VW z opóźnieniem reaguje na naciśnięcie pedału gazu.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: wt sty 27, 2009 13:13
- Lokalizacja: Brzeg Dolny
VW z opóźnieniem reaguje na naciśnięcie pedału gazu.
Witam, jestem nowy i proszę o wyrozumiałość
Od kupna auta VW Bora zauważyłem ze po dodaniu gazu silnik nie reaguje, pracuje normalnie. Trzeba przytrzymać chwilkę pedał wtedy wchodzą obroty, auto jest na luzie. Nieraz przy ruszaniu muszę szybciej dodać gazu niż puścić sprzęgło ponieważ auto jak by nie reagowało na gaz. W nocy szczególnie widać ze światła przednie lekko przygasają jak źle ruszę. Nie wiem dlaczego tak się dzieje. Auto ma ABS, system poślizgu kół przy ruszaniu i ESP.
Proszę o jakieś rady, chyba ze ten typ tak ma
Od kupna auta VW Bora zauważyłem ze po dodaniu gazu silnik nie reaguje, pracuje normalnie. Trzeba przytrzymać chwilkę pedał wtedy wchodzą obroty, auto jest na luzie. Nieraz przy ruszaniu muszę szybciej dodać gazu niż puścić sprzęgło ponieważ auto jak by nie reagowało na gaz. W nocy szczególnie widać ze światła przednie lekko przygasają jak źle ruszę. Nie wiem dlaczego tak się dzieje. Auto ma ABS, system poślizgu kół przy ruszaniu i ESP.
Proszę o jakieś rady, chyba ze ten typ tak ma
najpierw na VAG zanotowac błędy,skasowac je,
przeprowadzić adaptację przepustnicy...jeśli nie pomorze bedziemy myślec dalej po podaniu numeru błędów
ps czyszczenie przepustnicy tak dla profilaktyki
pocztyaj o silniku 1,6 z golfa IV SR.troche się ci rozjaśni
nawet ci znalazłem;p
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=41251
przeprowadzić adaptację przepustnicy...jeśli nie pomorze bedziemy myślec dalej po podaniu numeru błędów
ps czyszczenie przepustnicy tak dla profilaktyki
pocztyaj o silniku 1,6 z golfa IV SR.troche się ci rozjaśni
nawet ci znalazłem;p
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=41251
Ostatnio zmieniony wt sty 27, 2009 19:58 przez Fahoo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: wt sty 27, 2009 13:13
- Lokalizacja: Brzeg Dolny
Jak byłem u mechanika przy wymianie rozrządu i innych rzeczy podpinał pod kompa i mówił że wszystko ok nie ma błędów. Co do przepustnicy jestem w stanie sam ją wyczyścić? Czytałem wiele o niej ale opinie są podzielone chodzi o adaptacje. Linka od gazu? A czy wystaje ona gdzieś przy silniku, przykręcić przy pedale czy przy silniku?
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Jeżeli Twoja wiedza jest na razie tak mała, proponuję poszukać na forum instrukcji w stylu "sam naprawiam" lub na stronach do których podane są linki. Bora to prawie to samo co GOLF MKIV. Osobiście preferuję strony .ru oni mają prawie wszystko....
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
jak masz VAG-a to sobie poradzisz z instrukcją
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
Ostatnio zmieniony wt sty 27, 2009 16:18 przez Fahoo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: wt sty 27, 2009 13:13
- Lokalizacja: Brzeg Dolny
za 100 to sobie vaga zakupi ,podszkoli sie z wiadomosci na forum i bedzie diagnozowal sam lub przynajmniej poda nam nr-y błedów to coś sie zawsze podpowie
a nie za kazdym razem 50-100 za podpięcie do kompa
nie wiem ze AZD nie ma linki dłubałem głównie w tdi 1,4 8V i 1,4 16V
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW (protokół KWP-2000)
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-2000 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-2000 ( rok prod. 2002 + ): / A4 / Passat / Touareg.
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Nastawy podst. - 04]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF. Kliknij przycisk:
[ON/OFF/Dalej]
Powinien pojawić się komunikat: Nastawy podstawowe: ON.
Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym ponownie kliknąć:
[ON/OFF/Dalej] wyłączając w ten sposób Nastawy podstawowe.
Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF
[Gotowe, powrót]
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
a nie za kazdym razem 50-100 za podpięcie do kompa
nie wiem ze AZD nie ma linki dłubałem głównie w tdi 1,4 8V i 1,4 16V
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW (protokół KWP-2000)
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-2000 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-2000 ( rok prod. 2002 + ): / A4 / Passat / Touareg.
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Nastawy podst. - 04]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF. Kliknij przycisk:
[ON/OFF/Dalej]
Powinien pojawić się komunikat: Nastawy podstawowe: ON.
Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym ponownie kliknąć:
[ON/OFF/Dalej] wyłączając w ten sposób Nastawy podstawowe.
Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF
[Gotowe, powrót]
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
Ostatnio zmieniony wt sty 27, 2009 16:52 przez Fahoo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
No risk no fun, jak się boisz oddaj auto mechanikowi. Na forum są informacje na wszystkie Twoje pytania. Gdzie znaleźć program za darmo itd.
W ten sposób podchodząc do tematu (boję się) to kupisz oryginał (kabel+program)?
http://www.vag-com.pl/vagcom.htm
http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepustnicy.htm
Kto szuka ten znajduje....
W ten sposób podchodząc do tematu (boję się) to kupisz oryginał (kabel+program)?
http://www.vag-com.pl/vagcom.htm
http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepustnicy.htm
Kto szuka ten znajduje....
Ostatnio zmieniony wt sty 27, 2009 17:01 przez Jacek75, łącznie zmieniany 1 raz.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: wt sty 27, 2009 13:13
- Lokalizacja: Brzeg Dolny
Dzięki za info i mam nadzieje, że czyszczenie przepustnicy sprawi uleczenie autka , jeszcze mam taki przypadek i właśnie nie wiem czy to też związane z przepustnicą, ale jak zmieniam biegi z mniejszego na wyższy to, gdy puszczam sprzęgło jest takie szarpniecie całym autem, ale przy zmianie biegów powyżej 3000 obrotów auto normalnie zmienia bieg bez szarpnięcia. Czy to jest coś ze skrzynią czy przepustnica na bank do czyszczenia?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 161 gości