Spalanie 1.6 12 litrow i błąd Halla na komputerze

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Tales
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr lut 04, 2009 19:57
Lokalizacja: Trójmiasto

Spalanie 1.6 12 litrow i błąd Halla na komputerze

Post autor: Tales » śr lut 04, 2009 20:16

Witam.

Chcialem się podpiąć pod temat mk4 ale jednak założyłem własny bo troszke mam inny problem.

Mam duzo większe spalanie więc to nie wina filtrów.. Bo nie litr wiecej tylko 4-5 litrow wiecej. Byłem na diagnostyce u znajomego zeby sprawdzić co i jak. I komputer pokazał błąd Halla. Powiedzieli ze trzeba wymienic aparat zapłonowy i zobaczyć czy coś się poprawi jak nie to bedziemy mysleć dalej. Sprawdzili od razu wtryski i sonde. Wszystko ok. Jedyny błąd to własnie halla. I teraz nasuwa się moje pytanie. Co ma wspólnego aparat zapłonowy z wtryskiem paliwa.. To raz a dwa czy jest ktos z trójmiasta z silnikiem 1.6 ABU aby przetestować u mnie czyjś aparat bądź ewentualnie kto ma na sprzedaż taki. Bo on kosztuje troche a nie chce kupowac w ciemno.. Po co kupować od razu jak można najpierw sprawdzić.

Pozdrawiam i dzięki z góry za pomoc.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr lut 04, 2009 20:27

ma to wspolnego ze hall mierzy obroty silnika a sygnal z niego sterownik wykorzystuje do regulacji zaplonu i kąta wtrysku i pewnie czegoś tam jeszcze.
Warto moze dodać że błąd halla wyjdzie zawsze na nie odpalonym silniku. Czy auto chodziło podczas odczytu tego kodu? :bajer:
Z niesprawnym hallem to twój problem wyglądałby zupełnie inaczej niż podwyższone spalanie. (byłoby to szarpanie, niemożność odpalenia , gaśniecie miedzy innymi)
Jesli pali sporo wiecej to pierwsze na co trzeba zwrócić uwagę to czy auto przypadkiem nie jest niedogrzane, bo jesli nie jest to chodzi na ssaniu non stop i dlatego tyle pali.
Temp wody powinna oscylowaćw okolicach 90 stopni , i jednoczesnie nie spadać ponizej 80) wiec jesli u ciebie spada poza skalę wskaźnika mimo że tuż wczesniej na postoju doszło do 90 to termostat sie nie domyka i auto jeździ niedogrzane.

[ Dodano: Sro Lut 04, 2009 19:29 ]
Tales, apropos kupna aparatu to mechanikim zapewne chodziło o to zebyś kupił używany żeby był w nim czujnik halla. Jak kupisz nowy to czujnika w nim nie będzie raczej a to o niego się mechanikom rozchodziło. Tylko najpierw powiedz czy zczytywali kody na zgaszonym czy odpalonym silniku?



Awatar użytkownika
Tales
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr lut 04, 2009 19:57
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Tales » śr lut 04, 2009 20:31

na odpalonym silniku. stwierdzili ze komputer nie moze sie połączyc z aparatem i ze jest ten błąd. zapewno chodzilo o ten czujnik. teraz juz jestem pewniejszy ze to moze byc to jak wszystko inne nie gra a moze miec to cos wspolnego. dzieki za informacje. musze poszukac gdzies aparatu. moze na forum kogos znajde z takim silnikiem z 3miasta

auto strasznie wolno sie zagrzewa ogolnie.. w sensie silnik.. zanim osiagnie 90st to czasem musze przejeechac 60-70 km .. ale nigdy nie cisne go na zimnym silniku.. ale uwazam ze to problem zimy jest.
Ostatnio zmieniony śr lut 04, 2009 20:34 przez Tales, łącznie zmieniany 1 raz.



Shatyn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr paź 01, 2008 23:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Shatyn » śr lut 04, 2009 20:43

Też mam ABU 1,6. Zagrzany do pełna jest po góra 10 kilometrach. Masz pewnie uszkodzony termostat.
U mnie też błąd halla wyskakuje przy wyłączonym silniku. Po włączeniu nie znika. W trakcie pomiaru trzeba wyzerować wskazania na włączonym silniku. U mnie wiecej błąd się nie pojawił.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr lut 04, 2009 20:51

Tales pisze:auto strasznie wolno sie zagrzewa ogolnie.. w sensie silnik.. zanim osiagnie 90st to czasem musze przejeechac 60-70 km
to wiesz co? sprawdz czy na postoju jest tak samo.
Oczywiscie wtedy temp powinna dojsc do 90 duzo szybciej.
Jesli tak sie dzieje to wymien termostat a spalanie spadnie.
Jesli po 60-70 km dopiero masz 90 stopni to pewnie z 50 jedziesz na niedogrzanym silniku (ssanie automatyczne) i stąd takie spalanie. W tę stronę raczej kieruj swoje podejrzenia bo tak jak mówię, niesprawny hall nie moze wpłynąć na spalanie aż tak i muszą temu towarzyszyc inne objawy a nie tylko zwiększone spalanie. To na 95% nie hall aShatyn ma racje, jak nie resetowali kompa to odczytano błąd z pamieci. Halla zostaw wymien termostat ale najpierw zrob ten test na postoju. Jak sie nagrzeje duzo szybciej to masz winowajcę.



Awatar użytkownika
Tales
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr lut 04, 2009 19:57
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Tales » śr lut 04, 2009 20:56

ok. dzięki panowie na informacje.
jeszcze jedno pytanie..
kod silnika.. bardzo czesto jak sie pytam o cześci to chcą kod silnika ..
to jest to ABU i numer? Bo wlasnie mam problem bo auto było malowane i zgubiła się ta tabliczka pod maską z danymi.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr lut 04, 2009 21:08

Tzn jesli wiesz na pewno jaki masz silnik to samo "ABU" wystarczy.
Kod silnika to wlasnie te trzy pierwsze znaki (czasem dwa), dalej to jest już nr silnika
tutaj pełna lista
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... toren.html
Ostatnio zmieniony czw lut 05, 2009 12:27 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 388 gości