1.6 AEE i czyszczenie odmy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
1.6 AEE i czyszczenie odmy
Witam.
To mój drugi wątek na Waszym forum.
Poprzednim razem pomógł mi Jacenty85, za co bardzo dziękuję (problem był w czym innym, odpowiedź jest w tamtym wątku ).
Mam jeszcze pytanie.
Czym się da wypycha mi olej (bagnet, filtr oleju). Pierwsza myśl to odma, ale wąż jest czysty.
Tam jest jeszcze coś takiego jak "oddzielacz oleju" (jakoś tak się to w Etce nazywa) i odma wychodzi z niego.
Na dniach będę wymieniał olej, więc będę miał możliwość odkręcenia tego czegoś i przeczyszczenia.
Jakie to ma zadanie i czy ktoś mi może dać jakieś wskazówki przy czyszczeniu? (a najlepiej podsunąć manuala jak to zrobić)
A i żeby uprzedzić pytania i wątpliwości opcja "szukaj" nie pomogła mi w znalezieniu odpowiedzi
To mój drugi wątek na Waszym forum.
Poprzednim razem pomógł mi Jacenty85, za co bardzo dziękuję (problem był w czym innym, odpowiedź jest w tamtym wątku ).
Mam jeszcze pytanie.
Czym się da wypycha mi olej (bagnet, filtr oleju). Pierwsza myśl to odma, ale wąż jest czysty.
Tam jest jeszcze coś takiego jak "oddzielacz oleju" (jakoś tak się to w Etce nazywa) i odma wychodzi z niego.
Na dniach będę wymieniał olej, więc będę miał możliwość odkręcenia tego czegoś i przeczyszczenia.
Jakie to ma zadanie i czy ktoś mi może dać jakieś wskazówki przy czyszczeniu? (a najlepiej podsunąć manuala jak to zrobić)
A i żeby uprzedzić pytania i wątpliwości opcja "szukaj" nie pomogła mi w znalezieniu odpowiedzi
Ostatnio zmieniony pn sty 26, 2009 10:57 przez kubi_sos, łącznie zmieniany 2 razy.
[img]http://images29.fotosik.pl/308/3618bbe25b89af30.png[/img]
W AEE odme masz przykręconą na trzy imbusy do bloku silnika zaraz nad miską od strony ściany grodziowej. Odczepiasz wąż od obudowy filtra powietrza, odkręcasz trzy imbusy od puszki i wyciągasz ja z bloku. Służy ona do odpowietrzania komory korbowej. U mnie była tak zabita że w ogóle nie była drożna. Efektem czego oczywiście wywalało mi olej bagnetem. Puszkę płukałem dobrą godzinę gorącą wodą z dodatkiem jakiejś chemii z kuchni Uważaj jak będziesz odczepiał wąż gumowy od puszki bo ciężko schodzi a jeszcze ciężej sie zakłada. Jest tam oring. Mi trochę popękało to mocowanie. Poniżej masz zdjęcia. Fajnie widać jak była zabita szlamem:-)
Ostatnio zmieniony pn sty 26, 2009 13:34 przez Kavior, łącznie zmieniany 2 razy.
Kavior pisze:W AEE odme masz przykręconą na trzy imbusy do bloku silnika zaraz nad miską od strony ściany grodziowej. Odczepiasz wąż od obudowy filtra powietrza, odkręcasz trzy imbusy od puszki i wyciągasz ja z bloku. Służy ona do odpowietrzania komory korbowej. U mnie była tak zabita że w ogóle nie była drożna. Efektem czego oczywiście wywalało mi olej bagnetem. Puszkę płukałem dobrą godzinę gorącą wodą z dodatkiem jakiejś chemii z kuchni Uważaj jak będziesz odczepiał wąż gumowy od puszki bo ciężko schodzi a jeszcze ciężej sie zakłada. Jest tam oring. Mi trochę popękało to mocowanie. Poniżej masz zdjęcia. Fajnie widać jak była zabita szlamem:-)
[url=http://img217.imageshack.us/img217/5184 ... wm2.th.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://img145.imageshack.us/img145/7575 ... ds6.th.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://img145.imageshack.us/img145/3883 ... wy8.th.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://img217.imageshack.us/img217/9353 ... vb8.th.jpg]Obrazek[/URL]
kolego trzeba olej spuszczać czy da się to zrobić przy zalanym silniku ??
zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]
[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]
[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]
Tam chyba powinny być jakieś uszczelki
Ale przy takich robotach silikon może się przydać
Dzięki Panowie
Ale przy takich robotach silikon może się przydać
Dzięki Panowie
Ostatnio zmieniony wt sty 27, 2009 10:01 przez kubi_sos, łącznie zmieniany 1 raz.
[img]http://images29.fotosik.pl/308/3618bbe25b89af30.png[/img]
Aaaa... widzisz. W Etce są 2 uszczelki (duża i mała).
Czyli tak czy siak trzeba ją potraktować silikonem.
Dobra. Jutro biorę się do pracy (w pracy - tylko bez kanału, ale już nie takie rzeczy robiłem )
Czyli tak czy siak trzeba ją potraktować silikonem.
Dobra. Jutro biorę się do pracy (w pracy - tylko bez kanału, ale już nie takie rzeczy robiłem )
Ostatnio zmieniony wt sty 27, 2009 12:48 przez kubi_sos, łącznie zmieniany 1 raz.
[img]http://images29.fotosik.pl/308/3618bbe25b89af30.png[/img]
Dzięki Panowie. Odma wyczyszczona i mam spokój.
sHpAaKu, u mnie na pewno odma nie była czyszczona, a na połączeniu nie było ani grama silikonu. Mimo to delikatnie dałem uszczelniacz, choćby nawet z tego powodu że zostały stare uszczelki.
Ja czyściłem na ciepłym silniku, wiec nie było tak zawalone jak u kolegi na fotach, ale na połączeniu oddzielacz - wąż był niezły korek
sHpAaKu, u mnie na pewno odma nie była czyszczona, a na połączeniu nie było ani grama silikonu. Mimo to delikatnie dałem uszczelniacz, choćby nawet z tego powodu że zostały stare uszczelki.
Ja czyściłem na ciepłym silniku, wiec nie było tak zawalone jak u kolegi na fotach, ale na połączeniu oddzielacz - wąż był niezły korek
[img]http://images29.fotosik.pl/308/3618bbe25b89af30.png[/img]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 115 gości