Układ chłodzenia silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ŁukaszGT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw mar 02, 2006 22:26
Lokalizacja: warszawa

Układ chłodzenia silnika

Post autor: ŁukaszGT » czw sty 22, 2009 14:35

Witam , więc kolejny dzisiejszy problem :/
Silnik po wymianie uszczelki pod głowicą , głowica była ok tylko planowanko było
I tak , silnik łapie temp około 90 stopni , włącza sie wentylator i wywala wode zbiorniczkiem wyrównawczym

Czy to termostat czy coś innego ??



Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » czw sty 22, 2009 15:06

ŁukaszGT pisze:wywala wode zbiorniczkiem wyrównawczym
jak korek jest zakręcony to wywala?



ŁukaszGT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw mar 02, 2006 22:26
Lokalizacja: warszawa

Post autor: ŁukaszGT » czw sty 22, 2009 15:09

tak tym otworem który jest z boku tego zbiorniczka



Awatar użytkownika
MarcinRoz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: śr lut 21, 2007 19:15
Lokalizacja: EPJ
Kontakt:

Post autor: MarcinRoz » czw sty 22, 2009 15:21

ŁukaszGT pisze:wywala wode zbiorniczkiem wyrównawczym
zacznijmy od tego... ile płynu zalałeś- jeśli za dużo wywali nadmiar.
ŁukaszGT pisze:Czy to termostat czy coś innego ??
a rośnie na desce powyżej 90'C???jeśli tak to termostat się nie otwiera.Tak a propo... też miałem ten sam problem w MK2 1.6TD (silnik 1V) tyle, że były wypalone vorkomory , jedno z gniazd pękło i auto mi się przegrzało-płyn wysadziło i kaplica.


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

ŁukaszGT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw mar 02, 2006 22:26
Lokalizacja: warszawa

Post autor: ŁukaszGT » czw sty 22, 2009 15:23

stan płynu na tą chwile to minimum , a wskaźnik staje na srodku czyli w połowie , wiec sam nie wiem juz



albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » czw sty 22, 2009 17:18

w korku od zbiorniczka wyrownawczego jest uszczelka (oring) albo spadl albo przepuszcza -sprawdz to :okej:



ŁukaszGT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw mar 02, 2006 22:26
Lokalizacja: warszawa

Post autor: ŁukaszGT » czw sty 22, 2009 18:40

nie zrozumieliśmy sie chyba ,
w zbiorniczku z boku jest taki specjalny otwór przez który wywala płyn ( czyli w momencie przegrzania albo czegoś innego ) i nim właśnie wywala , a nie korkiem ;/



albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » czw sty 22, 2009 20:51

ŁukaszGT pisze:nie zrozumieliśmy sie chyba ,
w zbiorniczku z boku jest taki specjalny otwór przez który wywala płyn ( czyli w momencie przegrzania albo czegoś innego ) i nim właśnie wywala , a nie korkiem ;/
zgadza sie jest otwor -ale nie powinno wywalac plynu przy 90 stopniach ,w korku jest termostat i on sie otwiera jak jaest juz bardzo goraco .wiec sugerowalem sprawdzenie uszczelki a jak ona jest spoko to pozostaje tylko wymiana korka



ŁukaszGT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw mar 02, 2006 22:26
Lokalizacja: warszawa

Post autor: ŁukaszGT » czw sty 22, 2009 21:03

O wielkie dzieki o tym nie wiedziałem że w korku jest termostat , jutro to sprawdze , a co myślisz / myslicie o wymianie tego prawdziwego termostatu ??



albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » czw sty 22, 2009 21:23

skoro przy 90 stopniach sie wlacza wiatrak to jest ok ,musi sie wlaczac i w tym momencie termostat powinien sie otworzyc aby plyn mogl isc na tzw duzy obieg -ale jesli sie nie otwiera to plyn rozgrzany powroci do wyrownawczego i moze wyplywac tym otworkiem .wiec rano po odpaleniu sprawdz weze gorny powinien byc goracy a dolny powinien byc tak samo po wlaczeniu sie wiatraka i otwarciu termostatu



Awatar użytkownika
unvave
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pn lut 26, 2007 16:32
Lokalizacja: Miechów

Post autor: unvave » czw sty 22, 2009 21:27

wykreć obecny termostat zagotuj wodę i wrzuć go do niej, obserwuj czy sie bedzie otwierał a potem wyjmij i patrz czy sie zamknie :) jak sie otworzy i zamknie to raczej wporzadku. mozesz temp wody sprawdzic jakims termometrem a termostat powinien sie otweirac o ile dobrze pamietam przy 87 stopniach. Pozatym kupno nowego to nie duzy wydatek :P no ale jakby byl dobry to zawsze sie zaoszczedzi na benzynke np :D



albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » czw sty 22, 2009 21:30

sprawdz jak kolega wyzej napisal -wg ksiazki powinien sie otworzyc okolo 7 mm



farow
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: śr maja 07, 2008 11:30
Lokalizacja: Chorzów TG
Kontakt:

Post autor: farow » pt sty 23, 2009 12:19

Może jednak glowica nie była ok, albo zle splanowali i masz przedmuch albo cos Ci zle poskladali?!
Ale najpierw probuj z tym korkiem



ŁukaszGT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw mar 02, 2006 22:26
Lokalizacja: warszawa

Post autor: ŁukaszGT » pt sty 23, 2009 17:19

pytanie do vwmaniaków z warszawy , czy gdzie kupie sam oring / uszczelke do korka zbiorniczka wyrównawczego ??? bo to chyba jednak to bo ten oring niedość że luźny to jeszcze sie podwiną i najwidoczniej puszczał cały czas płyn .

[ Dodano: 26 Sty 2009 14:56 ]
Dobra panowie m wymiana oringu w korku pomogła koszt 1 zł polskich , układ odpowietrzony , wszystko ok , niedługo sie wezme za zawieszenie
POzdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 135 gości