Mam prawie podobny problem:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=222674
Silnik AZD i BCB mają wiele wspólnych części wystarczy spojrzeć na katalog Foty lub Intercars.
Za falowanie obrotów odpowiada przedewszystkim lewe powietrze, przepustnica, sonda(y), EGR, EVAP, wtryskiwacze z uszczelkami, świece i cewki wg. manuala z którego korzystam. Pozostrałe elementy powodują stałe podniesienie lub zmniejszenie wartości obrotów jałowych.
Diagnostyka jak się okazało w moim wypadku wymaga mozolnego sprawdzania logów na jałowym biegu (statycznych) i w czasie jazdy (dynamicznych) co wymaga pomocy drugiej osoby. Uważna obserwacja wyników pozwala izolować problem. Zabieranie się za problem bez VAG to pewna strata kasy, z VAG można minimalizować wydatki.
Wyłączenie elektryczne EGR powoduje wzrost spalania i CHECK, zaślepianie w benzynie jest niezalecane.
Jak zdejmę wężyk z zaworu N80 ukłądu recyrkulacji par paliwa (EVAP) idący do przepustnicy i zatkam go to przestaje szarpać...
O czym to świadczy?
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.