Przy temp. poniżej -5 odpala i po chwili gaśnie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KuScH
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: czw wrz 18, 2008 15:42
Lokalizacja: Zd Wola

Przy temp. poniżej -5 odpala i po chwili gaśnie

Post autor: KuScH » czw sty 29, 2009 11:46

Witam. Mam golfa2 1,6 na gaźniku. Przy temp poniżej -5 a ostatnimi czasy było nawet -20, po odpaleniu na benzynie po chwili traci obroty i gaśnie, jeśli dodam mu trochę gazu jest ok, ale jak tu zaraz po odpaleniu dodawac gazu gdy jest -20 na dworze, a bateria nie pozwala na ponowne kręcenie rozrusznikiem po zgaśnięciu. Oczywiście auto stoi pod chmurką. Przy delikatnych mrozach po odpaleniu od razu wchodzi na obroty i nie muszę dotykac pedału gazu. Pomóżcie w czym może tkwic problem. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
gibon.vw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1050
Rejestracja: pt cze 08, 2007 11:08
Lokalizacja: Głowno
Kontakt:

Post autor: gibon.vw » czw sty 29, 2009 11:52

może być problem automatycznego ssania, przyczyną może być też sam gaźnik, starszy ma golfa 1,6 na gaźniku i zimą też tak miał był na remoncie gaźnika i pomogło, ale przyczyn może być wiele, od złych obrotów biegu jałowego, po ustawienie ssania, po ustawienie zapłonu....


VW Golf mk2 pasja zobowiązuje

Awatar użytkownika
KuScH
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: czw wrz 18, 2008 15:42
Lokalizacja: Zd Wola

Post autor: KuScH » czw sty 29, 2009 12:00

NO tak ale dziwi mnie to że dzieje się to tylko i wyłącznie przy takich warunkach pogodowych jak napisałem. Dzisiaj mam -2 i jestem pewny że odpali i bedzie ok



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » czw sty 29, 2009 21:26

Wiadome jest, że im niższa temp, tym większe opory ruchu w silniku.
Widocznie ssanie nie włącza się do końca, przez do silnik przy -5 dostaje za mało paliwa aby przezwyciężyć opory pierwszych kilku obrotów, a przy -2 jeszcze daje radę.

W pierwszej kolejności powinieneś wziąć się za sprawdzenie gaźnika, bo na 99% właśnie on tu jest winny,



Awatar użytkownika
KuScH
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: czw wrz 18, 2008 15:42
Lokalizacja: Zd Wola

Post autor: KuScH » ndz lut 01, 2009 11:24

Sprawdzenie gaźnika, czyli wyczyśc go na początek, czy szukac jakiejś usterki??



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » ndz lut 01, 2009 14:36

Generalnie Pierburgi 2e2(gaznik) miały pewien element odpowiadający za pomoc przy b niskich temp. Jest to zawór termiczno czasowy. Działa on tak>>> po odpaleniu symuluje wcisniecie gazu i zwieksza dz temu obroty przez pierwsze 6 sekund. Potem sie wyłącza. Przy wyzszych temp jesgo wpływ na rozruch jest znikomy.
Niestety jesli gaznik jest zle wyregulowany to ten zawór zwieksza obroty dosc mocno np do 2500 obr co przy zimnym silniku nie jest wskazane.
Osobiscie go wywaliłem aby nie niszczyc silnika. Ale zawsze mozna go tak doregulowac aby fajnie sie sprawdzał i załóżmy zwikeszał te obroty do powiedzmy 1500. Uwaga : zawór ten czesto psuje sie, przepuszcza powietrze i niekiedy zamiast pomagac staje sie uciazliwy. Niekiedy potrafi zwiekszyc obroty na 30 sekund - a wiec mozna niezle pomeczyc silnik.
Rada: na wejsciu wymontuj zawór, napraw go i wyreguluj gaznik.
Wiecej info pod hasłem"niedomagania pierburga 2e2" tam takze jest którki opis tego elementu.
:bigok:


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
KuScH
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: czw wrz 18, 2008 15:42
Lokalizacja: Zd Wola

Post autor: KuScH » ndz lut 01, 2009 15:10

A czy przpadkiem ten zawór znajduje się po lewej stronie gaźnika (patrząc od przodu) i jego ruchomy trzpień dochodzi do dźwigni zamocowanej na osi obrotu przpustnicy?? Zauważyłem że pomiędzy tym trzpieniem a ową dźwignią zawsze jest przerwa czy na zimnym czy ciepłym silniku



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 336 gości