Tlumik koncowy i katalizator

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wierzba123
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 15:00
Lokalizacja: Dolnośląskie

Tlumik koncowy i katalizator

Post autor: wierzba123 » wt sty 20, 2009 22:09

Witam. Czeka mnie wymiana tlumika koncowego jaki polecacie nie chce "sportowego". Przy okazji chce wywalic katalizator bo jest juz na wykonczeniu. Co polecacie zamiast katalizatora strumiennica czy moze tlumik przelotowy. Mam sonde w kacie czy wstawienie np. tlumika przelotowego nie wplynie negatywnie na odczyty ?



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » wt sty 20, 2009 22:35

wierzba123 pisze:nie chce "sportowego"
dobra decyzja, ja już jeżdżę na seryjnych, bo mi czacha pękała od sportowego ULTERA z przelotowym środkowym.
wierzba123 pisze:tlumika przelotowego nie wplynie negatywnie na odczyty ?
nie wpłynie. Sporo osób na forum wywala kata i wstawia inne cuda, nie przypominam sobie, żeby ktoś narzekał, a raczej każdy się cieszy bo autko się lepiej zbiera po wywaleniu kata.
wierzba123 pisze:Co polecacie zamiast katalizatora strumiennica czy moze tlumik przelotowy
mają takie tłumiki środkowe, które wkładają zamiast kata.
ps tylko nie bierz strumienicy - może autko będzie się deko lepiej zbierać, ale będzie wyło na wyższych obrotach.


Obrazek
Obrazek

haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » wt sty 20, 2009 22:40

prezesso pisze:ps tylko nie bierz strumienicy - może autko będzie się deko lepiej zbierać, ale będzie wyło na wyższych obrotach.
popieram, mam u siebie niestety strumienice ktora wyglada jak katalizator, plus tego taki ze na przegladach sis nie czepiaja, a tak to same minusy, auto w cale sie lepiej nie zbiera, powiedzialbym ze efekt taki jak na stozku, czyli dol gorszy, a na wyzszych obrotach jest moze ciut lepiej. ale paskudnie halasuje, bo brzmienia rasowego na pewno nie daje w polaczeniu z seryjnym ukladem wydechowym, chetnie bym to scierwo wywalil, ale poki dobra to niech siedzi a kasa sie zawsze przyda..



Awatar użytkownika
Eso
--------
--------
Posty: 396
Rejestracja: czw wrz 18, 2008 21:59
Lokalizacja: Tarnów Opolski/Opole
Kontakt:

Post autor: Eso » wt sty 20, 2009 22:43

http://www.allegro.pl/item535140486_tlu ... zewka.html

zobacz to,moze bedzie dobre. Ja tam w swoim wspawalem kawalek rurki:) :okej: Chuba ze boisz sie przegladow.


MÓJ MKIII
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2308992#2308992

ZAPRASZAM: http://automobile-breffka.otomoto.pl/

[img]http://images49.fotosik.pl/214/4f047f3f2485d59b.jpg[/img]

Awatar użytkownika
wierzba123
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 15:00
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: wierzba123 » wt sty 20, 2009 23:13

Zamiast kata na pewno pojdzie przelotowy tlumik AWG. A mieliscie moze stycznosc z polskimi tlumikami koncowymi jak jest z ich zywotnoscia ?



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » śr sty 21, 2009 00:48

Nie wiem jak polskie, ja mam u siebie od roku końcowy BOSAL dałem 150 zł w intercars, chciałem kupić też środkowy BOSAL za 100, lecz w tym momencie nie mieli i kupiłem jakiś tani zamiennik za 50 zł. Po przejechaniu ok 30 tys km tłumiki się trzymają choć ten środkowy był i cały czas jest głośny.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
wierzba123
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 15:00
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: wierzba123 » śr sty 21, 2009 13:54

Zaraz jade zapytac o Bosala z IC. bo za polskiego zawolali 200zl :/ Moze ktos pamieta jaka jest srednica rur wydechu bo musze zamowic tlumik przelotowy a nie pamietam jakie tam byly rurki. Gdzie najwiecej daja za zuzyte katalizatory ?



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » śr sty 21, 2009 15:58

wierzba123 pisze:Gdzie najwiecej daja za zuzyte katalizatory ?
na złomie, ale to już zależy od bossa tegoż złomu.
wierzba123 pisze:Moze ktos pamieta jaka jest srednica rur wydechu bo musze zamowic tlumik przelotowy a nie pamietam jakie tam byly rurki.
50 mm


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Scarab
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: czw lut 17, 2005 14:01
Lokalizacja: J-no

Post autor: Scarab » śr sty 21, 2009 16:07

mam inne pytanie w tym temacie: jak poznac czy katalizator jest zużyty? Zawsze warto zamiast niego wstawić jego miejsce tłumik AWG czy są jakies efekty uboczne poza oczywiscie możliwymi problemami na przeglądzie?



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » śr sty 21, 2009 16:15

Scarab pisze:jak poznac czy katalizator jest zużyty?
- nie trzymanie obrotów
- zamulenie silnika
- dławienie sie silnika

Jeżlei takich objawów nie masz to kata masz dobrego i nie musisz go wycinać.

U mnie przy przebiegu 267 tys km kat jest w porządku, silnik dobrze się zbiera,nie muli itp.


Obrazek
Obrazek

pawcio16zsp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn sty 19, 2009 23:21
Lokalizacja: Lublin

Post autor: pawcio16zsp » śr sty 21, 2009 17:08

prezesso
a czy mze to byc wina katalizatora jak mój mk3 1.8 90PS leci tylko 160?



Awatar użytkownika
Scarab
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: czw lut 17, 2005 14:01
Lokalizacja: J-no

Post autor: Scarab » śr sty 21, 2009 19:18

prezesso pisze: - nie trzymanie obrotów
- zamulenie silnika
- dławienie sie silnika
nic takiego się nie dzieje, ale 1.6 z natury rakietą nie jest :helm: Czyli zakładając że kat jest dobry jego wycięcie niczego nie zmieni w osiągach?



Awatar użytkownika
pitero89
...
...
Posty: 418
Rejestracja: śr wrz 24, 2008 21:33
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: pitero89 » pt sty 23, 2009 14:35

a jak wywale kata? to wpływa to cos na osiągi?


Obrazek
Jest Seat Toledo II 2.3 V5 AGZ NOTCH
Był Mk3 Colour Concept YellowEdition

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » pt sty 23, 2009 15:16

pitero89, jak jest zatkany i go wywalisz to auto odzyska seryjny wigor
ale dodatkowych PS w stosunku do serji bym sie nie spodziewal
zamiast ciąc /spawac moze warto zrobic to pożadnie i zrobić adaptor w postaci rury z flanszami?
jeśli bedzie tak samo to zakładał bym zpowrotem kata


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 215 gości