Witajcie.
Mam poważny problem.
Wycieka mi olej w nietypowym miejscu - tak myślę.
Cechą szczególną jest to, że gdy uruchamiam silnik, do momentu rozgrzania ucieknie mi około ćwiartka szklanki. Po rozgrzaniu wyciek ustaje.
Wyciek zlokalizowałem prawie napewno w okolicy koła pasowego.
Widać na zdjęciu.
Proszę o pomoc, jak to zlikwidować, co kupić......
[ Dodano: 19 Sty 2009 17:16 ]
Zaznaczam, że uszczelka michy jest cała i to nie tamtędy ucieka olej.
To tak, gdyby ktoś pomyślał, że strzałki to wskazują.
Wyciek oleju
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Dzięki
Jeszcze nigdy nie dałem żadnemu mechanikowi tej satysfakcji, a wiele się w miom autku działo....oj wiele.
Pasek + napinacz i jeszcze popychacze wymieniałem 15 tyś km temu nazad.
Nie będę wymieniał paska pomimo zachlapania olejem.
Oczyszczenie wystarczy.
Co to znaczy " muszisz rozebrać cały rozrząd" ????
Zdejmuje pasek, zaznaczam pozycję,wyciągam koło, zmieniam uszczelniacz, zakładam do kupy i ustawiam koła wg znaczników na korpusie silnika - już to robiłem.
Dzięki koledzy za pomoc.
Pozdrawiam
Jeszcze nigdy nie dałem żadnemu mechanikowi tej satysfakcji, a wiele się w miom autku działo....oj wiele.
Pasek + napinacz i jeszcze popychacze wymieniałem 15 tyś km temu nazad.
Nie będę wymieniał paska pomimo zachlapania olejem.
Oczyszczenie wystarczy.
Co to znaczy " muszisz rozebrać cały rozrząd" ????
Zdejmuje pasek, zaznaczam pozycję,wyciągam koło, zmieniam uszczelniacz, zakładam do kupy i ustawiam koła wg znaczników na korpusie silnika - już to robiłem.
Dzięki koledzy za pomoc.
Pozdrawiam
Witam Panowie. Temat nie jest stary …. Ale go troszeczkę odświeżę. Mianowicie mam taki sam problem jak kolega kogan77. mianowicie też mam wycieki oleju w okolicach paska rozrządu. Tylko u mnie nie wycieka szklankami ale cały pasek jest mokry i chlapie olejem na około przez szczelinę między korpusem silnika a plastikową osłoną paska.
O dziwo u mnie nie tracę dużo oleju średnio dolewam może szklankę na lub 5 lub 6 tyś km. z tego postu wiem już, że muszę wymienić uszczelniacz na wale lub wałku rozrządu i przy okazji pasek z rolką.
Mam pytanie odnośnie poskładania tego wszystkiego do kupy…. Po pierwsze czy do wymiany uszczelniaczy trzeba mieć jakieś nietypowe narzędzia ?? ściągacze itp. a po drugie czy przy końcowym założeniu paska ( naciąganiu napinacza) trzeba poluzować koło pasowe wałka rozrządu ( które jest na stożku) aby się samo ustaliło i dopiero po naciągnięciu paska je dokręcić. Dodam, że mam silnik 1.9 D auto z 95 roku na bloku jest oznaczenie silnika 1.9 D/TD. Czy nie trzeba luzować koła zębatego od wałka rozrządu.
I drugie pytanie zauważyłem także wycieki po drugiej stronie silnika przy łączeniu silnika ze skrzynią biegów…. To może być uszczelka pod miską lub uszczelniacz na wale korbowym. I tutaj mam pytanie: czy do wymiany tego uszczelniacza na wale korbowym od strony skrzyni trzeba wyciągać i rozbierać silnik czy wystarczy wyjąć skrzynię.
Pozdrawiam.
O dziwo u mnie nie tracę dużo oleju średnio dolewam może szklankę na lub 5 lub 6 tyś km. z tego postu wiem już, że muszę wymienić uszczelniacz na wale lub wałku rozrządu i przy okazji pasek z rolką.
Mam pytanie odnośnie poskładania tego wszystkiego do kupy…. Po pierwsze czy do wymiany uszczelniaczy trzeba mieć jakieś nietypowe narzędzia ?? ściągacze itp. a po drugie czy przy końcowym założeniu paska ( naciąganiu napinacza) trzeba poluzować koło pasowe wałka rozrządu ( które jest na stożku) aby się samo ustaliło i dopiero po naciągnięciu paska je dokręcić. Dodam, że mam silnik 1.9 D auto z 95 roku na bloku jest oznaczenie silnika 1.9 D/TD. Czy nie trzeba luzować koła zębatego od wałka rozrządu.
I drugie pytanie zauważyłem także wycieki po drugiej stronie silnika przy łączeniu silnika ze skrzynią biegów…. To może być uszczelka pod miską lub uszczelniacz na wale korbowym. I tutaj mam pytanie: czy do wymiany tego uszczelniacza na wale korbowym od strony skrzyni trzeba wyciągać i rozbierać silnik czy wystarczy wyjąć skrzynię.
Pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 266 gości