sam sobie w sumie odpowiedziałeś , masz prawdopodobnie skrzynie biegów od innego silnika prawdopodobnie z jakiegos modelu 1.3 albo 1.6, silniki o mniejszych mocach wymagają trochę krótszych przełożeń aby zapewnic w miare przyzwoite osiągi (przyspieszenie), mniejsza moc to jednocześnie mniejsza prędkość max więc pod tym kątem dobiera sie tez przełożenie biegu najwyższego.
Ogólna zasada przy "projektowaniu" przełożeń skrzyń biegów jest taka że dobiera sie przełożenie najwyższego biegu (5-tka) na podstawie mocy silnika czyli jednoczesnie prędkości maksymalnej jaka dany pojazd z danym silnikiem jest w stanie osiągnąć i prędkości obrotowej silnika dla której moc max jest osiagana. Biegi niższe dobiera sie w ten sposób aby zachować tak zwaną "ciągłość" przełożeń, mozna je delikatnie modyfikowac w góre lub w dół w zalezności od potrzeb i charakterystyki danego silnika (przebieg momentu obrotowego w zalezności od obrotów)
Oryginalna skrzynia biegów do twojego silnika powinna ci zapewnić takie mniej więcej osiągi:
I - ? km/h
II - 70-80 km/h
III - 110-120 km/h
IV - 150-160 km/h
V - ?
[ Dodano: Nie Gru 11, 2005 17:18 ]
SCRASH pisze:U mnie jest tak samo jak u ciebie.Zawsze wydawalo mi sie ze to normalne.
tak kolego u ciebie jest to normalne bo z tego co widze to masz chyba 54-konnego dieselka, więc twoja skrzynia ma takie przełożenia żeby módz wykorzystać tą dość mizerną moc.
P.S. Przydałoby sie na przyszłość żebyś pod twoim nickiem podał kod twojego silnika, to wtedy nie bedzie sie nikt musiał domyslać co masz pod maską.