odciecie dawki paliwa przy hamowaniu silnikiem ? 2EE?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Olafejs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 19:54
Lokalizacja: Rokietnica
Kontakt:

odciecie dawki paliwa przy hamowaniu silnikiem ? 2EE?

Post autor: Olafejs » pn sty 19, 2009 23:58

Witam mam pytanie czy w silniku PN z gaźnikiem 2EE podczas hamowania silnikiem jest odcinana dawka paliwa czy nie ?? ponieważ jedni mówią że tak a drudzy że nie bo to gaźnik czy mógłby mi ktoś powiedzieć dokładnie ?


[size=200][color=red][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129737/]Mój Golfik MK2 1.6 4Rally[/url][/color][/size]

[img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Gangst3R
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: ndz sie 27, 2006 00:03
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Post autor: Gangst3R » wt sty 20, 2009 00:15

Jest odcinane paliwo. Odpowiedzialny za to jest bodajże potencjometr przepustnicy.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]

Awatar użytkownika
Olafejs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 19:54
Lokalizacja: Rokietnica
Kontakt:

Post autor: Olafejs » wt sty 20, 2009 00:18

Aha czyli bez sensu wrzucałem luz myśląc ze zaoszczędzę paliwo ;/


[size=200][color=red][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129737/]Mój Golfik MK2 1.6 4Rally[/url][/color][/size]

[img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Gangst3R
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: ndz sie 27, 2006 00:03
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Post autor: Gangst3R » wt sty 20, 2009 00:22

Mała poprawka :) Z serwisówki o 2EE
Obrazek

[ Dodano: 19 Sty 2009 23:23 ]
A co do wrzucania luzu to raczej bez sensu. Zmniejszysz spalanie hamując silnikiem.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]

Awatar użytkownika
Olafejs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 19:54
Lokalizacja: Rokietnica
Kontakt:

Post autor: Olafejs » wt sty 20, 2009 00:27

Dzięki Dzięki :D:D:D Masz :pub: ode mnie :d


[size=200][color=red][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129737/]Mój Golfik MK2 1.6 4Rally[/url][/color][/size]

[img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt sty 20, 2009 20:01

Gangst3R pisze:Odpowiedzialny za to jest bodajże potencjometr przepustnicy
- potencjometr przepustnicy???? On tylko daje znać do ECU jakie jest położenie przepustnicy i tyle, faktyczną robotę robi nastawnik przesłony wstępnej - "odwraca" przesłonę w drugą stronę, co powoduje zadziałanie mechanizmu odcinajacego dopływ paliwa - wewnątrz gaźnika jest taka klapka, która zamyka dostep paliwa do wszystkich dysz.
A w ogóle nie jest przypakiem tak, że każdy silnik mający katalizator ma odcięcie? - inaczej można by uszkodzić kata zalewając go benzyną.
Ostatnio zmieniony wt sty 20, 2009 20:08 przez Lipek81, łącznie zmieniany 1 raz.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Olafejs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 19:54
Lokalizacja: Rokietnica
Kontakt:

Post autor: Olafejs » wt sty 20, 2009 20:07

A ciekawiła mnie właśnie ta klapka co ona ma za zadnie no to jeszcze większe thx :D:)


[size=200][color=red][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129737/]Mój Golfik MK2 1.6 4Rally[/url][/color][/size]

[img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt sty 20, 2009 20:10

A ta klapka to ciekawsza historia, bo ona nie tylko odcina dopływ plaiwa, ale ma za zadanie wzbogacać/zubożać miesznakę, w zależności od potrzeb - czyli zastępuje też mechanizm ssania w tradycyjnym gaźniku, oraz mechanizm pompki przyspieszającej.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Gangst3R
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: ndz sie 27, 2006 00:03
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Post autor: Gangst3R » wt sty 20, 2009 23:53

Lipek81 pisze:
Gangst3R pisze:Odpowiedzialny za to jest bodajże potencjometr przepustnicy
- potencjometr przepustnicy???? On tylko daje znać do ECU jakie jest położenie przepustnicy i tyle, faktyczną robotę robi nastawnik przesłony wstępnej - "odwraca" przesłonę w drugą stronę, co powoduje zadziałanie mechanizmu odcinajacego dopływ paliwa - wewnątrz gaźnika jest taka klapka, która zamyka dostep paliwa do wszystkich dysz.
A w ogóle nie jest przypakiem tak, że każdy silnik mający katalizator ma odcięcie? - inaczej można by uszkodzić kata zalewając go benzyną.
Poprawiłem się niżej więc nie wiem po co te Twoje uwagi. Ale niech Ci będzie ;)


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr sty 21, 2009 00:02

Gangst3R pisze:Poprawiłem się niżej więc nie wiem po co te Twoje uwagi. Ale niech Ci będzie
- sorki, nie zauważyłem (zmęczony jestem, 4 godziny tylko spałem) :pub: :zakrecony:


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Gangst3R
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: ndz sie 27, 2006 00:03
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Post autor: Gangst3R » śr sty 21, 2009 00:03

A co do nastawnika przesłony wstępnej, to czy aby napewno on jest odpowiedzialny za odcinanie paliwa przy hamowaniu silnikiem. Z serwisówki wynik, że to jest rola nastawnika przepustnicy. Dodam, że opieram sie jedynie na serwisówce i nie mam zbyt dużego doświadczenia z tym gaźnikiem.
Obrazek Obrazek
pozdro


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr sty 21, 2009 00:15

To wszystko co tam jest napisane, to oczywiście prawda - tylko nie dopisano jeszcze właśnie o tej funkcji. Można o niej przeczytać w książce Jurgena Kasedorfa - "Gaźniki i katalizatory", jak również przekonać się samemu, po rozebraniu gaźnika - od spodu dysz paliwowych jest taka klapka, która jest jakby podciągana do góry w momencie obrotu przesłony w druga strone niż zwykle. Klapka ta podnosząc się do góry zatyka wszystkie dysze paliwowe.
Ogólnie nastawnik, który steruje przesłoną wstępna, poprzez odpwiednie sterowanie reguluje jak widać rónież wiele innych funkcji.
Mechanizny odcinające dopływ paliwa widać też po części po zdjeciu obudowy filtra powietrza - jak patrzysz na gaźnik, to koło przesłony wstępnej są jakby takie mechanizmy (takie rolki małe, jakieś dźwigienki) - jedna z nich steruje włąśnie iglicą, druga tą klapką. Gaźnik 2EE wyposażony jest w jeszcze jedno odcięcie paliwa - elektrozawór, ale on służy tylko do odciecia paliwa w momencie gaszenia silnika.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Gangst3R
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: ndz sie 27, 2006 00:03
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Post autor: Gangst3R » śr sty 21, 2009 00:23

Dzięki za wyczerpujące wyjaśnienie. Widze, że już nie jedno z tym gaźniekiem przeszedłeś. respekt dla Ciebie.
Ja się poddałem i jestem na etapie wymiany na monojetronic :)


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr sty 21, 2009 00:31

Gangst3R pisze:Widze, że już nie jedno z tym gaźniekiem przeszedłeś.
- no własnie od 2 lat cały czas przechodzę - jedno i to samo - zawieszajace się obroty... I choć jako tako poznałem jego budowę (jest jeszcze kilka rzeczy, których nie rozumiem), to tajemnicy zawieszających sie obrotów nie odkryłem...


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 331 gości