Jak sprawdzić czujnik temp cieczy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
DrLupus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: pn gru 26, 2005 09:27
Lokalizacja: Mielec

Post autor: DrLupus » sob sty 17, 2009 23:03

Ta fotka ma zastosowanie tylko do ADZ? I drugie pytanie: czujnika nie wykręcam z układu?



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » ndz sty 18, 2009 10:39

tak ADZ
nic nie wykrecasz skad weźmiesz 60-80`C jak go wykrecisz?
musisz mierzec przy roznych temp. i porownac z danymi z tabelki


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Mirekmiro
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: pn gru 11, 2006 16:24
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Mirekmiro » ndz sty 18, 2009 12:38

a moze ktos wyjasnic mi to co napisal jaszczur bo jesli czujnik ok,napiecie ok to z tego co zrozumialem to mam sie dostac do kabli od komputera?



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » ndz sty 18, 2009 16:55

DrLupus, sprostowanie do twego AAM tez ten diagram


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
DrLupus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: pn gru 26, 2005 09:27
Lokalizacja: Mielec

Post autor: DrLupus » ndz sty 18, 2009 20:35

Fahoo pisze:DrLupus, sprostowanie do twego AAM tez ten diagram
Ok, o to chodziło :) Master of Diagrams - dobre :okej:

Jeszcze jedno - napisałeś, że czujnik sprawdzam przy odłączonym zapłonie - czyli motor nie chodzi tak? Tzn. mam go rozgrzać, wyłączyć, odpiąć przewody od czujnika i sprawdzać omomierzem wg diagramu?
Ostatnio zmieniony ndz sty 18, 2009 20:41 przez DrLupus, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » ndz sty 18, 2009 21:16

wymontuj czujnik i pomiary na tz. stole

[ Dodano: 18 Sty 2009 20:18 ]
termometr,pojemnik z wodą i pomiary


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » ndz sty 18, 2009 22:23

wieszzzzz gdyby to było lato to na dworze było by ciepło i było by te wymagane 20`C do pomiaru i mozna było by mierzyc na aucie...jest zima

więc chyba nalezało by wyjąc czujnik zaniesc do domu tu jest około 20-25`C i mierzyc potem nagrzac wode w czajniku ,znaczy zagotowac i

mierzyc przy 90-99`C .innej opcji nie ma
mozna mierzyc na aucie ale to troche problematyczne przy dzisiejszej pogodzie i temp.zewnętrznej,mozna grzac auto ale ile ci to zajmie przy

ujemnych temp. powietrza ?
te dwa skrajne pomiary juz dadzą jakiś obraz...tak jak napisał norek przydał by sie termometr wtedy zrobił byś pomiary pośrednie przy temp

np 60`C wtedy miał bys pełen obraz charakterystyki opornościowej czujnika i byś wiedział czy przebieg impedancyjny czujnika przebiega

liniowo czy krokowo-ma być liniowy krokowo znaczy uwalony czujnik


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » pn sty 19, 2009 08:06

Fahoo pisze:wieszzzzz gdyby to było lato to na dworze było by ciepło i było by te wymagane 20`C do pomiaru i mozna było by mierzyc na aucie...jest zima

więc chyba nalezało by wyjąc czujnik zaniesc do domu tu jest około 20-25`C i mierzyc potem nagrzac wode w czajniku ,znaczy zagotowac i

mierzyc przy 90-99`C .innej opcji nie ma
mozna mierzyc na aucie ale to troche problematyczne przy dzisiejszej pogodzie i temp.zewnętrznej,mozna grzac auto ale ile ci to zajmie przy

ujemnych temp. powietrza ?
te dwa skrajne pomiary juz dadzą jakiś obraz...tak jak napisał norek przydał by sie termometr wtedy zrobił byś pomiary pośrednie przy temp

np 60`C wtedy miał bys pełen obraz charakterystyki opornościowej czujnika i byś wiedział czy przebieg impedancyjny czujnika przebiega

liniowo czy krokowo-ma być liniowy krokowo znaczy uwalony czujnik
kolego mam pytanko masz silnik sdi więc czujnik jest chyba taki sam co w moim aaz. możesz się udzielić do tego co napisałem w innym poście?

"Miałem wsadzony ori czujnik i działał tak jak trzeba, potem momentalnie się zepsuł i pokazywał 70 stopni :grrr: czytałem wiele postów na forum i wymieniłem czujnik temp. ten co przy krućcu i co.... a to że kupiłem 1-wszy czujnik i pokazywał 110stopni (koszt 25zł) kupiłem następny za 30zł pokazywał 110stopni, podjechałem (czego żałuje) do elektryka i powiedział ze to wina zegarów, więc wymieniłem koszt 100zł - efekt - ten sam !!!! Potem podjechałem do następnego elektryka, wyciągną pare starych czujników zmierzył omomierzem rezystancję i wybrał ori VW-Audi i co EUREKA zaczeło działać wszystko IDEALNIE (koszt 20zł), ale... no właśnie to był stary czujnik i działał jakieś 2tygodnie a potem znów na 70stopni poszedł to taki:
http://www.wega.net.pl/cg...50&sid=60974edc
więc kupiłem markowy FAE i to samo 110stopni pokazuje a co najlepsze prze ok 112 miga mi kontrolka od płynu koszt 78zł
koszt = 253zł + czas + paliwo (nie wspomne o termostacie i czujniku od wentylatora czyli ok 50zł)
a tu podobny temat:
http://74.125.77.132/sear...lnk&cd=15&gl=pl
23stycznia mam oddać auto do elektryka :hehe: = kolejne pieniądze - Kocham VW - daje mi tyle ....... "pięknych i nie zapomnianych dni"


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » pn sty 19, 2009 15:01

eldorado84, hmm nie wiem jak sie ustosunkowac do tego co napisałes ale sprobuję
1.juz nie mam seata ponad rok czasu :bajer: temp zawsze mi pokazywał 90`C i na VAG-u i na zegarze.
2.zmien elektryka bo powinien vagiem w blokach pomiarowych sprawdzic temp. i porównac z tą na zegarze.
3.Nawet ori czujniki trafiają się fabrycznie nie sprawne,ja biore czesci z intercarsu i zawsze jest ok/ jak narazie/ i wszystko pasuje nawet zamienniki
wiec nie wiem masz mega pecha?
Mierz impedancje w domu na zagotowanej wodzie no bo inaczej nie pomierzysz
W kilku postach tez czytałem ze sie innym tez zdarzają takie cuda z czujnikami cieczy


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » pn sty 19, 2009 16:06

Fahoo pisze:eldorado84, hmm nie wiem jak sie ustosunkowac do tego co napisałes ale sprobuję
1.juz nie mam seata ponad rok czasu :bajer: temp zawsze mi pokazywał 90`C i na VAG-u i na zegarze.
2.zmien elektryka bo powinien vagiem w blokach pomiarowych sprawdzic temp. i porównac z tą na zegarze.
3.Nawet ori czujniki trafiają się fabrycznie nie sprawne,ja biore czesci z intercarsu i zawsze jest ok/ jak narazie/ i wszystko pasuje nawet zamienniki
wiec nie wiem masz mega pecha?
Mierz impedancje w domu na zagotowanej wodzie no bo inaczej nie pomierzysz
W kilku postach tez czytałem ze sie innym tez zdarzają takie cuda z czujnikami cieczy
dziś zrobiłem test. Mam 3 czujniki i sprawdzałem wszystkie w godującej się wodzie czyli ok 100stopni:
- czujnik ori VW-Audi (357919501A) wsadził go wcześniej elekrtyk i działał przez pewien czas o dziwo bardzo dobrze. Sprawdzałem na google.pl że to czujnik od 1.9TDI
Dziś go sprawdziłem omomierzem : na 1/3 pinie nic nie wykazało (chyba uszkodzony), a na 2/4 pokazało 117ohm - przy ok 100stopni
- następny czujnik to zamiennik "no name" i na 1/3 pinie pokazało 85ohm a na 2/4 pokazał 98ohm (cena 35zł)
- no i czujnik FAE (33650) na 1/3 pinie pokazał 100ohm a na 2/4 pokazał 93ohm (cena ponad 70zł)

a teraz mam pytanko gdzie są podłączone 1 i 2 pin (bo wcześciej miałem je podłączone razem i najprawdopodobniej podłączone do masy). A 2 i 4 miałem podpięte w tą okrągłą kostkę. Czy ma ktoś schemat elektryczny który pokazuje ten czujnik i jak kabelki idą. A moze fabrycznie są jakieś podłączone oporniki które po przepaleniu pokazują takie głupoty. Moim zdaniem tutal leży wina po stronie elektyki; coś się przepaliło i tyle. Więc potrzebny schemat elektyki. Bo wnioskując po moich pomiarach omomierz jest jak wskażnik w zegarach tyle że on pokazuje w omach. Bo jak dobrze pamiętam jak podłączyłem czujnik i podpiołem się z 3 i 4 pinem to nic nie poazywało a jak wpiołem 1 pin do masy to automatycznie wskazówka wskazówka zegara poszła na 110stopni i zaczęła migać kontrolka od braku płynu/wody. A jak rozmiąłem z masy powędrowała na zero wskazówka więc dzieś tutaj musi być błąd bo pokazuje za dużo wić dostaje za duży prąd (???), nie wiem... . A jak podpiołem 2 pin do masy to nic nie pokazywało
Ostatnio zmieniony pn sty 19, 2009 16:07 przez eldorado84, łącznie zmieniany 1 raz.


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » pn sty 19, 2009 18:49

jeden komplet pinów na szafe 2gi dla sterownika tak przynajmniej powinno byc

[ Dodano: 19 Sty 2009 17:56 ]
procedura sprawdzania czujnika opisana jest w tej tabelce reszta "myków"to juz twoje eksperymenty nie moge potwierdzic ani zaprzeczyc
bo procedura jest jasna mierzyc na 1 i 3 pinie


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
DrLupus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: pn gru 26, 2005 09:27
Lokalizacja: Mielec

Post autor: DrLupus » pn sty 19, 2009 18:59

Fahoo pisze:tak ADZ
nic nie wykrecasz skad weźmiesz 60-80`C jak go wykrecisz?
musisz mierzec przy roznych temp. i porownac z danymi z tabelki
No to właśnie pytałem...



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » pn sty 19, 2009 20:22

DrLupus, mozesz mierzyc na aucie ale bedzie to utrudnione


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Mirekmiro
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: pn gru 11, 2006 16:24
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Mirekmiro » pn sty 19, 2009 21:01

dzisiaj sie wzielem za sprawdzania przewodow i niestety w moim silniku ABU nie ma tych samych kolorow przy komputerze i czujniku ale dodam ze rozkrecilem to kostke na zdjeciu i o dziwo akurat 4 styki od czujnika byly zasniedziale,wyczyscilem , podlaczylem pod Vaga i odrazu ladnie pokazuje 90 :grin: ale na wskazniku dalej wacha sie kolo 70

Obrazek


Po sprawdzeniu mierniki na koncowkach 1,3 jest okolo 180-200omow (zaraz po wlaczeniu sie wentylatora) ale na 2,4 jest 420-460omow?

Wniosek jest taki ze widocznie styki 2,4 odpowiedaja za wskazania wskaznika w kabinie? moze mi ktos na to odpowiedziec czy sie myle?bo jesli nie to jednak jest czujnik do wymiany



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 424 gości