Dławienie się między 3k a 4k, gaźnik Pierburg 2E
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Dławienie się między 3k a 4k, gaźnik Pierburg 2E
Czołem,
Temat był już wałkowany, jak donosi wyszukiwarka, ale bez konkretnego rozwiązania. Jeżeli jednak ktoś na coś wpadł, to proszę o pomoc
Tak jak w temacie, silnik dławi się między 3 a 4k obrotów, powyżej 4 jak złapie ciąg to rwie aż miło.
- blok miesiąc po remoncie (1 szlif wału, 2 cylindrów, także całkiem nieźle), 3k po odpaleniu już przejechane także jest w miarę dotarty - ale ten problem miałem także przed remontem,
- głowica robiona jakis czas temu (padła uszczelka), zawory, popychacze, uszczelniacze, prowadnice nowe, teraz sprawdzałem tylko szczelność i lekkie planowanie
- wałek rozrządu nowy seryjny,
- gaźnik po remoncie (u pana, który chyba jako ostatni w Krakowie się tym zajmuje i robi to już chyba z 50 lat, więc mu całkiem wierzę)
- rozdzielacz zapłonu wymieniony cały jakiś czas temu, nowy oryginał, palec rozdzielacza wymieniony przy remoncie,
- cewka, jak wyżej,
- kable, świece, jak wyżej (no prawie, oryginalnych nie brałem
- kołnierz pod gaźnikiem wymieniony (stary się prawie rozleciał, szczelność była zerowa)
- filtry, wiadomo,
- rozrząd po wymianie wałka w końcu udało się ustawić idealnie na znaki.
Także, jakby nie patrzeć, silnik mam nowy.
Po wielu walkach udało mi się w końcu mniej więcej dojśc do ładu ze składem mieszanki, ale mam zasadnicze problemy z zapłonem.
Fabryka mówi, że zapłon powinien być ustawiony na znak na kole pasowym, co oznacza o ile pamiętam 5st. przed GMP. Ale, przy takim ustawieniu zapłonu auto generalnie mówi mi że mam se wyjść i popchać, bo jeździć nie będzie - dławi się już od 1,5k, ale jak się lekko dodaje gazu to jedzie - ewidentnie za późny zapłon. Silnik zaczyna pracować poprawnie dopiero jak się ustawi około 10st. przed znakiem, co razem daje piętnaście stopni!!! zasadniczo przecież w takich warunkach on nie ma prawa działać - a działa. Nadal lekko się dławi na obrotach, ale o wiele krócej. AHA, i na jałowych obrotach wali w rurę, i to niezależnie jak bardzo przyspieszony jest zapłon.
No i teraz pytanie, co to ma znaczyć? Rozumiem przesuwanie zapłonem LEKKO w jedną lub druga stronę, ale nie o 10 stopni przecież... chyba jak jest wszystko fabryczne, to powinien POPRAWNIE (niekoniecznie najlepiej) chodzić na ustawieniu fabrycznym, tak?
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie, albowiem większość mechaników która się jeszcze na tym znała już dawno pomarła, a ci nowi to jak nie ma komputera to juz ni hu hu...
Temat był już wałkowany, jak donosi wyszukiwarka, ale bez konkretnego rozwiązania. Jeżeli jednak ktoś na coś wpadł, to proszę o pomoc
Tak jak w temacie, silnik dławi się między 3 a 4k obrotów, powyżej 4 jak złapie ciąg to rwie aż miło.
- blok miesiąc po remoncie (1 szlif wału, 2 cylindrów, także całkiem nieźle), 3k po odpaleniu już przejechane także jest w miarę dotarty - ale ten problem miałem także przed remontem,
- głowica robiona jakis czas temu (padła uszczelka), zawory, popychacze, uszczelniacze, prowadnice nowe, teraz sprawdzałem tylko szczelność i lekkie planowanie
- wałek rozrządu nowy seryjny,
- gaźnik po remoncie (u pana, który chyba jako ostatni w Krakowie się tym zajmuje i robi to już chyba z 50 lat, więc mu całkiem wierzę)
- rozdzielacz zapłonu wymieniony cały jakiś czas temu, nowy oryginał, palec rozdzielacza wymieniony przy remoncie,
- cewka, jak wyżej,
- kable, świece, jak wyżej (no prawie, oryginalnych nie brałem
- kołnierz pod gaźnikiem wymieniony (stary się prawie rozleciał, szczelność była zerowa)
- filtry, wiadomo,
- rozrząd po wymianie wałka w końcu udało się ustawić idealnie na znaki.
Także, jakby nie patrzeć, silnik mam nowy.
Po wielu walkach udało mi się w końcu mniej więcej dojśc do ładu ze składem mieszanki, ale mam zasadnicze problemy z zapłonem.
Fabryka mówi, że zapłon powinien być ustawiony na znak na kole pasowym, co oznacza o ile pamiętam 5st. przed GMP. Ale, przy takim ustawieniu zapłonu auto generalnie mówi mi że mam se wyjść i popchać, bo jeździć nie będzie - dławi się już od 1,5k, ale jak się lekko dodaje gazu to jedzie - ewidentnie za późny zapłon. Silnik zaczyna pracować poprawnie dopiero jak się ustawi około 10st. przed znakiem, co razem daje piętnaście stopni!!! zasadniczo przecież w takich warunkach on nie ma prawa działać - a działa. Nadal lekko się dławi na obrotach, ale o wiele krócej. AHA, i na jałowych obrotach wali w rurę, i to niezależnie jak bardzo przyspieszony jest zapłon.
No i teraz pytanie, co to ma znaczyć? Rozumiem przesuwanie zapłonem LEKKO w jedną lub druga stronę, ale nie o 10 stopni przecież... chyba jak jest wszystko fabryczne, to powinien POPRAWNIE (niekoniecznie najlepiej) chodzić na ustawieniu fabrycznym, tak?
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie, albowiem większość mechaników która się jeszcze na tym znała już dawno pomarła, a ci nowi to jak nie ma komputera to juz ni hu hu...
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Na poczatek ustaw zapłon na znaki w silniku(aparat zapłonowy, znak w skrzyni i palec rozdzielacza). Jakby co napisze jak to zrobic.
Potem zobacz klapke od regulacji wlotu zimnego powietrza i przyspieszacz zapłonu przy aparacie.
Potem mozna sie ew zajac samym gaznikiem.
Potem zobacz klapke od regulacji wlotu zimnego powietrza i przyspieszacz zapłonu przy aparacie.
Potem mozna sie ew zajac samym gaznikiem.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
A powiedz mi jak to dławienie wyglada. Bo nawet w sprawnym aucie zanim zacznie przyspieszac chocby na 3 po szybkim depnieciu to na poczatku bedzie miał małego doła. Moze to kwestia tego ze za duzo wymagasz od auta.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 243 gości