Czasami obroty spadają nawet do 200

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pori55555
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: pn mar 05, 2007 20:07
Lokalizacja: GDAŃSK

Czasami obroty spadają nawet do 200

Post autor: pori55555 » pn lut 02, 2009 20:01

Witam panowie ostatnio zauwazyłem ze np. gdy wyjezdzam z parkingu na wstecznym i wciskam sprzegło i hamulec aby wrzucic 1-ke obroty na moment spadają prawie do 200 i szybko wracaja na swoje miejsce.Czasami jest tak również gdy jade wolno na 1-ce. Z gory dzieki za pomoc :pub:



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn lut 02, 2009 21:23

Sprawdź sobie czy w dolocie nie masz nieszczelności przez co silnik ciągnie więcej powietrza niż odczytuje z przepływomierza (mieszanka się zubaża więc oboroty chwilowo spadają). Ja miałem coś takiego w ABFie uszkodzona była rurka podciśnienia idąca od serwa do kolektora.
Ostatnio zmieniony pn lut 02, 2009 21:23 przez kwietek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
pori55555
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: pn mar 05, 2007 20:07
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: pori55555 » pn lut 02, 2009 21:34

hmmm ale tak dzieje sie tylko czasami na wstecznym i 1-ce gdyby była nieszczelnosc to czy nie byłoby tak na kazdym biegu ???



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn lut 02, 2009 21:40

Mi coś takiego działo się tylko jak autko stało lub powoli jechało (z tym ze jak stało to czasem falowały), może dlatego że na wyższych obrotach silnik ma dużo większą bezwładność i chwilowy nadmiar powietrza nie wpływa znacząco na jego pracę...



Awatar użytkownika
pori55555
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: pn mar 05, 2007 20:07
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: pori55555 » pn lut 02, 2009 21:49

hmmm niedobrze a jak to dokładnie sprawdzic. no i moze jeszcze jakies pomysły no bo jak sprawdzac no to wszystko :panna:



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn lut 02, 2009 22:52

zobacz czy gumy nie są sparciałe lub popękane, prześledź po kolei wszystkie łączenia, czy nie ma na nich luzów, to jest jedna rura + podciśnienie do serwa - nie ma tam tego dużo. Masz może instalację LPG ??



Awatar użytkownika
pori55555
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: pn mar 05, 2007 20:07
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: pori55555 » pn lut 02, 2009 23:01

nie mam lpg tylko benzynka :chytry:
a jeżeli to nie jest nieszczelnosc to na co zwrócic nastepnie uwagę ???



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn lut 02, 2009 23:21

Zaraz za przepływomierzem (tylko nie pamiętam czy w Twoim tak jest) jest taka aluminiowa rura idąca do gumowego węża, na niej jest taka opaska, zobacz czy dobrze przylega. Potem zobacz czy wąż ssący jest szczelnie połączony z kolektorem, oraz czy na nasadzie tej cienkiej rurki od podciśnienia nie ma jakiegoś pęknięcia, kolejnym podejrzanym elementem jest plastikowa rurka z zaworkiem zwrotnym (taki w krztałcie 2 złączonych talerzyków) - u mnie właśnie ona była nieszczelna, sprawdź czy dobrze przylega do serwa (ona jest zakładana na wcisk, uszczelnia ją taka podkładka między nią a serwem nie może być żadnych szczelin). to chyba wszystko :)



Awatar użytkownika
darkkrk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 15:25
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: darkkrk » wt lut 03, 2009 00:06

pori55555, miałem dokładnie to samo że obroty spadały mi za nisko i się podnosiły do odpowiednich wymieniłem silniczek krokowy,czujnik temperatury,wszystkie podciśnienia sprawdziłem i nic nie dało dopiero zabrałem się za ustawienie TPSu kolega "homsky" zamieścił kiedyś poradę tu masz link http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=882609 po ustawieniu wszystko było ok więc spróbuj Ty sobie to ustawić może Ci coś pomoże :D


Moje byłe mkIII http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=166720
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/06a380425da433fb.html][img]http://images43.fotosik.pl/164/06a380425da433fbm.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
pori55555
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: pn mar 05, 2007 20:07
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: pori55555 » wt lut 03, 2009 20:21

hmmm poczytałem o ustawieniu tego tps ale chyba sam sobie nie poradze z tym :panna:
może jest ktoś z gdańska lub okolic co potrafi takie sztuczki ???
dodam że mam monowtrysk bosch :grrr:



Awatar użytkownika
darkkrk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 15:25
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: darkkrk » śr lut 04, 2009 00:17

kolego jutro zrobię Ci ściągę jak to zrobić krok po kroku i objaśnię Ci to lepiej :)


Moje byłe mkIII http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=166720
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/06a380425da433fb.html][img]http://images43.fotosik.pl/164/06a380425da433fbm.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
pori55555
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: pn mar 05, 2007 20:07
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: pori55555 » śr lut 04, 2009 19:25

dziekuje wszystkim za pomoc oraz zainteresowanie :) oczywiscie punkciki poleciały a w szczególnosci koledze darkkrk który objaśnił mi jak {kacper krowie} co i jak wiec chyba teraz sobie poradze :pub:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 350 gości