Pierburg 2e2 czerwony czujnik

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pancur0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 483
Rejestracja: śr gru 24, 2008 15:03
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Pierburg 2e2 czerwony czujnik

Post autor: pancur0 » pn lut 02, 2009 16:46

Chciałbym się dowiedzieć co może dziać się jeśli ten właśnie czujniczek nie jest podłączony ?
Bo własnie u mnie jest tam sobie przy tym gaźniku pierburg 2e2 wystaje z metalową blaszka taką na którą powinien być wciśnięty jakiś kabel, ale zauważam jego brak.
Czy jeżeli nadal będe tak jeździł może coś się stać ?


viewtopic.php?p=2433766#2433766" onclick="window.open(this.href);return false; <-- i po swapie ;D

albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » pn lut 02, 2009 19:40

masz moze jakas fotke -ten czujnik jest przy gazniku ? to moze jest tzw podgrzewacz kanału częściowego obciążenia-zabij ale nie wiem z czym to się je



Awatar użytkownika
pancur0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 483
Rejestracja: śr gru 24, 2008 15:03
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: pancur0 » pn lut 02, 2009 19:48

tak. Jest wkręcony w gaźniczek...
zdjęcia niestety nie mam.

Jest też obok niebieski bardziej z lewej strony patrząc centralnie na gaźnik i on ma tam kabelek i bęc podłączony jest do jakiejś śrubki wyżej gaźnika jakby może masa ?
A ten czerwony ma cycka do wcisnięcia kabla, ale samego kabla nie.
No i drugie takie coś gdzie można wcisnąć kabelek, a zrobione to nie jest znajduje sie jakby nie patrzeć jakieś 4cm koło tego czujnikczka z tym, że na tej obudownie silnika może to jest jakaś masa ? :o

zagadka normalnie :D


viewtopic.php?p=2433766#2433766" onclick="window.open(this.href);return false; <-- i po swapie ;D

albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » pn lut 02, 2009 19:52

szkoda ze nie masz zdjecia -ale poczekaj jak sie pojawi kolega Maćkooo to on cos na to poradzi -ma pojecie o gaznikach



Awatar użytkownika
pancur0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 483
Rejestracja: śr gru 24, 2008 15:03
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: pancur0 » pn lut 02, 2009 20:31

ooo dobrzeby było:D


viewtopic.php?p=2433766#2433766" onclick="window.open(this.href);return false; <-- i po swapie ;D

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn lut 02, 2009 21:08

Obrazek

[ Dodano: 02 Lut 2009 20:12 ]
Obrazek

[ Dodano: 02 Lut 2009 20:13 ]
to Ci powinno pomóc



Awatar użytkownika
pancur0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 483
Rejestracja: śr gru 24, 2008 15:03
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: pancur0 » pn lut 02, 2009 22:13

ooo !
wielkie dzieki :O !


viewtopic.php?p=2433766#2433766" onclick="window.open(this.href);return false; <-- i po swapie ;D

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt lut 03, 2009 13:38

Ten czujnik to prawdopodobnie termostat (jak ma blaszkę, na którą zakłada się konektorek i kształt nakrętki do chwycena kluczem, to powinno być to). Termostat służy do rurchomienia dmuchawy w momencie, kiedy silnik jest zgaszony. Jego działanie polega na zwarciu do masy tego konektorka, który z niego wystaje.
Jeżeli temperatura gaźnika przekroczy określoną wartość, a silnik samochodu nie pracuje, to termostat załączy się, uruchamiając dmuchawę chłodnicy. Jeżeli dmuchawa przez ok. 10min. nie zdoła schłodzić gaźnika, lub temperatura gaźnika obniży się - wentylator zostaje wyłączony. Po co? Dokladnie nie wiem, podejrzewam, że ma to związek z odparowaniem paliwa z komory pływakowej przy wyższych temperaturach, na postoju (bo w czasie jazdy sam ruch powietrza powoduje schłodzenie, a poza tym opary są zasysane przez silnik, przez rurkę odpwietrzenia komory pływakowej, która umieszczona jest przy wejściu do gardzieli gaźnika). Całością steruje przekaźnik o numerze 31 jak dobrze pamiętam. Sprawdź czy masz taki na panelu z bezpiecznikami.

O coś takiego (tutaj akurat w gaźniku 2EE):

Obrazek


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 89 gości