Problem z gaźnikiem 2e2 na zimnym silniku

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Mc_Gyver
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pt mar 14, 2008 08:43
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Problem z gaźnikiem 2e2 na zimnym silniku

Post autor: Mc_Gyver » pn lut 02, 2009 22:55

Witam. Po krótce opisze całą sytuację:Razu pewnego szlag trafił membrane pompki przyspieszenia. zaczęło lać paliwem po gaźniku. Zimny silnik odpalał, pochodził 7-10 sekund po czym obroty spadały praktycznie do zera, po dodaniu gazu strasznie go muliło (dawało taki efekt, jakby sie zmieszała benzyna z gazem). Meches twierdził, że obroty na zimnym spadają, bo nie ma wystarczającej ilości paliwa, bo idzie na zewnątrz...kupiłem jakims cudem membrankę, porozpinali przewody podcisnienia, wymienili membranke, paliwo juz sie nie leje, ale...na zminym silniku muszę wcisnąc pedał gazu do końca, żeby odpalić-inaczej nie zapali. Po uruchomieniu silnik kopci na niebiesko jakieś 10 sekund po czym wskakuje na obroty...i wszystko jest ok. I przy okazji mam pytanie-czy były jakies odmiany gaźnika 2e2, czy zawsze jest w takiej samej konfiguracji połączeń podciśnień?



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pn lut 02, 2009 23:13

Mc_Gyver pisze:ale...na zminym silniku muszę wcisnąc pedał gazu do końca, żeby odpalić-inaczej nie zapali.
to jest normalne, tak działa ssanie, tzn trzeba nacisnąć, puścić i odpalać. no chyba że ty odpalasz cały czas trzymając gaz
Mc_Gyver pisze:Po uruchomieniu silnik kopci na niebiesko jakieś 10 sekund po czym wskakuje na obroty...i wszystko jest ok
to nie jest normalne ale na moje oko ma mało wspólnego z gaźnikiem



Awatar użytkownika
Mc_Gyver
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pt mar 14, 2008 08:43
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Mc_Gyver » pn lut 02, 2009 23:42

No właśnie tak wcześniej robiłem, zanim wszystko było ok. Teraz jeżeli nie przytrzymam pedału gazu samochód zgaśnie. Inna sprawa, że chłopak, który podpinał mi przewody podciśnienia po całym zabiegu wymiany membranki nie miał za bardzo o tym pojęcia. Zresztą trzech mechaników latało koło auta jak psy spuszczone z łańcucha i nie wiedziali, jak to spiąć. Ale to już inna historia-nie związana z tym działem. Dlatego pytam, czy były inne odmiany 2e2, czy zawsze była ta sama wersja, bo znalazłem schemat podłączeń przewodów podciśnieniowych i chce go wykorzystać do konfrontacji rzeczywistego stanu. Proszę o odpowiedzi. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » śr lut 04, 2009 11:53

Mc_Gyver pisze:Po uruchomieniu silnik kopci na niebiesko jakieś 10 sekund po czym wskakuje na obroty
Mam podobnie. Wydaje mi się, że winny jest korektor ssania. Za bogata mieszanka. Tyle, że mój kopci raczej na czarno i nierówno pracuje tak z 2-3 minuty
Wymieniał już ktoś sam taki korektor??? Da radę to samemu zrobić ?
Ostatnio zmieniony śr lut 04, 2009 11:54 przez Łyskacz, łącznie zmieniany 1 raz.


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

Piter navi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: pt paź 10, 2008 21:44
Lokalizacja: VW-wa

Post autor: Piter navi » śr lut 04, 2009 19:55

Podepne się z pytaniem, również mam ostatnio mały problem z gażnikiem
na zimnym odpalam ok wskakuje na 1800~2000obr/min po chwili spada na ok.900~1000obr/min ale jak chce ruszyć ze skrzyżowania na zimnym to gaśnie muszę go na półsprzęgle i gazu więcej to wtedy idzie oczywiście jak złapie temp. wszystko już jest ok, co to może być, co wymienić ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lut 04, 2009 22:02

Piter navi pisze:co to może być, co wymienić ?
na 90 procent siłownik pull down do regenracji a potem ssanie do regulacji. Co zacz - znajdziesz szukajką.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: fifel » śr lut 04, 2009 22:06

Nasz kochany pierburg :) na niego chyba nie da rady domowym sposobem a i malo ktory mechanik sie na tym zna.... ja ogolnie w piatek wybieram sie na szrok w poszukiwaniu webera bo moj pierdek chyba tez zaczyna sie konczyc - falujace obroty i te sprawy :/



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lut 04, 2009 22:29

fifel, masz małą szansę znaleźć speca od tych gaźniczków w Kraku i okolicy. Ja nie znalazłem. A po każdym mechaniku musiałem poprawiać.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Piter navi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: pt paź 10, 2008 21:44
Lokalizacja: VW-wa

Post autor: Piter navi » śr lut 04, 2009 22:34

Paweł Marek pisze:
Piter navi pisze:co to może być, co wymienić ?
na 90 procent siłownik pull down do regenracji a potem ssanie do regulacji. Co zacz - znajdziesz szukajką.
A nie będzie to czasem zawór wzbogacania mieszanki (ZWM) ? ssanie raczej wygląda ok, po przejechaniu kilku km obroty spadają do ok.900 czyli ssanie się wyłącza, dzieje się to tylko podczas ruszania/obciążenia silnika i tylko na zimnym silniku na samym początku po przejechaniu dosłownie kilku km jest już wszystko ok.



Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » śr lut 04, 2009 22:39

Paweł Marek pisze:na 90 procent siłownik pull down
hehe mój forumowy doktorze mojego gaźnika :P a czy trudno wymienić samemu ten korektor ssania ?
Ostatnio zmieniony śr lut 04, 2009 22:43 przez Łyskacz, łącznie zmieniany 1 raz.


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 355 gości