sprzęgło: zestaw z dwumasem a zestaw klasyczny - zamiana

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10549
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

sprzęgło: zestaw z dwumasem a zestaw klasyczny - zamiana

Post autor: doggie » śr sty 21, 2009 23:58

Tak jak w temacie: czy ktoś montował klasyczny zestaw sprzęgła zamiast zestawu z kołem dwumasowym? Czy w ogóle jest to możliwe, czy będzie pasowało, czy istnieje techniczna możliwość takiej podmianki?



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » czw sty 22, 2009 00:10

bez problemu do skrzyni piątki pasi koło jednomasowe i zwykłe sprzegło



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10549
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » czw sty 22, 2009 00:12

GMS pisze:bez problemu do skrzyni piątki pasi koło jednomasowe i zwykłe sprzegło
A robiłeś coś takiego, czy nie będzie żadnych niechcianych objawów typu drgania, szarpania?



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » czw sty 22, 2009 00:20

koleszka przerabial z trzy auta i tu na forum tez jest takich sporo i nie ma zadnych problemów a ja osobiscie w nie odleglym czsie bede przerabial t4 2.5 tdi na jednomasa



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10549
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » czw sty 22, 2009 00:22

pewnie taki zestaw z jednomasowym kołem nie będzie nic tańszy ale chodzi tu o większą wytrzymałość, czyli pod względem technicznym nie ma żadnych przeciwskazań?



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » czw sty 22, 2009 00:30

u koleszki zwykłe sprzeglo z ARL-em w ibizie 6k daje rade 232 km i 400nm



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » czw sty 22, 2009 12:52

Firma Valeo produkuje takie zestawy czteroelementowe jako zamienniki do niektórych modeli TDI z kołem zamachowym dwumasowym. Np. do Golfa 1.9 TDI AFN, czy Sharana i są one tańsze niż np. zestaw Luk'a z kołem dwumasowym.

Co do żywotności sprzęgła, czy koła to napewno będzie to rozwiązanie lepsze i tańsze, natomiast co do żywotności skrzyni biegów to już nie jest takie oczywiste. Należy sie liczyć z podwyższonym ryzykiem uszkodzenia skrzyni biegów ponieważ na zwykłym kole zamachowym występują większe "uderzenia momentu obrotowego" niż na kole dwumasowym (chodzi o tzw. fluktuacje). Na forum ktoś podawał linka do filmu pokazującego na wykresie różnicę miedzy kołem dwu- i jednomasowym.

Właśnie znalazłem FAQ kolegi damcio151, oglądnijcie film:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=152693

Tyle teorii.

Dwóch moich kolegów założyło zestawy Valeo do Sharanów 1.9 TDI AFN i sobie chwalą, aczkolwiek różnica jest podczas ruszania. Występują bardzo niewielkie poszarpywania podczas ruszania z pierwszego biegu bez dodawania gazu. Przy kole dwumasowym ten efekt nie występował.
Ostatnio zmieniony czw sty 22, 2009 12:57 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » czw sty 22, 2009 14:56

teoretycznie i praktycznie racja ze dwumas jest lepszy dla skrzyni ale bez przesady kiedys fabryka montowała wszedzie jednomasy bo o inne koła zamachowe nie istniały i nie bylo czegos takiego że sie skrzynia notorycznie rozpadała
Do codziennej normalnej eksploatacji dwumas jest lepszy ze względu na tłumienie wibracji a jak ma byc wydumka jakas i jest potrzebne mocne sprzęgło co sie szybko nie popsuje to jednomas



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 217 gości