1.8 Benzyna w oleju dlaczego?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: sob sty 24, 2009 17:35
- Lokalizacja: Mragowo
- Kontakt:
1.8 Benzyna w oleju dlaczego?
Mam problem i to duzy.Dlaczego w moim golfie 1.8 90 KM na jednopunkcie jest paliwo w oleju.I jak chodzi to strasznie wyczuwam bogata mieszanke paliwa.dodaje ze juz wymienilem sonde lambda i czujnik niebieski i nic to nie dalo dalej pali dwa razy wiecej niz powinien. CZEKAM NA ODPOWIEDZI.
[ Dodano: 24 Sty 2009 17:30 ]
aha i czy moze to byc pompa paliwa?moze byc peknieta membrana od starosci czy nie?Silnik chodzi idealnie zadnych stukow tylko biale maselko sie robi pod wlewem oleju.
[ Dodano: 24 Sty 2009 17:30 ]
aha i czy moze to byc pompa paliwa?moze byc peknieta membrana od starosci czy nie?Silnik chodzi idealnie zadnych stukow tylko biale maselko sie robi pod wlewem oleju.
Ostatnio zmieniony pn sty 26, 2009 13:28 przez Lukasz1988, łącznie zmieniany 1 raz.
Wydaje mi się, że mieszasz kilka problemów.
Masełko na korku oleju to raczej woda w oleju, a nie paliwo. Jeśli jest go mało to w zimie normalne, jeśli jest go dużo może przeciekać uszczelka pod głowicą. Oceń ile ubywa płynu chłodniczego. Jeśli w miarę normalnie, to nie masz się czym martwić. Obejrzyj też płyn w zbiorniczku wyrównawczym, czy nie widać w nim tłustych plam.
Bogata mieszanka paliwa to raczej kwestia ustawień, nie ma to raczej nic wspólnego ze zbieraniem się osadu pod korkiem. Pompa paliwa nie ma większego wpływu na spalanie.
Napisz na początek czy jeździsz tylko na benzynie, czy na gazie itd. Jeśli pali dwa razy więcej, to znaczy ile dokładnie? Sonda lambda raczej nie spowodowałaby dwukrotnego zwiększenia spalania, podobnie zresztą niebieski czujnik temperatury.
Masełko na korku oleju to raczej woda w oleju, a nie paliwo. Jeśli jest go mało to w zimie normalne, jeśli jest go dużo może przeciekać uszczelka pod głowicą. Oceń ile ubywa płynu chłodniczego. Jeśli w miarę normalnie, to nie masz się czym martwić. Obejrzyj też płyn w zbiorniczku wyrównawczym, czy nie widać w nim tłustych plam.
Bogata mieszanka paliwa to raczej kwestia ustawień, nie ma to raczej nic wspólnego ze zbieraniem się osadu pod korkiem. Pompa paliwa nie ma większego wpływu na spalanie.
Napisz na początek czy jeździsz tylko na benzynie, czy na gazie itd. Jeśli pali dwa razy więcej, to znaczy ile dokładnie? Sonda lambda raczej nie spowodowałaby dwukrotnego zwiększenia spalania, podobnie zresztą niebieski czujnik temperatury.
- thesperado
- Mały gagatek
- Posty: 87
- Rejestracja: śr kwie 09, 2008 13:54
- Lokalizacja: okolice Krosna
- Kontakt:
A może wtryskiwacz jest uwalony i leje cały czas i stąd to spalanie? A pompa napewno odpada, bo przy tym silniku z tego co mi wiadomo pompa jest elektrczyna i znajduje się w baku więc nie ma możliwosci zeby sie z niej do silnika lało:-)
Ostatnio zmieniony ndz sty 25, 2009 01:00 przez thesperado, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: sob sty 24, 2009 17:35
- Lokalizacja: Mragowo
- Kontakt:
Spalanie
jezdze na benzynie. nie mam instalacji gazowej.olej smierdzi benzyna a plynu chlodzacego nie ubywa jest ok.tylko strasznie smierdzi benzyna z tlumika.silnik chodzi jak pszczolka nic mu nie dolega tylko te spalanie jest duze i paliwo w oleju. aha dodam jeszcze zalalem 30 l benzyny i zrobilem na tym niecale 180 km.
Jeżeli sonda zmieniona to leje wtrysk. Spróbuj załatwić jakiś na podmiankę. Lub kup tanio na szrocie. Jeżeli chodzi Ci równo to brak zapłonu na jednym cylindrze odpada choć i to możesz sprawdzić bo wtedy niespalone paliwo przedostanie sie do oleju. Ustal szybko usterke bo za bogata mieszanka uwali nową sondę i kolejny wydatek gotowy
Krótka instrukcja sprawdzenia wtrysku:
1)Rozgrzej silnik do normalnej temp pracy (90 st)
2)Zgaś silnik
3)Wymontuj przewód doprowadzenia powietrza a następnie chwyt powietrza do zespołu wtryskowego
4)uruchom silnik
5)Sprawdź działanie wtryskiwacza obserwując struge wtryskiwanego paliwa, ktora powinna być ciągła i widoczna na tle przepustnicy ma to być rozpylenie
6) Zwiększ obroty do 3000 i gwałtownie zwolnij linke gazu. Struga paliwa powinna ulec natychiastowemu przerwaniu (odpowiada to nagłemu odcięciu paliwa podczas hamowania silnikiem)
7) Wyłącz zapłon
Osusz wtryskiwacz i obserwuj końcówkę. W ciagu minuty moga z niej wyciec najwyżej 2 krople paliwa
Jeśli którakolwiek z prób bedzie niepomyslna wtrysk do wymiany
Krótka instrukcja sprawdzenia wtrysku:
1)Rozgrzej silnik do normalnej temp pracy (90 st)
2)Zgaś silnik
3)Wymontuj przewód doprowadzenia powietrza a następnie chwyt powietrza do zespołu wtryskowego
4)uruchom silnik
5)Sprawdź działanie wtryskiwacza obserwując struge wtryskiwanego paliwa, ktora powinna być ciągła i widoczna na tle przepustnicy ma to być rozpylenie
6) Zwiększ obroty do 3000 i gwałtownie zwolnij linke gazu. Struga paliwa powinna ulec natychiastowemu przerwaniu (odpowiada to nagłemu odcięciu paliwa podczas hamowania silnikiem)
7) Wyłącz zapłon
Osusz wtryskiwacz i obserwuj końcówkę. W ciagu minuty moga z niej wyciec najwyżej 2 krople paliwa
Jeśli którakolwiek z prób bedzie niepomyslna wtrysk do wymiany
Tomek Dx
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: sob sty 24, 2009 17:35
- Lokalizacja: Mragowo
- Kontakt:
wtryskiwacz
sprawdzalismy to i jak zdjelem ta pokrywe to mialem tam mokro na okolo takie maselko.odpalilismy i paliwo lecialo curkiem.ale to bylo na zimnym silniku.dodalismy gazu bylo lepiej rozpylalo sie a jak tylko zszedl na wolne obroty dalej paliwo lecialo curkiem.to chyba ten wtryskiwacz bedzie.MAM JESZCZE JEDEN PROBLEM chodzi o podlaczenie tego filtra powietrza tam sa takie dwie rurki wystajace a u mnie dochodzi tylko jeden przewod a druga dziura jest pusta.moze mam cos zle podlaczone prosze o pomoc.
[ Dodano: 25 Sty 2009 11:42 ]
a ile moze kosztowac ten wtrykiwacz?
[ Dodano: 25 Sty 2009 11:42 ]
a ile moze kosztowac ten wtrykiwacz?
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: sob sty 24, 2009 17:35
- Lokalizacja: Mragowo
- Kontakt:
podlaczenie filtra powietrza
mam chyba cis zle podlaczone jesli chodzi o obudowe filtra powietrza chodzi mi o takie dwa cienkie przewodziki ktora wchodza nad gaznikiem przeslijcie mi zdjecia jak to mozliwe chce zobaczyc jak to jest podlaczone.
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
Lukasz1988, a nie jezdisz czasem na krotkich odcinkach ? masełko jest tego oznaka , auto jest niedogrzane.
Ostatnio zmieniony pn sty 26, 2009 12:21 przez guti, łącznie zmieniany 1 raz.
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: sob sty 24, 2009 17:35
- Lokalizacja: Mragowo
- Kontakt:
Wtryskiwacz wymiana
sluchajcie jednak to wtryskiwacz leje moglby mi ktos powiedziec jak to wymienic zagladalem tam jest taka mala srobka.Która jest wyrobiona i nie dam rady tego odkrecic co robic?nie ma innego sposobu aby to wyjac?prosze o pomoc.
[ Dodano: 04 Lut 2009 21:58 ]
mam lod w odmie dlaczego?czy odma musi byc szczelna?czy lepiej ja zatkac?prosze pomozcie czekam na odpowiedzi.bo mam benzyne w oleju ale to wtrysk mi lal to teraz ta odma musiala zamarznac.
[ Dodano: 04 Lut 2009 21:58 ]
mam lod w odmie dlaczego?czy odma musi byc szczelna?czy lepiej ja zatkac?prosze pomozcie czekam na odpowiedzi.bo mam benzyne w oleju ale to wtrysk mi lal to teraz ta odma musiala zamarznac.
Witajcie
W sumie mam podobny problem z tym że mój wtryskiwacz jest dobry , a oleju przybyło silnik pracuje równo odpala za każdym razem na benzynie czy na gazie pali na wszystkie gary, swiece sa igla zadna nie okopcona. Mechanik polecil bym zebym jezdzil tylko i wyłacznie na gazie zeby zobaczyc czy benzyna odparuje z oleju.
pomózcie, co moze byc tego przyczyna????
W sumie mam podobny problem z tym że mój wtryskiwacz jest dobry , a oleju przybyło silnik pracuje równo odpala za każdym razem na benzynie czy na gazie pali na wszystkie gary, swiece sa igla zadna nie okopcona. Mechanik polecil bym zebym jezdzil tylko i wyłacznie na gazie zeby zobaczyc czy benzyna odparuje z oleju.
pomózcie, co moze byc tego przyczyna????
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
jazda wyłącznie na krótkich dystansach z bogatą mieszanką na zimnym silniku, albo jazda z bogatą mieszanką z powodu uszkodzenia np czujnika temperatury lub sondy, albo koniec z kompresją na tłokach
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 355 gości