Wyłanczanie sie, gaśniecie...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
xynthos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn lut 02, 2009 16:39
Lokalizacja: Poznań

Wyłanczanie sie, gaśniecie...

Post autor: xynthos » pn lut 02, 2009 23:25

Witam

Jestem posiadaczem Gofra IV 1.4 16V od niedawna.

Wszystko było w zasadzie ok, do pewnego momentu.
Zredukowałem wjezdzajac na male rondo bieg do 2ki, przychamowałem jeszcze,krece w lewo i czuje jakby mi wspomaganie wyłaczyło się całkowicie, wcześniej migneła krótko kontrolka aku, prawie zero mozliwosci obrotu kierownica.
Pózniej kontrolka od aku swieciła sie cały czas, zredukowałem do 1ki i dodalem odrazu gazu, "prad" wrócił, samochód momentalnie szarpnął i ok, dalej juz jechałem.

To samo zdarzenie wczoraj ponownie na 2ce, zazwyczaj kiedy gdzies przychamowuje mocniej i musze zredukowac biegi...po czym dodaje gazu i jest ok.

Dziś omało co w cetrum Poznania nie wjechano mi w tyłek...
Poźniej probowałem ponownie zastac ta sytuacje i nic...po 30 min w ciagu 2min ta sama sytuacja na 2ce pozniej na 3ce...jak byla 3ka szybka redukcja i gaz i jest ok...
Samochód tak jak by sie wyłaczył kompletnie.

Dodam ze na biegu jałowym silnik ma 900 obrotów-nie za wysokie?
Moze gdzies cos nie tak z okablowaniem w kolumnie kierowniczej?
Sprawdzałęm aku- jutro sprawdze pozadnie aku, klemy.
Macie moze jakies wskazówki?

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt lut 03, 2009 15:13 przez xynthos, łącznie zmieniany 2 razy.



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » wt lut 03, 2009 00:17

Sprawdź połączenie kabli przy alternatorze.Ostatnio miałem taki przypadek w astrze III.Też pierwszym objawem było wspomaganie ,a potem wszystko gasło razem ze silnikiem.W niej akurat się spalił alternator bo lała się do niego woda.U Ciebie przypuszczam skończyły się szczotki w alternatorze.


Jacek

Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » wt lut 03, 2009 08:55

9 tyś obrotów to za wysokie, zdecydowanie :D

Wiesz, sorry, ale to wygląda jakby po prostu auto tobie gasło!!!! I stąd brak wspomagania i świecąca się kontrolka aku....


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

Awatar użytkownika
Fenomen89
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 16, 2007 09:59
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Fenomen89 » wt lut 03, 2009 11:24

xynthos pisze:silnik ma 9tys obrotów
chyba 900 :P jesli takie ma to jest ok.
moze masz za maly aku do tego silnika? chociaz tutaj nie potrzeba mocnego...


ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
xynthos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn lut 02, 2009 16:39
Lokalizacja: Poznań

Post autor: xynthos » wt lut 03, 2009 15:18

Dzięki za info.
Sprawdzę dziś jeszcze aku,alternator, kable, klemy,połączenia.

Ponoć wcześniej, poprzedni właściciel wymienił kable wysokiego napięcia do świec oraz łożysko w alternatorze, wiec możne znowu padło... :chytry:

Jaki jest koszt nowego, lub wymiany szczotek(warto?).

pozdrawiam


~Non sunt multiplicanda entia sine necessitate~
~xynthos~

cobreti7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: ndz sie 10, 2008 23:18
Lokalizacja: Łuków, Gdańsk

Post autor: cobreti7 » wt lut 03, 2009 15:34

ja mialem podobnie okazalo sie że był jakiś syf w filtrze paliwa, jakiś paproch wpadł podczas tankowania. Po wymianie na nowy jak ręką odjął. Szczególnie to się działo jak skręcałem kierownicą np. na parkingu.



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » wt lut 03, 2009 19:24

Pierwsze sprawdź miernikiem ładowanie akumlatora.Powinno być w granicach 13,2 do 14 V.Jeżeli takiego prądu nie ma na akumlatorze to znalazłeś usterke.


Jacek

Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » wt lut 03, 2009 19:32

A masz gaz w tym swoim autku?


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

Awatar użytkownika
xynthos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn lut 02, 2009 16:39
Lokalizacja: Poznań

Post autor: xynthos » śr lut 04, 2009 00:14

Dzięki za info, ale zrobiłem co innego. :goof:
Nie mam gazu i nie będę mieć.
Na razie czterogodzinny test nie zawiódł :grin:


Ale doszedł nowy problem, nie żebym robił Off Topa...szyba czołowa, gdzie mogę znaleźć w Poznaniu, okolice, nowa lub używana stan igła?

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr lut 04, 2009 00:16 przez xynthos, łącznie zmieniany 1 raz.


~Non sunt multiplicanda entia sine necessitate~
~xynthos~

cytrolexus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 13:35
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: cytrolexus » śr lut 04, 2009 00:27

Miałem podobne objawy i przeczyszczenie przepustnicy rozwiązało problem. Jeżeli to nie pomoże radze jechać na komputer i sprawdzić silnik krokowy. Pozdro



Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » śr lut 04, 2009 19:04

cytrolexus pisze:przeczyszczenie przepustnicy rozwiązało problem. J
kolega ma rację zdejm filtr powietrza i zajrzyj czy przepustnica nie jest zabrudzona olejem lub mazią bo to w 1.4 16v częsty przypadek i takie cuda się dzieją



Awatar użytkownika
xynthos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn lut 02, 2009 16:39
Lokalizacja: Poznań

Post autor: xynthos » czw lut 05, 2009 11:34

Nie dopisałem, własnie jak napisaliscie, czyszczenie przepustnicy pomogło.

pozdro


~Non sunt multiplicanda entia sine necessitate~
~xynthos~

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Joeaffes i 314 gości