Filtr Stożkowy i Odmy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Robo_GT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:50
Lokalizacja: Malopolska
Kontakt:

Filtr Stożkowy i Odmy

Post autor: Robo_GT » sob sty 24, 2009 13:19

Witam mam takie pytanie jak zamontowac filtr na odme , na załaczonym zdjeciu wyjaśnie
silnik 1.6 (74kw)

Obrazek

od filtra stożkowego pujdzie rura do przepustnicy ale co zrobic z reszta węży ??

1 : co zrobic z tym wężykiem bo jak zdjołem całkowicie auto gasło nr 1 na fotce
2 : jak i gdzie podpiąc to co wychodzi z klawiatury czy załorzyc taki sam filter jak na odme ??
3 : tu przychodzi ten filterek maly co poniżej na fotce

Obrazek

ale co zrobic i jak to popodpinac te dwa pierwsze punkty , tak zeby wszystko chodziło poprawnie.

Jeśli ktos znajdzie czas zeby mi to wytlumaczyc bede bardzo wdzieczny i moze jakies zdjecie jek to wyglada na innym silniku .
Ostatnio zmieniony sob sty 24, 2009 19:52 przez Robo_GT, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bca01a53a81cb769.html][img]http://images37.fotosik.pl/240/bca01a53a81cb769med.jpg[/img][/url]
[img]http://img526.imageshack.us/img526/3653/vwban2jq9gi6.jpg[/img]

Awatar użytkownika
GarageBoy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1867
Rejestracja: pt lis 04, 2005 19:45
Lokalizacja: ERW - NEB
Kontakt:

Post autor: GarageBoy » sob sty 24, 2009 13:29

2 i 3 to odma z tym, że 2 idzie od klawiatury, a 3 od dołu silnika. Filterek bym zamontował łącząc te dwa wyjścia.

A 1 to prawdopodobnie dojscie do krokowca (u mnie w 2E tak jest, ale AFT nie znam).
Jeżeli jest tak jak mówie to musisz go jakoś w rurę fączocą stożek a kolektor dolotowy wmontowac



Awatar użytkownika
Robo_GT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:50
Lokalizacja: Malopolska
Kontakt:

Post autor: Robo_GT » sob sty 24, 2009 19:54

GarageBoy dzieki za pomoc bede cos musiał wykombinowac.

Może ktoś jeszcze cos doradzi jak to dobrze zamatowac :chytry:


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bca01a53a81cb769.html][img]http://images37.fotosik.pl/240/bca01a53a81cb769med.jpg[/img][/url]
[img]http://img526.imageshack.us/img526/3653/vwban2jq9gi6.jpg[/img]

Awatar użytkownika
krzaś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:49
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: krzaś » sob sty 24, 2009 20:45

A możesz mi powiedziec jakie ma zastosowanie ten filterek zamontowany na odmie?

Wydaje mi sie, że w AFT niema mozliwości zaslepienia węzyka nr1. Silnik będzie chodził nie tak jak powinien.



rex_hunt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 17:29
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: rex_hunt » sob sty 24, 2009 21:33

AFT powinien normalnie pracować gdy wężyk nr 1 będzie miał wewnątrz otworek takiej średnicy jaką ma kruciec plastykowy na dolocie powietrza, do którego jest podłączony . Kiedyś mi się ten kruciec ułamał i sporo przejeździłem bez żadnej różnicy zanim to zauważyłem.



Awatar użytkownika
GarageBoy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1867
Rejestracja: pt lis 04, 2005 19:45
Lokalizacja: ERW - NEB
Kontakt:

Post autor: GarageBoy » ndz sty 25, 2009 00:04

krzaś pisze:A możesz mi powiedziec jakie ma zastosowanie ten filterek zamontowany na odmie?
Filterek musi byc jeżeli Robo_GT, chce zamontowac rurę do kolektora inaczej odma nie będzie odmą :bigok:

Chyba będziesz musiał jakoś tą 1 wpasowac do rury



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz sty 25, 2009 02:03

trzeba rozgraniczyć
stożek nie ma nic do odmy
stozek montujesz za przepływką wiadomo, pisze to dla formalnosci
Co innego to modyfikacja polegająca na odpięciu odmy od dolotu. Odma jest wprowadzona spowrotem do dolotu bo powietrze wydobywajace się ze skrzyni korbowej zawiera skodliwe dla środowiska związki (pary paliw i olejów czy coś takiego :p) Odmę można wsadzić do tzw catchtanka czyli po prostu zbiorniczka na olej najczesciej zrobionego z jakiejś puszki. Odpięcie odmy od dolotu nie powoduje gasniecia silnika (na pewno nie zdrowego). Ten mały filterek montuje się na koncu odmy i mozna do wsadzic w catchtanka ale tak zeby nie był zamoczony w oleju który sie tam bedzie gromadził albo powiesić w poeitrzu tak żeby olej z odmy kapał na glębę. Wiadomo ze takie auto przeglądu nie przejdzie.
ZatemRobo_GT zrób tak żeby odłączyć odmę od dolotu , zaślepić otwór pozostały w dolocie, a na przewód odmy załóż filterek i zawieś to najlepiej w jakimś catchtanku.
1 ma zostać
2 ma zostać w pokrywie ale ma nie mieć połączenia z dolotem
3 nic z tym nie robisz.

W praktyce musisz przedłużyć trochę odmę żeby sie Ci się nie lało skroplonym olejem bezpośrednio na klawiaturę tylko gdzieś do catchtanka
Ostatnio zmieniony ndz sty 25, 2009 02:17 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
GarageBoy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1867
Rejestracja: pt lis 04, 2005 19:45
Lokalizacja: ERW - NEB
Kontakt:

Post autor: GarageBoy » ndz sty 25, 2009 14:31

Dobrze gadasz, po za:
sas_gti pisze:Odpięcie odmy od dolotu nie powoduje gasniecia silnika (na pewno nie zdrowego).
Odpięcie odmy od dolotu powoduje dziurę, a w rezultacie pominięcie (częściowe) przepływki i branie lewego powietrza z układu, co objawia się nieruwną pracą i gaśnięciem :bigok:



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz sty 25, 2009 14:33

GarageBoy, a czytales dalej?
sas_gti pisze:ZatemRobo_GT zrób tak żeby odłączyć odmę od dolotu , zaślepić otwór pozostały w dolocie,
darowałem sobie pisanie w kazdym mozliwym mijescu ze otwor sie zaślepia. Jest to chyba oczywiste, wiec napisałem to raz dla formalnosci na koncu posta i sadze ze to starczy. garageboy proponuję czytać całosć jak chcesz poprawiać...
Ostatnio zmieniony ndz sty 25, 2009 14:34 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Robo_GT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:50
Lokalizacja: Malopolska
Kontakt:

Post autor: Robo_GT » ndz sty 25, 2009 17:02

sas_gti dzięki twoja rada bardzo sie przydała, poleciał punkcik dla ciebie. teraz bede musiał trochę pokombinować z tym wężami, ale przynajmniej wiem jak.
p.s. czy na węża, który wychodzi z klawiatury mogę założyć taki sam filierek jak na odmę, czy będą jakieś przeciwwskazania. dzięki pozdro :pub:


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bca01a53a81cb769.html][img]http://images37.fotosik.pl/240/bca01a53a81cb769med.jpg[/img][/url]
[img]http://img526.imageshack.us/img526/3653/vwban2jq9gi6.jpg[/img]

Awatar użytkownika
GarageBoy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1867
Rejestracja: pt lis 04, 2005 19:45
Lokalizacja: ERW - NEB
Kontakt:

Post autor: GarageBoy » ndz sty 25, 2009 17:45

sas_gti, teraz nawet przeczytałem 3 raz i nic nie zauważyłem :green_fuck:

Pokaż bo chyba ślepy jestem...

Robo_GT, wężyk z klawiatury to też odma, daj jeden filterek w miejscu gdzie wchodzi Ci to wszystko do układu dolotowego



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz sty 25, 2009 18:08

sas_gti pisze:Ten mały filterek montuje się na koncu odmy i mozna do wsadzic w catchtanka ale tak zeby nie był zamoczony w oleju który sie tam bedzie gromadził albo powiesić w poeitrzu tak żeby olej z odmy kapał na glębę
mi tam po 7tyś nic nie kapie a filterek mam założony zaraz na wyjście z bloku :bajer:



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz sty 25, 2009 18:19

Robo_GT, masz zacytowane posta wyzej to do czego sie doczepileś (ze rzekomo nie napisałem nic o zaślepieniu :) ) chyba ze sobie jaja robisz a ja nie wyczułem tu ironii.
Ostatnio zmieniony ndz sty 25, 2009 18:21 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
GarageBoy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1867
Rejestracja: pt lis 04, 2005 19:45
Lokalizacja: ERW - NEB
Kontakt:

Post autor: GarageBoy » ndz sty 25, 2009 22:26

Robo_GT pisze:1 : co zrobic z tym wężykiem bo jak zdjołem całkowicie auto gasło nr 1 na fotce
Ty później piszesz
sas_gti pisze:Odpięcie odmy od dolotu nie powoduje gasniecia silnika (na pewno nie zdrowego).
Więc sprostowałem. Bo póżniej jedynie wyjaśniasz jak to rozwiązac (pomimo tego, że Robo_GT, nie będzie musiał nic zaślepiac bo :
Robo_GT pisze:od filtra stożkowego pujdzie rura do przepustnicy
))

Mniejsza z tym wszystko wyjaśnione, nie po to jesteśmy żeby się przekomazac :pub:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 293 gości