Problem z wrzuceniem jedynki - ale tylko przy hamowaniu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Mike_D
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt cze 24, 2008 13:28
Lokalizacja: Poznań

Problem z wrzuceniem jedynki - ale tylko przy hamowaniu

Post autor: Mike_D » pn sty 19, 2009 16:22

Od dłuższego czasu miałem dośc nietypowy (chyba) problem z wrzuceniem pierwszego biegu gdy hamowałem, np. przed skrzyżowaniem. Kiedy stoję, jedynka wrzuca się ok, ale gdy zwalniam, dużo trudniej jest "wepchnąć" bieg. Zgaduję, że silnik i skrzynia "oddalają się" od reszty samochodu - bezwładność itp. - i stąd problem. Czy to jest kwestia poduszek silnika do wymiany?



Awatar użytkownika
dygac
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: czw lut 01, 2007 23:52
Lokalizacja: Pisz
Kontakt:

Post autor: dygac » pn sty 19, 2009 16:29

jedynka nie jest synchronizowana tak samo wsteczny, to normalny objaw i swoistego rodzaju zabezpieczenie przed rozsypaniem skrzyni, przy wolniejszej jeździe da się wrzucić ale przy szybciej będzie trudniej, lepiej zapiąć dwójkę


[img]http://images24.fotosik.pl/46/b1f4807d10125b17.jpg[/img]
i MK3 US w duecie

Awatar użytkownika
jablonski89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: sob gru 27, 2008 14:30
Lokalizacja: Konstantynów łódzki
Kontakt:

Post autor: jablonski89 » pn sty 19, 2009 16:44

i tak ma być


VAG-COM oraz Poski VAG; sluze pomoca

Awatar użytkownika
Mike_D
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt cze 24, 2008 13:28
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Mike_D » wt sty 20, 2009 12:31

Dzięki za odpowiedzi, bałem się już że cos jest nie tak (pierwszy samochód :D). A czy mimo wszystko wrzucanie pod oporem tej jedynki w czymś szkodzi? Nie ma dnia żebym nie dojeżdżał do skrzyżowania z taką prędkością, że na dwójkę za wolno a zatrzymywac się szkoda, bo już zielone jest..



Awatar użytkownika
kamien11985
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 31, 2007 20:32
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: kamien11985 » wt sty 20, 2009 13:29

albo zatrzymujesz sie do 0 i wrzucasz 1 bieg albo zapinasz 2 bieg i ogień jak będziesz tak pchał na hamca to szlag ci trafi skrzynie synchronizator a potem wbijesz niechcący 1 przy wiekszej prędkości i dostaniesz silnikiem w czoło. Tak sie nie robi pozdro :pub:


www.opolskiVAG.pl

Awatar użytkownika
Mike_D
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt cze 24, 2008 13:28
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Mike_D » wt sty 20, 2009 14:19

heh, człowiek uczy się całe życie :D
wielkie dzięki :)



1711marcin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt sty 20, 2009 13:51
Lokalizacja: tychy

2 i ogien!

Post autor: 1711marcin » wt sty 20, 2009 15:12

witam. tez mialem ten sam problem i nie przejmowalem sie nim. jezdze juz 2 rok i nic sie z tym nie zmienilo. kiedys trafilem wlasnie na ten temat na jakims forum i dowiedzialem sie ze to wlasnie zasluga synchronizacji biegu. jak tu wyzej pisza 2 i ogien. pozdrawiam



Awatar użytkownika
Robson83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw gru 25, 2008 18:09
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: Robson83 » wt sty 20, 2009 17:10

Pierwszy bieg jest do ruszania z miejsca wiec trzeba go wbijać na postoju. Np maluchy nie miały zsynchronizowanej skrzyni więc jak ktos za szybko wbijał "jeden" to tylko zgrzyty leciały i po jakimś czasie skrzynia na złom.
dygac, Przecież tylko wsteczny nie jest synchronizowany. A jedynka jak najbardziej jest. Wiec przy wbijaniu wstecznego też i to szczególniej musimy uważać aby samochód był zatrzymany bo też zgrzyty polecą.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt sty 20, 2009 19:42

dygac pisze:jedynka nie jest synchronizowana
Jedynka jest synchronizowana - istnieje przecież coś takiego w skrzyni, jak synchronizator 1 i 2 biegu:


Obrazek

nr 8 na rysunku. Ale fakt faktem, że u mnie też nie da rady wbić I biegu podczas jazdy. No chyba, że wolno się toczę.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 441 gości