halogeny i oswietlenie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Lipek81, spoko jak tylko bede mial mozliwosc to zrobie fote
[ Dodano: 14 Gru 2008 19:34 ]
prosze bardzo tutaj jest wtyczka z przewodem od przeciwmgielnych
dalej przewod idzie pod oslone gumowa od chlodnicy
i wychodzi sobie przed grill, widok od spodu auta, (ta wtyczka to samorobka bo kabelki z oryginalnej mi powychodzily )
dalej swiatelka polaczone sa ze soba szeregwo i wszystko swieci tak o
[ Dodano: 14 Gru 2008 19:34 ]
prosze bardzo tutaj jest wtyczka z przewodem od przeciwmgielnych
dalej przewod idzie pod oslone gumowa od chlodnicy
i wychodzi sobie przed grill, widok od spodu auta, (ta wtyczka to samorobka bo kabelki z oryginalnej mi powychodzily )
dalej swiatelka polaczone sa ze soba szeregwo i wszystko swieci tak o
Ostatnio zmieniony ndz gru 14, 2008 16:03 przez golfik88, łącznie zmieniany 1 raz.
Witajcie
A ja mam chyba ten sam problem co inni użytkownicy:
Mój problem polega na tym, że kupiłem sobie atrapę do mk2 z dodatkowymi światłami - czyli jak się domyślacie atrapa na 4 światła. Są w niej już zamontowane halogeny czy jak to tam się zwie . Problem w tym, że nie za bardzo się orientuję co jeszcze potrzebuję kupić i jak podłączyć te reflektorki. i jakie najlepiej kupić do nich żarówki.
Moja sytuacja wygląda tak: pierwsze zdjęcie to lampka w atrapie którą kupiłem a zdjęcie drugie to podłączenie instalacji pod światła obecne
A ja mam chyba ten sam problem co inni użytkownicy:
Mój problem polega na tym, że kupiłem sobie atrapę do mk2 z dodatkowymi światłami - czyli jak się domyślacie atrapa na 4 światła. Są w niej już zamontowane halogeny czy jak to tam się zwie . Problem w tym, że nie za bardzo się orientuję co jeszcze potrzebuję kupić i jak podłączyć te reflektorki. i jakie najlepiej kupić do nich żarówki.
Moja sytuacja wygląda tak: pierwsze zdjęcie to lampka w atrapie którą kupiłem a zdjęcie drugie to podłączenie instalacji pod światła obecne
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
golfik88, rzeźba ewidentna. Wygląda, jakby ktoś dorwał ori instalalację od przeciwmgielnych (lub jakąś inną, mająca taką wtyczkę) i podłaczył ją do reflektorów w grillu. Dlaczego?
Przewód idący od wtyczki pod zbiorniczkiem w stronę przodu jest za długi (przynajmniej tak wydumałem z fotek, bo nie obejmują one całości, tylko części instalacji), nie jest on zapięty w zapinki - wg mnie, jak już, to powinien iśc po podłużnicy, razem z wiązką reflektora i być zapięty w te same zapinki.
Drugie zdjecie domyślam sie, że jest zrobione jakby od spodu - np. z kanału - i też pokazuje, ze instalacja nie jest oryginalna - piszesz, że coś tam poprawiałeś, bo jakieś przewody wyszły z wtyczki - ok, powiedzmy, że nie widzę tej taśmy izolacyjnej, ale i tak nie ma możliwości żeby VW zrobił taką insalację. Wg tego co widzę do zasilania reflektorów w atrapie zastosowane są wtyczki wodoodporne (te takie z drucikami, na które trzeba nacisnąć, aby je rozpiąć). Z Twojego opisu i ze zdjęć wynika (tzn. domyślam się, że pomyłkowo napisałeś, że lampy są szeregowo, a nie równolegle - więc to pomijam) że przewód od zbiorniczka idzie do gniazdka zasilającego jeden reflektor, potem w tej wtyczce rozgałęzia się i idzie do drugiego reflektora. Jest to niemożliwe, aby w złaczce wodoodpornej rozgałęzić przewód - uszczelka która jest tam zastosowana nie chroniłaby wówczas wnętrza złaczki przed wodą - tak jak już pisałem, VW nigdy by czegoś takiego nie zrobił. Jeżeli już, to rozgałęzienie na lewy i prawy reflektor nastapiłoby już przy złączce pod zbiorniczkiem (w złączkach na konaktorkach można to robić). Czyli od samego zbiorniczka powinny iść już 4 przewody - po dwa na każdą lampę. W ziązku z tym uważam, że ta instalacja nie jest oryginalna.
Możesz jeszcze sprawdzić, czy masz przekaźnik 53 w panelu bezpieczników - w dolnym rzędzie, pozycja 10 (jeżeli masz nowy panel) - jak nie, to tylko potwierdzi moje zdanie, jak masz, to znaczy, że ktoś kto to montował trochę lepiej zorientowany w instalacji elektrycznej VW.
Przewód idący od wtyczki pod zbiorniczkiem w stronę przodu jest za długi (przynajmniej tak wydumałem z fotek, bo nie obejmują one całości, tylko części instalacji), nie jest on zapięty w zapinki - wg mnie, jak już, to powinien iśc po podłużnicy, razem z wiązką reflektora i być zapięty w te same zapinki.
Drugie zdjecie domyślam sie, że jest zrobione jakby od spodu - np. z kanału - i też pokazuje, ze instalacja nie jest oryginalna - piszesz, że coś tam poprawiałeś, bo jakieś przewody wyszły z wtyczki - ok, powiedzmy, że nie widzę tej taśmy izolacyjnej, ale i tak nie ma możliwości żeby VW zrobił taką insalację. Wg tego co widzę do zasilania reflektorów w atrapie zastosowane są wtyczki wodoodporne (te takie z drucikami, na które trzeba nacisnąć, aby je rozpiąć). Z Twojego opisu i ze zdjęć wynika (tzn. domyślam się, że pomyłkowo napisałeś, że lampy są szeregowo, a nie równolegle - więc to pomijam) że przewód od zbiorniczka idzie do gniazdka zasilającego jeden reflektor, potem w tej wtyczce rozgałęzia się i idzie do drugiego reflektora. Jest to niemożliwe, aby w złaczce wodoodpornej rozgałęzić przewód - uszczelka która jest tam zastosowana nie chroniłaby wówczas wnętrza złaczki przed wodą - tak jak już pisałem, VW nigdy by czegoś takiego nie zrobił. Jeżeli już, to rozgałęzienie na lewy i prawy reflektor nastapiłoby już przy złączce pod zbiorniczkiem (w złączkach na konaktorkach można to robić). Czyli od samego zbiorniczka powinny iść już 4 przewody - po dwa na każdą lampę. W ziązku z tym uważam, że ta instalacja nie jest oryginalna.
Możesz jeszcze sprawdzić, czy masz przekaźnik 53 w panelu bezpieczników - w dolnym rzędzie, pozycja 10 (jeżeli masz nowy panel) - jak nie, to tylko potwierdzi moje zdanie, jak masz, to znaczy, że ktoś kto to montował trochę lepiej zorientowany w instalacji elektrycznej VW.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Sam widzisz, ze w pozycji nr 10 masz jakąś rzeźbę - powinien być tam jak już przekaćnik nr 53, lub szaro-biały kabelek z wtyczką. Ewentualnie w innych państwach był tam przekaźnik 110 lub 51 jak dobrze pamiętam. A co to za przekaźnik 15 u góry? Też mam PN, ale takiego nie mam. Masz jakeś wyposażenie dodatkowe? No i czekam na fotki od innych, którzy twierdzą, że mają ori instalację przeciwmgielnych w grillu - może coś się wyjaśni w końcu.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- harrikson
- Mały gagatek
- Posty: 61
- Rejestracja: wt gru 02, 2008 16:30
- Lokalizacja: podkarpacie ,dębica
mk2 halogeny i oswietlenie
Witam kiedys jak juz pisałem kupiłem atrape na 4 klosze i był mały problem bo skad wziąśc napiecie.jeden kolega na forum napisał ze sa takie dotatkowe wtyczki rozłaczki od duzych lamp.po dłuzszych poszukiwaniach okazalo sie ze faktycznie sa takie.dopadłem takie na jednym ze szrotów.teraz zostaje mi je podpiac,pozdro
Możesz założyć same adaptery ale istnieje możliwość przegrzania starych styków włącznika, który będzie musiał cały prąd do świateł przekazać. Imo dołożenie przekaźników ma sens, choćby taki żeby nie mieć ryzyka mini pożaru.Maro26 pisze:No i teraz się pogubiłem! wystarczy mieć te adaptery halogenów , podłączyć i po krzyku czy muszę kombinować z przekażnikiem ,bo takowego nie mam??
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- nie ma żadnego ryzyka pożaru. Manetki, włączniki itp. są przewidzane do zasilania podwójnych reflektorów. Jeżeli Golf był fabrycznie wyposażony w grill na 4 lampy to miał te rozgałęziacze i tyle - nie było żadnych dodatkowych przekaźników. Oczywiście, przekaźniki polepszają działanie oświetlenia itp. ale to chyba temat na inna okazję.mate64 pisze:Możesz założyć same adaptery ale istnieje możliwość przegrzania starych styków włącznika, który będzie musiał cały prąd do świateł przekazać. Imo dołożenie przekaźników ma sens, choćby taki żeby nie mieć ryzyka mini pożaru.
Przed podłączeniem dodatkowych śwaiteł w atrapie należy zobaczyć, jakie oznaczenia są na szkle - jak HR, to podłączamy do długich, przez adaptery. Jeżeli B - to są to światła przeciwmgielne i wtedy podłączamy jes do wtyczek pod zbiorniczkiem. Jeżeli podłączamy śwaitła przeciwmgielne, to w nowszych panelach bezpieczników należy odpiąć z panelu bezpieczników wtyczką z przewodem szaro-białym włożoną w pole przekaźnika i zamiast tej wtyczki wsadzić przekaźnik 53.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- kaczor4011
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2264
- Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
- Lokalizacja: Londyn
owszem sa lecz jesli przez ok 20lat golfik jezdzil na pojedynczych swiatlach a teraz mu sie dolozy jeszcze 2 to szybko styki padnaLipek81 pisze:Manetki, włączniki itp. są przewidzane do zasilania podwójnych reflektorów
golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- tzn. to jest tak - wiadomo, że na 4 reflektorach szybciej padną niż na dwóch. Ale nie popadajmy w skrajności - to nie jest tak, że dołożysz dwa refletory to zaraz padnie itp... Ogólnie manetka przewidziana jest do pracy z podwójnymi reflektorami, przez jakiś czas, lieś tam załączeń i wyłączeń itp. Podłączenie tylko dwóch refktorów wydłuża jej żywot. Chodzi o to, że to trzeba inaczej podejść do tematu - jak mam 4 refketory, to manetka pracuje w swoich nominalnych parametrach. Jak mamy tylko dwa to po prostu wydłużamy jej żywot. Błędem jest natomiast myślenie, że jak podłączymy dodatkowe 2 reflektory, to zaraz coś się spali czy coś - nic z tych rzeczy. Po prostu manetka na dwóch refketorach ma pewne wolne moce przerobowe, przekładające się na dłuższe działanie.kaczor4011 pisze:Lipek81 napisał/a:
Manetki, włączniki itp. są przewidzane do zasilania podwójnych reflektorów
owszem sa lecz jesli przez ok 20lat golfik jezdzil na pojedynczych swiatlach a teraz mu sie dolozy jeszcze 2 to szybko styki padna
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Lipek81, zaraz oczywiście sie nie spali od razu ale u mnie fabrycznie mam 4 lampy HB na rozgałęźnikach i kiedyś na szczęście koło miasta w nocy rozgrzał mi sie dosyć mocno przełącznik (nie manetka), że aż było czuć swąd. Po dojechaniu rozebrałem go na części i były nadpalone styki. Tak jak pisze kaczor po X latach odporność styków przełącznika z różnych względów maleje. Przekaźniki rozwiązują ten problem.Lipek81 pisze:Błędem jest natomiast myślenie, że jak podłączymy dodatkowe 2 reflektory, to zaraz coś się spali czy coś - nic z tych rzeczy. Po prostu manetka na dwóch refketorach ma pewne wolne moce przerobowe, przekładające się na dłuższe działanie.
U wuja przy 2 lampach włącznik starego typu spalił sie do jeżdżenia w dzień na światłach. Stopił sie całkowicie.
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 101 gości