O swapie Pierburga 2E2 na WEBERA z Fiata 125p + ankieta :)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Ile razy gaznik w VW doprowadzil Cie do rozstroju nerwowego :) ??

Czas głosowania minął ndz cze 11, 2006 00:27

ani razu
7
37%
1-5 razy
7
37%
6-10 razy
0
Brak głosów
stracilem rachube :)
3
16%
nawet nie chce mi sie nad tym zastanawiac :)
2
11%
 
Liczba głosów: 19

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » pn lut 02, 2009 00:41

Racja t-taz dokładniej przyjrzałem się fotom kolektora bandyty, tak więc jak mówiłem zostaje tylko grzanie jeżem.

A co do zaślepienia otworu to Kamil W robił coś takiego u siebie nawet dawał foty więc trzeba przegrzebać temat a na pewno coś tam jest.


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » pn lut 02, 2009 09:23

obione89, właśnie oryginalny gaźnik z PF 125p z silnikiem fiat miał 2- gą przepustnicę sterowaną podciśnieniowo i nie posiadał ZHS, dopiero polonezy i fso1500 z silnikami typu polonez miały mechaniczne sterowanie przepustnic i ZHS.
Swoją drogą myśleliście, że ten temat urośnie do takich rozmiarów???


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice

Post autor: bandyta mk1love » pn lut 02, 2009 09:51

t-tas i Marszall, dzięki wielkie za pomoc temat już przeczytałem zanim cokolwiek napisałem w tym temacie ale pewnie uciekło mi to o zaślepianiu gdzieś..tak więc jeszcze raz dzięki chłopaki za pomoc :)

Co do mojego weberowania to narazie wszystko stoi w miejscu..powód : nie mam jeszcze kolektora bo braka kasy :crazy: ale do 2 tyg weber już będzie śmigał w aucie na pewno :)

Ponawiam pytanie na które nie dostałem odpowiedzi: czy ma ktoś opis ze strony fiat-fourious.pl jak modyfikować gaźnik webera? Wiem , że są ludzie którzy cenne informacje zapisują sobie gdzieś wiec jeśli ktoś ma coś takiego to bardzo proszę o wstawienie dla mnie i potomnych :bigok:

Dodam jeszcze że ja swojego weberka wypolerowałem na lustereczko chyba z pięcioma rożnymi papierami i pastą polerską ale wiem że na pewno można przeprowadzić jakieś inne modyfikacje tj. np. szlifowanie zamiast polerowania po to żeby benzyna się nie skraplała.

Jeśli ktoś ma to niech wstawi opis od fiatowców jak to zrobić albo chociaż powie jak to zrobić żeby było git majonez:D

pozdrawiam - Maciek (bandyta)


Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)

Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: fifel » pn lut 02, 2009 22:17

Podpisuje sie pod prosba bandyta mk1love :)

I pytanie ode mnie, bo troche zamieszania jest z tymi gaznikami - powiedzcie jak poznac ze gaznik jest mechaniczny a nie podcisnieniowy?
Powiedzmy ide na szrot... i co dalej? jak poznam ze to wlasnie ten mam kupic?:P i prosic o gaznik do poloneza czy 125p?

I co z tym ZHS jesli mam skrzynie automatyczna? nie bedzie przeszkadzac? :)

Aha i jeszcze jedno... czy ten gaznik to taki jak trzeba? i czy jest on na oko kompletny? :)
http://moto.allegro.pl/item538905474_ga ... _typy.html
Ostatnio zmieniony pn lut 02, 2009 22:19 przez fifel, łącznie zmieniany 1 raz.



bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice

Post autor: bandyta mk1love » wt lut 03, 2009 01:35

fifel, mechaniczny od podcisnieniowego najprościej poznać po tym. że podciśnieniowy z boku ma taki jakby ,,talerz ufo" hehe nie wiem jak to inaczej nazwać :P jutro Ci wstawię fotkę bo dziś już trochę za późno...

Na szrocie ja bym osobiście teraz ( bo wcześniej tego nie wiedziałem..) szukał i pytał o fiata 125 p , żadko chyba który nie miał gaźnika podciśnieniowego choć mogę się mylić.. z poldka też takiego znaleźć można ale tylko w jakimś baaaardzo starym ;p

Ten z Twojego linku do allegro to gaźnik z poloneza sterowany mechanicznie ( podciśnieniowy miałby taką z boku puszkę..)

:bigok:

pozdrawiam - Maciek (bandyta)

[ Dodano: 03 Lut 2009 00:43 ]
fifel, miałem dać jutro ale że dzis jest jutro to daje dziś :green_fuck: hehehe

Obrazek

Fotka gdzieś z tego tematu i słabo widać to ,,ufo" (zaznaczone zielona elipsą) ale w każdym bądź razie po tym czymś najłatwiej rozpoznać ze gaźnik jest podciśnieniowy.

:bigok:


Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)

Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: fifel » wt lut 03, 2009 02:04

bandyta mk1love, tylko ze ja wlasnie chce bez tego ufo czyli mechaniczny bo ponoc lepszy jest... juz sam zglupialem :P

Bo wyczytalem ze mechaniczny mniej awaryjny i ogolnie lepszy? Czy to mi sie pomylilo? Czyli generalnie jesli lepszy jest ten mechaniczny to pytac o polonezowskie?
Oryginalne webery z fiaciora byly w takim razie podcisnieniowe czy mechaniczne?

I jeszcze jedno.... co to jest na tej focie na gazniku? to do czego so podlaczone jakies weze?
Ostatnio zmieniony wt lut 03, 2009 02:21 przez fifel, łącznie zmieniany 1 raz.



obione89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt sty 18, 2008 19:55
Lokalizacja: Narol Wieś

Post autor: obione89 » wt lut 03, 2009 10:19

Według mnie lepszy jest ten z podciśnieniowym sterowaniem II-przepustnicy ponieważ nie występuje tu tak zwana "turbo dziura" i jeżeli nie ma ZHS-u nie jest wile bardziej skomplikowany poza jednym kanalikiem i siłownikiem podciśnieniowym , który i tak jest łatwy do sprawdzenia.



MiSzOn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 554
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: MiSzOn » wt lut 03, 2009 12:23

fifel pisze:I jeszcze jedno.... co to jest na tej focie na gazniku? to do czego so podlaczone jakies weze?
To jest mikser od gazu, te dwa przewody są podłączone do reduktora i doprowadzają gaz.


Obrazek

Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: fifel » wt lut 03, 2009 12:34

A jak w takim razie poznac ze gaznik ma, badz nie ma ZHS-u?
I rozumiem tez ten podcisnieniowy to dziala ze tak powiem "sam w sobie" i nie trzeba do niego zadnych rurek podcisnienia doprowadzac? :P



MiSzOn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 554
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: MiSzOn » wt lut 03, 2009 13:02

fifel pisze:I rozumiem tez ten podcisnieniowy to dziala ze tak powiem "sam w sobie" i nie trzeba do niego zadnych rurek podcisnienia doprowadzac?
Nic nie trzeba, on już jest podłączony do gaźnika.
Co do tego ZHS'u to nie mam pojęcia jak to rozpoznać. Trzeba by pooglądać czy nie ma jakiejś złączki na kabelek przy gaźniku, bo chyba go gdzieś trzeba podłączyć.



bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice

Post autor: bandyta mk1love » wt lut 03, 2009 13:08

fifel, ja tak samo jak obione89 uważam , że ten sterowany podciśnieniowo jest lepszy bo jak już zostało wspomniane wcześniej nie ma tzw turbo dziury co występuje w gaźniku sterowanym mechanicznie.

Turbo dziura ta zniknie jak bd jeździł powoli tzn będziesz przyspieszał tak żeby ta druga przepustnica nie otwierała się odrazu tylko stopniowo.

Więc ja teraz szukałbym podciśnieniowego ( ja mam taki jak pokazałeś w linku z allegro sterowanego mechanicznie gdyż kiedy go kupowałem nie wiedziałem co i jak jeszcze z tymi gaźnikami) bo nie ma turbo dziury a co do awaryjności to sądzę że jak go raz dobrze poskładasz to dłuuugo nie będziesz do niego zaglądał a samo poskładanie go nie jest jaką szczególną filozofią.

Z tym czy gaźnik działa sam w sobie to znasz już odpowiedz bo dobrze myślisz :bigok:

Co do szukania gaźników to tak:

We fiatach widziałem i mechaniczne i podcisnieniowe w polonezach tak samo więc sądzę że każde auto które miało fabrycznie webery miało takie i takie. Z tym że z niewiadomych mi przyczyn im starszy samochód tym pewniejsze jest to że będzie to gaźnik sterowany podciśnieniowo a dopiero nowsze auta mają sterowany mechanicznie (dziwne to bo na logikę powinno byc na odwrót..), tak więc najprościej będzie pójść i znaleźć na szrocie 125p i na 99% znajdziesz tam gaźnik sterowany podcisnieniowo a jak chcesz sterowany mechanicznie to na 99% znajdziesz go w poldku .

Ot cała filozofia :grin:

:bigok:


Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)

Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: fifel » wt lut 03, 2009 13:16

bandyta mk1love, Dzieki wielkie rozjasniles mi troche w glowie z tymi rodzajami gaznikow :)
Mam jedynie obawy co do tego ZHS-su... bo mam automat i nie chce zeby po sciagnieciu nogi z gazu nastepowalo hamowanie silnikiem (o ile to o to chodzi) bo to by bylo mega upierdliwe w uzytkowaniu.
A w takim razie duze fiaty w gazniku z podcisnieniowym sterowaniem mialy ten caly ZHS? Bo gdzie doczytalem ze mialy to raczej polonezy.

I jeszcze jedno zwiazane z moim automatem... kiedy otwiera sie druga przepustnica? bo moja skrzynia ma 3 biegi i generalnie jadac 100km/h mam ok 3,5 tys obrotow i nie chcialbym jadac do domu z taka predkoscia miec otwartej tej drugiej przepustnicy bo na paliwo nie wyrobie ;p to sie jakos reguluje? jak to jest w mechanicznym gazniku i podcisnieniowym? bo musze patrzec i pod tym katem....
Ostatnio zmieniony śr lut 04, 2009 00:11 przez fifel, łącznie zmieniany 1 raz.



bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice

Post autor: bandyta mk1love » śr lut 04, 2009 00:17

fifel, pewien w sumie nie jestem jak do końca działa ten cały ZHS ale wiem, że montowanie go miało na celu zmniejszenie zużycia paliwa i działa to w ten sposób, że gdy hamujesz biegami zawór ten zamyka się i nie puszcza (a może tylko zmniejsza dawkę?) paliwa.

Zawór ZHS w sumie ma ,,podobne " działa jak elektromagnetyczna dysza wolnych obrotów, która odcina dopływ paliwa gdy silnik gaśnie żeby nie dochodziło do samozapłonów - więc sens stosowania i działanie ZHS'u myśle , że już łapiesz :)

ZHS znajduje się z tej samej strony co dysza główna w gaźniku jest to takie kawałek odlewu , który jest tam przykręcony chyba trzema śrubkami a w środku masz śrubkę (dosyć dużą) od tego całego ustrojstwa (czyt.ZHS) idzie rureczka do komory pływakowej - więc juz wiesz jak mniej-więcej wygląda ZHS i jak odróżnić gaźnik z nim i bez niego ;p

Czytałem też , że ZHS trzeba dobrze wyregulować bo ma spory wpływa na obroty w samochodzie (ale jak to zrobić już nie wiem ;p choć podejrzewam że trzeba w środku tą śrubeczką pokręcić ;p), sam ZHS w czasie postoju podaje paliwo do wolnych obrotów co w połączeniu z paliwem podawanym przez dyszę wolnych obrotów daje odpowiednią dawkę paliwa do gaźnika w czasie postoju
W czasie hamowania silnikiem zawór zamyka się przez co zmniejsza ilość paliwa zasysanego przez silnik czego efektem jest jak już pisałem zmniejszenie zużycia paliwa.

:bigok:

[ Dodano: 03 Lut 2009 23:29 ]
Jeszcze dodam bo tak mi się przypomniało , że ZHS można na 99% zastąpić zwykłą dyszą i tez powinno działać:)

Co do Twojego pytania o otwieranie się drugiej przepustnicy to niewiele powiem bo ja jeszcze na weberze nie jeżdżę bo nie odebrałem jeszcze prawka i nie mam kolektora żeby go zamontować :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr:

dziś przeżuciłem 2 kontynery części aluminiowych z aut,bloków kolektorów itd..i nic!!

ale znalazłem kolektor który rozstawem pasował do mk1 troszkę by go przyżeźbić i pasowałyby bez większych problemów na dwa pionowe gaźniki webera!!

wyglądałoby to tak że jeden gaźnik z drugim byłby jakoś zesprzęglony i jeden zasilałby 2 cylindry a drugi kolejne dwa :bajer:

ciekaw jestem czy taki patent cokolwiek by dał autku.. może ktoś coś wie na ten temat?


:green_fuck:


Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)

Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: fifel » śr lut 04, 2009 00:34

Dzieki za przyblizenie dzialania ZHS :)

A teraz chyba ostatnia nurtujaca rzecz jak narazie - czy robil ktos taki swap w automacie? co wtedy z kick-downem?
jak zrobic zeby kick down dalej byl?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 394 gości