czy moze to byc zaplon albo zle ustawiony rozrzad....
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 136
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:24
- Lokalizacja: jadowniki
czy moze to byc zaplon albo zle ustawiony rozrzad....
witam po raz kolejny.....mam problem.....przy szybkim przyspieszaniu dochodza mnie dziwne , nieregularne ciche stukanie co to moze byc ?dodam ze jak rano pale samochod to mam zdarzenie takie ze lapie mi silnik tzn.ze ciezko mu zaczac krecic rozrusznikiem,jeszcze co to po kazdym odpaleniu i zaczeciu jazdy auto mi szarpie tak jakby nai palil na wszystkie cylindry . Myslalem ze to moze jak jest zimny i kable,kopulka wilgotna dlatego szarpie ale nie on szarpie nawet jak jest rozgrzany dobrze .Szarpanie ustaje jak przyczymam auto na wyzszych obrotach to przestanie i chodzi dobrze , to wszystko do czasu jak nie zgasze auto , potem to samo ......CO JEST PRZYCZYNA CZY MOZE BYC ZAPLON.....silnik 2.0 2E
Re: czy moze to byc zaplon albo zle ustawiony rozrzad....
CO JEST PRZYCZYNA CZY MOZE BYC ZAPLON.....silnik 2.0 2E[/quote]
Ja miałem zerwany klin na kole zębatym paska rozrzadu na wale !! objawy podobne !!
Ja miałem zerwany klin na kole zębatym paska rozrzadu na wale !! objawy podobne !!
-
- Mały gagatek
- Posty: 136
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:24
- Lokalizacja: jadowniki
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Re: czy moze to byc zaplon albo zle ustawiony rozrzad....
Ja miałem zerwany klin na kole zębatym paska rozrzadu na wale !! objawy podobne !! [/quote]NEMESIS pisze:CO JEST PRZYCZYNA CZY MOZE BYC ZAPLON.....silnik 2.0 2E
Tak ale ty masz ASZ (TDI) - one tak miały rozwiązane połączenie koła z wałem korbowym (niestey czasami to boli) - i tak jak opisujesz objawy są takie same
Ale kolega NEMESIS pisze że ma 2E (wydaje mi się że tam jest inne rozwiązanie tego połączenia) - problem ścinającego się klina na wale korbowym dotyczy raczej tylko silników z grupy 1,9TD i TDI (i wynika najczęściej ze źle przeprowadzonej wymiany tego koła) - jak jest wszystko zmontowane fabrycznie i się tego nie rusza to wszystko jest OK.
Jak już jest konieczność wymiany to trzeba kupić nowe koło i nową śrubę (sprawdzić czy z nowym kołem nie ma luzów) i dokręcić odpowiednim momentem w większości przypadków 90Nm + 90 stopni UWAGA !!! - przy dokręcaniu pamiętać o zablokowaniu wału odpowiednim specnarzędziem niektórzy polecją zastosować dodatkowo do połączenia specjalny klej, który oczywiście "puści" jak będzie potrzeba.
Ja osobiście nie wymieniam wogóle tego kółka (i nic tam nie ruszam) od czasu do czasu kontroluję prace kółek w tym rejonie i mam nadzieję że nie przytrafi mi się nigdy takie bum
Były dwa rozwiązania tego połączenia : klin i półksiężyc, z tego co wiem to półksiężyc jest lepszym rozwiązaniem i rzadziej następuje BUM - DROGIE BUM
Wracając do tematu (nie wydaje mi się żeby kolega NEMESIS miał problemy z klinem)
pozdroooo....
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
-
- Mały gagatek
- Posty: 136
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:24
- Lokalizacja: jadowniki
- Adam Polak
- Mały gagatek
- Posty: 81
- Rejestracja: sob mar 12, 2005 01:25
- Lokalizacja: wojkowice
- Kontakt:
-
- Mały gagatek
- Posty: 136
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:24
- Lokalizacja: jadowniki
Re: czy moze to byc zaplon albo zle ustawiony rozrzad....
Ja miałem zerwany klin na kole zębatym paska rozrzadu na wale !! objawy podobne !! [/quote]
Tak ale ty masz ASZ (TDI) - one tak miały rozwiązane połączenie koła z wałem korbowym (niestey czasami to boli) - i tak jak opisujesz objawy są takie same
Ale kolega NEMESIS pisze że ma 2E (wydaje mi się że tam jest inne rozwiązanie tego połączenia) - problem ścinającego się klina na wale korbowym dotyczy raczej tylko silników z grupy 1,9TD i TDI (i wynika najczęściej ze źle przeprowadzonej wymiany tego koła) - jak jest wszystko zmontowane fabrycznie i się tego nie rusza to wszystko jest OK.
Wracając do tematu (nie wydaje mi się żeby kolega NEMESIS miał problemy z klinem)
hmmmmm.... KOLEGO RAZAL !!!! coś Wam się pokiełbasiło w kwestii formalnej... "NEMESIS" TO JA !!! A "DAREK I JADZKA" mają problem z motorkiem !! Pisałem że miałem zerwany klin to miałem 2.0 ADY bo nóffke kółko kupowałem, silnik chodził troche pokracznie i wydawał dziwne dzwięki które ustąpiły po wymianie koła !! TAK mam ASZ ... ale leży jeszcze w ciepłym garażu i czeka aż znajde chwilke dla niego a 2.0 poszedł do ludzi....TEŻ BYŁEM ZDZIWIONY ŻE URWAŁO KLIN W BENZYNIE !!!! POZDRO
Tak ale ty masz ASZ (TDI) - one tak miały rozwiązane połączenie koła z wałem korbowym (niestey czasami to boli) - i tak jak opisujesz objawy są takie same
Ale kolega NEMESIS pisze że ma 2E (wydaje mi się że tam jest inne rozwiązanie tego połączenia) - problem ścinającego się klina na wale korbowym dotyczy raczej tylko silników z grupy 1,9TD i TDI (i wynika najczęściej ze źle przeprowadzonej wymiany tego koła) - jak jest wszystko zmontowane fabrycznie i się tego nie rusza to wszystko jest OK.
Wracając do tematu (nie wydaje mi się żeby kolega NEMESIS miał problemy z klinem)
hmmmmm.... KOLEGO RAZAL !!!! coś Wam się pokiełbasiło w kwestii formalnej... "NEMESIS" TO JA !!! A "DAREK I JADZKA" mają problem z motorkiem !! Pisałem że miałem zerwany klin to miałem 2.0 ADY bo nóffke kółko kupowałem, silnik chodził troche pokracznie i wydawał dziwne dzwięki które ustąpiły po wymianie koła !! TAK mam ASZ ... ale leży jeszcze w ciepłym garażu i czeka aż znajde chwilke dla niego a 2.0 poszedł do ludzi....TEŻ BYŁEM ZDZIWIONY ŻE URWAŁO KLIN W BENZYNIE !!!! POZDRO
-
- Mały gagatek
- Posty: 136
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:24
- Lokalizacja: jadowniki
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Re: czy moze to byc zaplon albo zle ustawiony rozrzad....
Tak ale ty masz ASZ (TDI) - one tak miały rozwiązane połączenie koła z wałem korbowym (niestey czasami to boli) - i tak jak opisujesz objawy są takie sameNEMESIS pisze:Ja miałem zerwany klin na kole zębatym paska rozrzadu na wale !! objawy podobne !!
Ale kolega NEMESIS pisze że ma 2E (wydaje mi się że tam jest inne rozwiązanie tego połączenia) - problem ścinającego się klina na wale korbowym dotyczy raczej tylko silników z grupy 1,9TD i TDI (i wynika najczęściej ze źle przeprowadzonej wymiany tego koła) - jak jest wszystko zmontowane fabrycznie i się tego nie rusza to wszystko jest OK.
Wracając do tematu (nie wydaje mi się żeby kolega NEMESIS miał problemy z klinem)
hmmmmm.... KOLEGO RAZAL !!!! coś Wam się pokiełbasiło w kwestii formalnej... "NEMESIS" TO JA !!! A "DAREK I JADZKA" mają problem z motorkiem !! Pisałem że miałem zerwany klin to miałem 2.0 ADY bo nóffke kółko kupowałem, silnik chodził troche pokracznie i wydawał dziwne dzwięki które ustąpiły po wymianie koła !! TAK mam ASZ ... ale leży jeszcze w ciepłym garażu i czeka aż znajde chwilke dla niego a 2.0 poszedł do ludzi....TEŻ BYŁEM ZDZIWIONY ŻE URWAŁO KLIN W BENZYNIE !!!! POZDRO [/quote]
No w tej kwesti to sie zamieszalo wiesz ta JADZKA mi w glowie
Ale qmaty chlopak jestes i wszystko wyjasniles
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
-
- Mały gagatek
- Posty: 136
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:24
- Lokalizacja: jadowniki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 198 gości