Stuki z układu kierowniczego lub zawieszenia przedniegoMKIII

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Pichu

Stuki z układu kierowniczego lub zawieszenia przedniegoMKIII

Post autor: Pichu » ndz lis 06, 2005 01:37

Mam problem ze stukami w przedniej czesci samochodu, wystepuja tylko przy skreconych kolach w ruchu, raczej nie sa to przeguby, gdyz one "tykaja" a nie powoduja glosny pojedynczy STUK jakby walnac mlotkiem o imadlo. Stuka prawa strona smaochodu(od pasazera). W momencie stuku odczuwalne jest podbicie pod nogami pasazera. Bylem u kilku mechanikow i kazdy ma inna diagnoze, wymienilem gumy na kielichach mcpersona, gumy na wahaczach, i sworznie wahacz-zwrotnica, co dziwne po wymianie tych ostatnich na ok 3h ustapil stukot, lecz po uplywie owego czasu ponownie zaczela sie "impreza", do dnia dzisiejszego caly czas sie nasila stuka coraz czesciej i chyba glosniej, dodam ze sworznie wymienione byly na zamienniki "febi bilstein" - mozliwe ze sa tak daremne ze po 3h jazdy sie zuzyly? Wg mozliwe ze jest to maglownica, ale nie jestem mechanikiem i moge sie mylic - mechanicy z kolei twierdza ze to gumy na wahaczach, przegby itp itd, ale ogolnie jednoznacznej diagnozy nie umia postawic. Dodam ze mechanik stwierdza stan zawieszenia przedniego na bdb. Wg. mnie ostatnimi czasy samochod stracil na stabilnosci jazdy i przy predkosciach rzedu 160-190 km/h przy jezdzie na wprost plywa po drodze. bylem 3 razy na trzepakach - 1 raz wyraznie slyszalne stuki(mechanik nie umial ich zlokalizowac), 2 i 3 raz stuki na trzepakach zanikly - w praktyce niestety nie:(. Jesli ktos spotkal sie z takimi objawami to licze na jakies informacje, jest to golf III 2.0 GTI 115KM 97rok. pozdrawiam



Awatar użytkownika
marekos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:48
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Post autor: marekos » ndz lis 06, 2005 12:38

Łożysko lub łożyska do wymiany miałem to samo i wiem. Tylko u mnie to łożysko to już długo tak tłukło a to za sprawą poprzedniego właściciela i poleciała przy tej okazji piasta koła. Więc jak tylko zaczyna się tłuc to sprawdzać łożysko i na ewentualną wymiane. Łożysko można sprawdzić w taki oto sposób w skrajnym przypadku wystarczy silnie poruszać za koło stojącego samochodu i jak jest duży luz to będzie koło latać. Druga metoda trzeba podnieść podejżewane koło na lewarku i jedną ręką łapiesz za górę koła a drugą za dół koła i próbujesz poruszać kołem jak lata to na bank łożysko lub piasta.


[img]http://img113.imageshack.us/img113/6610/img23312uz2.jpg[/img]

Pichu

Post autor: Pichu » ndz lis 06, 2005 14:40

u mnie czasem tez wystepuje jeden stuk po drugim, zalezy jak dlugo jad e ze skreconymi kolami, dzieje sie to i d przodu i do tylu.
Wyczuwalnego luzu na kolach nie mam, wiec watpie by to byly lozyska, pozatym lozyska huczą gdy sa zuzyte a nie stukaja - chyba ze to skrajny przypadek :/



sterowniczy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr gru 07, 2005 05:52
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sterowniczy » czw gru 08, 2005 19:24

Sprawdź może mocowanie drążka stab. i belki (może jakaś poluzowana śruba, czy wytłuczone gumy??)



wara99

Post autor: wara99 » pt gru 09, 2005 00:13

mam podobny stukot ale po dziurach , takie szybkie stukanie jedno po drugim tez od strony pasazera ale dopiero po zimie wywalam wszystkie gumki jak leci.
A co do niestabilnosci po drodze to gumy met-gumowe w belce tylniej , szybkie spr. polega na kopnieciu kola w strone kierunku jazdy ,jak lata to napewno tuleje.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 82 gości