Pali się kontrolka air bag Mk4

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Radas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 864
Rejestracja: pt lis 21, 2008 21:41
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Pali się kontrolka air bag Mk4

Post autor: Radas » sob sty 31, 2009 16:37

Witam.
Wyjmowałem dzisiaj licznik i zapomniałem odłączyć akumulatora. Wszystko jest ok tylko świeci mi się kontrolka AIR BAG. Można to jakoś manualnie wykasować bez podłączania do VAG'a. Jeśli nie to czy ktoś może ma vag i mogłby mi to skasować???



Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » sob sty 31, 2009 16:42

Nie, nie można bez VAGA.... Musisz podłączyć autko...


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » sob sty 31, 2009 17:15

A i Vagiem 3.11 409 lub ich krajowym odpowiednikiem jak auto jest 2000 lub wyżej może być kłopot.


JaroW

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » sob sty 31, 2009 17:54

Jarowo, nie sądzę, nie robisz nic po can, nie robisza kodowania więc... standard diagnostyka air baga nigdy nie było z tym problemów


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » sob sty 31, 2009 18:20

Niestety wag będzie potrzebny u mnie przy przesuwaniu fotela rozpięła się kostka od bocznej poduchy i mimo że zaraz ją włożyłem kontrolka dalej się jarzyła i musiałem vagiem kasować



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » sob sty 31, 2009 18:49

CAN to inna bajka i takiego stareńkiego oprogramowania przy CAN się nie używa jak do fejsów KKL, a szczególnie od Viakena. Z tego co zauważyłem na forum to właśnie Viaken cieszy się dużym wzięciem wśród bywalców tego forum i w sumie słusznie bo działa nie najgorzej a nawet jak ma problem z synchronizacją to z reguły zmiana prędkości na porcie pomaga.
Kłopot, na który chciałem zwrócić uwagę to komunikat jaki wyświetla VAG (jego strarsze wersje) przy próbie połączenia ze sterownikiem poduch. Chodzi o możliwość uszkodzenia a dokładniej z tego co się dowiedziałem można wpisać sobie "crasha" . Jakby tego było mało to nasz Polski VAG 4.9 może zrobić taki sam bajzel w sterowniku poduszek, tyle że o tym nie ostrzega.
radas8412, nie pisał z jakiego rocznika ma auto a mk4 z motorem AHF ponoć szły w latach 1997 - 2004. Z tymi starszymi można się łączyć w zasadzie byle czym co działa, ale jak pisałem z nowszymi to trzeba trochę uważać czym się do nich podchodzi, a sam przyznasz czytając forum, że jest wielu kolegów co mają lapka+jakiś soft+jakiś fejs i są trochę nie w temacie (mam nadzieję chwilowo) i oni mogą sobie narobić nieszczęścia.


JaroW

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » ndz lut 01, 2009 11:21

na ross techu sa numery sterowników z ktorymi mozna sie bezpiecznie łączyć
zasad diagnostyki trzeba przestrzegac bo sa takie kwiatki jakie sa..
robilem audi A6 2003 vag comem 311 pełna instalacyjna wersja nie 2 pliczki w katalogu i bylo ok nic i nic sie nie powalilo/ostrzezenie było,tak chyba zabezpiecza sie producent.
urzywam tez audi-vw tool 2.0.9
zasada jest jedna nie wiesz jak działa program i jak go obsługiwac nie uzywaj go bo bedzie big problem


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » ndz lut 01, 2009 13:19

Fahoo pisze:urzywam tez audi-vw tool 2.0.9
I to jest zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż VAG :pub:
Wg tego co "póki co wiem" :) w tym konkretnym przypadku
Ostatnio zmieniony ndz lut 01, 2009 13:26 przez Jarowo, łącznie zmieniany 1 raz.


JaroW

Awatar użytkownika
Radas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 864
Rejestracja: pt lis 21, 2008 21:41
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Radas » ndz lut 01, 2009 15:44

Jarowo, ja mam mk4 z 1999 roku tyle ze w kodzie mam 2000 a zegary mam na CAN, sprawdzalem jest 920 w kodzie tylko nie wiem czy sam licznik jest na CAN, czy reszta tez, jutro zabiorę się za zdjęcie podszybia i zobaczę jak to wygląda w kostce od komputera.



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » wt lut 03, 2009 12:00

radas8412, nie miałem kiedy odpisać, ale jeżeli temat jeszcze aktualny to chcę go uzupełnić.
Kłopot , o którym pisałem jest opisany tu http://www.ross-tech.com/vag-com/vw_issues.html , ale chyba Ciebie nie dotyczy, co nie oznacza, że nie zawadzi zerknąć na numer sterownika, tak dla pewności. Skoro wiesz jakie deski mają CAN to nie jest tak źle tak więc sorki, że Ciebie nie doceniałem i wrzuciłem do jednego wora z ludźmi, których znam i wiem, że jak się pojawi jakiś komunikat na ekranie a bardzo chcą coś zrobić to go nie czytają, tylko od razu wybierają TAK lub OK. Trochę się wyrwałem z moim pierwszym postem nawiasem mówiąc niekompletnym ponieważ wtedy zostałem brutalnie oderwanym od kompa :) . Tak więc jak twój sterownik to nie 6Q0-909-605-A, to nie ma sprawy i wg Ross-tech'a oraz mojego angielskiego :) można użyć Vaga w wersji niższej niż 404.0


JaroW

Awatar użytkownika
Radas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 864
Rejestracja: pt lis 21, 2008 21:41
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Radas » ndz lut 08, 2009 00:55

Jarowo, na pewno sobie poczytam jak tylko znajdę trochę czasu. A tak w ogóle to sobie sprawdzę ten sterownik.
PozdraVwiam



Awatar użytkownika
ziomek1988
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: sob maja 03, 2008 17:11
Lokalizacja: Świecie / Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ziomek1988 » ndz lut 08, 2009 12:49

Kolego ja miałem tak że też się paliła kontrolka, podjechałem na komputer i tylko skasowali mi błąd i było ok do momentu wyciągięcia liczników i znów się świeciła, podjechałem kolejny raz to Pan najpierw naprawił mi ustęrkę a dopiero później wykasował i teraz jest ok :) Pewnie wcześniej miałeś tylko skasowany błąd bez usuniętej usterki


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59ff7eee66697ba2.html][img]http://images44.fotosik.pl/291/59ff7eee66697ba2.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269407][b][size=150]Golf Generation - kliknij i oceń[/size] [/b][/url]

Awatar użytkownika
Radas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 864
Rejestracja: pt lis 21, 2008 21:41
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Radas » pn lut 09, 2009 00:04

ziomek1988, a co to była za usterka u ciebie???



Awatar użytkownika
ziomek1988
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: sob maja 03, 2008 17:11
Lokalizacja: Świecie / Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ziomek1988 » pn lut 09, 2009 00:57

U mnie najprawdopodobniej przy odkurzaniu rozłączyły się jakieś kostki pod siedzeniem kierowcy i tak jak pisałem, raz tylko skasowali mi błąd i miałem ten problem co Ty a jak to złączyli to już mogę odłączać liczniki i jest ok ;)


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59ff7eee66697ba2.html][img]http://images44.fotosik.pl/291/59ff7eee66697ba2.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269407][b][size=150]Golf Generation - kliknij i oceń[/size] [/b][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 265 gości