1.6 AEE i czyszczenie odmy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kubi_sos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt gru 12, 2008 16:29
Lokalizacja: Sosnowiec (Centrum)

1.6 AEE i czyszczenie odmy

Post autor: kubi_sos » pn sty 26, 2009 10:40

Witam.

To mój drugi wątek na Waszym forum.
Poprzednim razem pomógł mi Jacenty85, za co bardzo dziękuję (problem był w czym innym, odpowiedź jest w tamtym wątku ;) ).

Mam jeszcze pytanie.
Czym się da wypycha mi olej (bagnet, filtr oleju). Pierwsza myśl to odma, ale wąż jest czysty.
Tam jest jeszcze coś takiego jak "oddzielacz oleju" (jakoś tak się to w Etce nazywa) i odma wychodzi z niego.
Na dniach będę wymieniał olej, więc będę miał możliwość odkręcenia tego czegoś i przeczyszczenia.
Jakie to ma zadanie i czy ktoś mi może dać jakieś wskazówki przy czyszczeniu? (a najlepiej podsunąć manuala jak to zrobić) :food:

A i żeby uprzedzić pytania i wątpliwości opcja "szukaj" nie pomogła mi w znalezieniu odpowiedzi ;)
Ostatnio zmieniony pn sty 26, 2009 10:57 przez kubi_sos, łącznie zmieniany 2 razy.


[img]http://images29.fotosik.pl/308/3618bbe25b89af30.png[/img]

Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » pn sty 26, 2009 13:30

W AEE odme masz przykręconą na trzy imbusy do bloku silnika zaraz nad miską od strony ściany grodziowej. Odczepiasz wąż od obudowy filtra powietrza, odkręcasz trzy imbusy od puszki i wyciągasz ja z bloku. Służy ona do odpowietrzania komory korbowej. U mnie była tak zabita że w ogóle nie była drożna. Efektem czego oczywiście wywalało mi olej bagnetem. Puszkę płukałem dobrą godzinę gorącą wodą z dodatkiem jakiejś chemii z kuchni :-) Uważaj jak będziesz odczepiał wąż gumowy od puszki bo ciężko schodzi a jeszcze ciężej sie zakłada. Jest tam oring. Mi trochę popękało to mocowanie. Poniżej masz zdjęcia. Fajnie widać jak była zabita szlamem:-)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn sty 26, 2009 13:34 przez Kavior, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » pn sty 26, 2009 18:57

Kavior pisze:W AEE odme masz przykręconą na trzy imbusy do bloku silnika zaraz nad miską od strony ściany grodziowej. Odczepiasz wąż od obudowy filtra powietrza, odkręcasz trzy imbusy od puszki i wyciągasz ja z bloku. Służy ona do odpowietrzania komory korbowej. U mnie była tak zabita że w ogóle nie była drożna. Efektem czego oczywiście wywalało mi olej bagnetem. Puszkę płukałem dobrą godzinę gorącą wodą z dodatkiem jakiejś chemii z kuchni :-) Uważaj jak będziesz odczepiał wąż gumowy od puszki bo ciężko schodzi a jeszcze ciężej sie zakłada. Jest tam oring. Mi trochę popękało to mocowanie. Poniżej masz zdjęcia. Fajnie widać jak była zabita szlamem:-)
[url=http://img217.imageshack.us/img217/5184 ... wm2.th.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://img145.imageshack.us/img145/7575 ... ds6.th.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://img145.imageshack.us/img145/3883 ... wy8.th.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://img217.imageshack.us/img217/9353 ... vb8.th.jpg]Obrazek[/URL]

kolego trzeba olej spuszczać czy da się to zrobić przy zalanym silniku ??


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » pn sty 26, 2009 22:01

danioo pisze:kolego trzeba olej spuszczać czy da się to zrobić przy zalanym silniku ??
Nie trzeba oleju spuszczać. Oddzielacz zamontowany jest ponad lustrem oleju.



Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » pn sty 26, 2009 23:28

Kavior pisze: Nie trzeba oleju spuszczać. Oddzielacz zamontowany jest ponad lustrem oleju.
dzięki


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » wt sty 27, 2009 00:14

Naszykuj silikon wysokotemperaturowy jako uszczelnienie puchy przy ponownym przykręceniu.


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Awatar użytkownika
kubi_sos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt gru 12, 2008 16:29
Lokalizacja: Sosnowiec (Centrum)

Post autor: kubi_sos » wt sty 27, 2009 09:56

Tam chyba powinny być jakieś uszczelki :chytry:
Ale przy takich robotach silikon może się przydać ;)

Dzięki Panowie :pub:
Ostatnio zmieniony wt sty 27, 2009 10:01 przez kubi_sos, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://images29.fotosik.pl/308/3618bbe25b89af30.png[/img]

Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » wt sty 27, 2009 12:37

uszczelka jest 1 duza okragłą ale na kołnierzu. Silikon potrzeba nalożyć na powierzchni styku puszki z blokiem. Fabrycznie też jest nałożony.


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Awatar użytkownika
kubi_sos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt gru 12, 2008 16:29
Lokalizacja: Sosnowiec (Centrum)

Post autor: kubi_sos » wt sty 27, 2009 12:48

Aaaa... widzisz. W Etce są 2 uszczelki (duża i mała).

Czyli tak czy siak trzeba ją potraktować silikonem.

Dobra. Jutro biorę się do pracy (w pracy - tylko bez kanału, ale już nie takie rzeczy robiłem :grin: )
Ostatnio zmieniony wt sty 27, 2009 12:48 przez kubi_sos, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://images29.fotosik.pl/308/3618bbe25b89af30.png[/img]

Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » wt sty 27, 2009 13:34

Mała jest na rurce (na wyjściu). Tam nie ma tak dużej temperatury ani ciśnienia.


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Awatar użytkownika
kubi_sos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt gru 12, 2008 16:29
Lokalizacja: Sosnowiec (Centrum)

Post autor: kubi_sos » sob sty 31, 2009 09:54

Dzięki Panowie. Odma wyczyszczona i mam spokój.

sHpAaKu, u mnie na pewno odma nie była czyszczona, a na połączeniu nie było ani grama silikonu. Mimo to delikatnie dałem uszczelniacz, choćby nawet z tego powodu że zostały stare uszczelki.

Ja czyściłem na ciepłym silniku, wiec nie było tak zawalone jak u kolegi na fotach, ale na połączeniu oddzielacz - wąż był niezły korek :crazy:


[img]http://images29.fotosik.pl/308/3618bbe25b89af30.png[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 468 gości