Pali sie instalacja elektryczna

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

darek186
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 12:10
Lokalizacja: dolnyslask

Pali sie instalacja elektryczna

Post autor: darek186 » śr lut 04, 2009 06:54

witam,mam powazny problem z golfem mojego ojca,2 dni temu nagle zgasl i nie chcial odpalic,na drugi dzien rano po dluzszym kreceniu odpalil pojezdzil i zgasl i znowu to samo az do dzis,wymienilem filtr paliwa i powietrza bo mysle ze to byl powod gasniecia.po wymianie chcialem go odpowietrzyc ale po wlaczeniu zaplonu zaczelo sie kopcic z kabli idacych do rozrusznika.przy kazdym przekreceniu kluczyka kopci sie coraz bardziej a ja niewiem co sie stalo.moze ktos spotkal sie juz z tym albo wie jak mi pomuc??
Ostatnio zmieniony ndz mar 15, 2009 13:40 przez darek186, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » śr lut 04, 2009 12:07

Jedyna rada ,odłącz kable od rozrusznika które się dymią i szukaj co powoduje to zwarcie.Napisz czy to zwarcie jest przy przekręceniu zapłonu kiedy świecą się kontrolki czy w momencie kręcenia rozrusznikiem.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

darek186
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 12:10
Lokalizacja: dolnyslask

Post autor: darek186 » śr lut 04, 2009 16:17

Zwarcie jest przy przekreceniu kluczyka kiedy pala sie kontrolki przy kreceniu rozrusznika kable staja w ogniu



GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » śr lut 04, 2009 20:34

Stawiam na uszkodzenie rozrusznika. Skoro palą się przewody zasilające rozrusznik, nie może to być nic innego. Dalej jednak niejasno opisałeś objawy. Czy w momencie włączenia samej stacyjki, już wtedy przewody nagrzewają się i dymią, czy dzieje się to dopiero w momencie przekręcenia stacyjki dalej, w celu załączenia rozrusznika? Jeśli zwarcie jest w momencie samego zapłonu, uszkodzone jest elektromagnes (bendix) w rozruszniku, prawdopodobnie styki prądowe podające prąd na rozrusznik skleiły się i prąd płynie nawet wtedy, gdy nie powinien. Jako, że rozrusznik pracuje praktycznie w stanie zwarcia i pobiera znaczny prąd, przy jego mechanicznej blokadzie (nią także steruje bendix) rozrusznik jest zablokowany i następuje pełne zwarcie instalacji. Odłącz przewód zasilający rozrusznik ale od strony akumulatora i wtedy sprawdź, czy stacyjka prawidłowo steruje bendixem.
Ostatnio zmieniony śr lut 04, 2009 20:35 przez GRIZLI, łącznie zmieniany 1 raz.


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » śr lut 04, 2009 21:01

GRIZLI pisze:Stawiam na uszkodzenie rozrusznika. Skoro palą się przewody zasilające rozrusznik, nie może to być nic innego. Dalej jednak niejasno opisałeś objawy. Czy w momencie włączenia samej stacyjki, już wtedy przewody nagrzewają się i dymią, czy dzieje się to dopiero w momencie przekręcenia stacyjki dalej, w celu załączenia rozrusznika? Jeśli zwarcie jest w momencie samego zapłonu, uszkodzone jest elektromagnes (bendix) w rozruszniku, prawdopodobnie styki prądowe podające prąd na rozrusznik skleiły się i prąd płynie nawet wtedy, gdy nie powinien. Jako, że rozrusznik pracuje praktycznie w stanie zwarcia i pobiera znaczny prąd, przy jego mechanicznej blokadzie (nią także steruje bendix) rozrusznik jest zablokowany i następuje pełne zwarcie instalacji. Odłącz przewód zasilający rozrusznik ale od strony akumulatora i wtedy sprawdź, czy stacyjka prawidłowo steruje bendixem.
Dokładnie, nic dodać ,nic ująć ...


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
focusst
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 21:16
Lokalizacja: RADOM
Kontakt:

Post autor: focusst » ndz mar 15, 2009 13:30

Możesz napisać co było rozwiązaniem ? Bo mi się wczoraj stało to samo:/ jechałem samochodem nagle zaczęło go szarpać i zgasł (na torach) na szczęście się toczyłem jeszcze trochę i udało się zjechać. otworzyłem maskę i czuć było straszną spalenizną, przy każdej próbie kręcenia kable przy rozruszniku zaczynają się dymić i kontrolki gasną. Co dalej z tym robić ? Rozrusznik do wymiany, będzie coś z niego jeszcze ? czy sama instalacja ? Pomóżcie jak możecie :-)


[url=http://change.menelgame.pl/change_please/3600715/][img]http://tbn2.google.com/images?q=tbn:CXq2KpEUm7G09M:http://www.auto-blog.pl/wp-content/uploads/2008/02/volkswagen-golf-gti-w12-650-11.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz mar 15, 2009 13:46

najpierw sprawdź czy kabel łączący elektromagnes z rozrusznikiem ( krótka plecionka ) nie robi zwarcia do obudowy , idzie ona przez gumową przelotke , tam może być uszkodzenie



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 544 gości