Cofnąlem walek rozrządu i Golfik dostal ze 20KM!! Dlaczego?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob sty 24, 2009 14:28

Ja mam wtryskiwacze w głowicy
kolega pytał o głowice 1.8 i 2.0. Z tego co się oreintuję to aee to 1.6.

pawel78 pisze: "Roznice w głowicy mozna pominąć"

To po co ten maniak VW zamienal idealno glowice 1,8 na 2,0? U kogos kto sie znal na rzeczy jesli chodzi o silniki? Moze 2.0 ma ostrzejszy walek? Jak myslisz?
wyciagnales moja wypowiedz z kontekstu, roznice w glowicach mozna pomianac jesli chodzi o wplyw na stopien sprezania kolego, ktorego zmiana jest uzyskiwana głównie kształtem tłoka a nie komory spalania. Zmiana głowic z jednej na drugą (z 1.8 na 2.0) nie zmiani stopnia spręzania. Wymiana tłoków tak. Mysle ze teraz jest jasno

[ Dodano: Sob Sty 24, 2009 13:30 ]
pawel78 pisze:Czym rozni sie glowica 1.8 litra i 2.0 litra 8 zaworow oczywiscie? Czy glowica ma jakies kompry spalania wieksze i wieksza jest teraz pojemnosc? Czy jest bardziej plaska i wieksza komprecha?
to zeby juz byla jasnosc, Ani to ani to.
Kompresje zmienia się tłokiem a pojemność średnicą i skokiem tłoka.
Zmiana głowicy nie zmieni stopnia sprężania w znaszącycm stopniu ani nie powiększy pojemnosci.
Ostatnio zmieniony sob sty 24, 2009 14:31 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



pawel78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn sie 14, 2006 09:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: pawel78 » sob sty 24, 2009 15:37

guti pisze:pawel78, kolego w która strone przestawiles ten wałek ? bo ja nie moge sobie przypomniec jak to wygladalo kiedy ja sie rypnąlem , muowato było na dole , ale gora szedł jak szatan! 190 km/h licznikowe, aaaa na LPG i IV tym biegu, w 3 osoby na pokladzie , koledzy siedzieli ze szczenami na podłodze, ja tak samo . to był moment , jade , troszeczke przycisnalem na III , pozniej IV i mialem zamiar tylko troszke , a golf ciagnie rowno i bez zajakniecia reaguje na gaz no to postanowilem docisnac do konca i polecial :)
Cofnąłem walkiem rozrzadu, czyli w lewo od znakow fabrycznych na minius.

Z tego co widze to lepiej idzie w dolnym zakresie i gornym mozna o 1000, 1500 obr/min pojsc wioecej na 3 biegu. I nie zastanawia sie, tylko idzie caly czas. Wydaje mi sie (takie odczucie) ze te nastawy powinny pozostac, na standardowych znakach golfik do setki ma 15sekund (troche duzo nie?) Teraz nie mierzylem. Jak myslicie?

[ Dodano: 24 Sty 2009 14:42 ]
sas_gti pisze:
Ja mam wtryskiwacze w głowicy
kolega pytał o głowice 1.8 i 2.0. Z tego co się oreintuję to aee to 1.6.

pawel78 pisze: "Roznice w głowicy mozna pominąć"

To po co ten maniak VW zamienal idealno glowice 1,8 na 2,0? U kogos kto sie znal na rzeczy jesli chodzi o silniki? Moze 2.0 ma ostrzejszy walek? Jak myslisz?
wyciagnales moja wypowiedz z kontekstu, roznice w glowicach mozna pomianac jesli chodzi o wplyw na stopien sprezania kolego, ktorego zmiana jest uzyskiwana głównie kształtem tłoka a nie komory spalania. Zmiana głowic z jednej na drugą (z 1.8 na 2.0) nie zmiani stopnia spręzania. Wymiana tłoków tak. Mysle ze teraz jest jasno

[ Dodano: Sob Sty 24, 2009 13:30 ]
pawel78 pisze:Czym rozni sie glowica 1.8 litra i 2.0 litra 8 zaworow oczywiscie? Czy glowica ma jakies kompry spalania wieksze i wieksza jest teraz pojemnosc? Czy jest bardziej plaska i wieksza komprecha?
to zeby juz byla jasnosc, Ani to ani to.
Kompresje zmienia się tłokiem a pojemność średnicą i skokiem tłoka.
Zmiana głowicy nie zmieni stopnia sprężania w znaszącycm stopniu ani nie powiększy
pojemnosci.
Tak teraz jest jasno, dzięki za pomoc :kufel:

[ Dodano: 24 Sty 2009 21:16 ]
Panowie, sadzicie ze nie wypali zaworow? jak ustawic ten rozrzad? Moze jakos wyposrodkowac ustawienie walka, czyli np przesunac w prawo az do momentu az zacznie mulic, a potem przesunac w lewo max az zacznie znowu mulic. Nastepnie ustawic po srodku miedzi obiema skrajnymi pozycjami. Co wy na to? Ma to sens? A moze ustawic dol na znaki a walek ustawic wg krzywek aby byly na idealnie na boki rownolegle do glowicy?

[ Dodano: 29 Sty 2009 13:46 ]
Panowie, sadzicie ze nie wypali zaworow? jak ustawic ten rozrzad? Moze jakos wyposrodkowac ustawienie walka, czyli np przesunac w prawo az do momentu az zacznie mulic, a potem przesunac w lewo max az zacznie znowu mulic. Nastepnie ustawic po srodku miedzi obiema skrajnymi pozycjami. Co wy na to? Ma to sens? A moze ustawic dol na znaki a walek ustawic wg krzywek aby byly na idealnie na boki rownolegle do glowicy?



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » ndz lut 01, 2009 12:52

odkop :helm:
moze warto było by zmierzyc temp spalin na obydwu nastawach i porównac?
kiedys kolo w scorpio zle ustawil rozrzad to kolektor wydechowy był czerwoniutki i motor nie mial buta wiec...


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » ndz lut 01, 2009 13:14

Różnica w długości pasków rozrządu między 1.8 a 2.0 wynika chyba z tego, że 1.8 to tzw niski blok, a 2.0 to tzw wysoki blok.
Odnośnie wpływu nastawy rozrządu na osiągi- miałem już takie nastawy, że silnik chodził jak TDI- a silnik to 2.0 only LPG by BLOS-, ciągnął od wolnych obrotów do ok 4500 i dalej trup- ale jak on ciągnął.... gdy wykryłem, że mam przestawiony wałek o 1 ząbek ustawiłem jak należy i co??? TDI tyle, że można go dokręcić do 5500-6000. Podejrzewam, że gdybym miał hak to i kemping, czy jacht czy stara 200 bym pociągnął jakby tylko wytrzymały sprzęgło, skrzynia czy opony. Bo może mocy to nie mam, ale moment to chyba jest...


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » ndz lut 01, 2009 13:40

napinacz skompensuje roznice ale chyba nie az 3zęby


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

pawel78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn sie 14, 2006 09:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: pawel78 » ndz lut 08, 2009 23:33

Fahoo pisze:odkop :helm:
moze warto było by zmierzyc temp spalin na obydwu nastawach i porównac?
kiedys kolo w scorpio zle ustawil rozrzad to kolektor wydechowy był czerwoniutki i motor nie mial buta wiec...
jak i gdzi esprawdzic najlepiej temperature spalin? mam miernik elektroniczny z termometrem. Cos w tm moze byc bo ostatnio przepoalilo mi dwururke po ostrej jezdzie ok 60km - taki oesik :) I chyba cos jeszcze puszcz kolektor wydechowy lub jakas uszczelka - troche "pierdzi"



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » ndz lut 15, 2009 13:36

no to tym mierniczkiem to słabo sie da pomierzyc temp.spalin
zobacz na kolor kolektora po jeździe nie powinien byc mocno czerowny


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

franek69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr lis 09, 2005 18:16
Lokalizacja: Biecz

Post autor: franek69 » czw kwie 23, 2009 10:06

witam,

czytając Wasze posty zastanawiam się nad podobną modyfikacją, a mianowicie zmianą wałka rozrządu. Mam silnik 1.8 RH - na gaźniku z katalizatorem - seryjnie 84km, fazy wałka to :
otwarcie zaworu ssącego: 2 po ZZ
zamknięcie zaworu ssącego : 34 po ZW
otwarcie zaworu wydechowego: 44 przed ZW
zamknięcie zaworu wydechowego: 8 przed ZZ
stopień sprężania 10:1

Czy podejdzie mi wałek np z silnika na wielopunktowym wtrysku? czy muszę zmienić całą głowice ? Czy po zmianie wałka trzeba jakoś specjalnie ustawić rozrząd?

pozdrawiam,



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 394 gości