jak sprawdzic stan jak wyjęty z auta

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

jak sprawdzic stan jak wyjęty z auta

Post autor: zajac » czw sty 15, 2009 18:11

witam


Pytanie jak w temacie czy jest jakis sposób zeby sprawdzic stan silnika (PB) ktory jest wyjety z auta??
Moze ktos ma jakies doswiadczenia w takiej sprawie


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » czw sty 15, 2009 18:15

Za wiele to nie spradzisz. Można sprzęgło obejrzeć jak wygląda. Mozesz rozrusznik zobaczyc co jest z zębatką na nim.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw sty 15, 2009 19:17

jak juz wyjety to trzeba byc go jeszcze rozebrać. Ale jak podepniesz rorusznik pod aku to mozesz srpawdzic kompresję. tylko zeby ci silik nie "odjechał" to go trzeba jakoś przymocować prowizorycznie



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » czw sty 15, 2009 19:59

Zadadniczo sam to możesz sprawdzić tylko kompresję, ewentualnie oglądnąć czy nie ma wycieków. Jeśli Ci na tym bardzo zależy i możesz go przewozić, zawieź go np na politechnikę na hamownie silników - tam wyjdzie dosłownie wszystko.



Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » pt sty 16, 2009 21:27

a czy moge sie obawiac stanu silnika skoro stoi od czerwca??

silnik jest zalany olejem i wszystkie otwory technologiczne sa zamkniete, stoi w zamknietym pomieszczeniu


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pt sty 16, 2009 22:15

zajac, Jeśli jest zalany olejem, a wszystkie otwory pozatykane nie powinno się nic dziać, dobrze by było byś przed użytkowaniem go przepłukał układ chłodzący - mogły na bloku pojawić się ślady korozji - jednak jest to dość krótki okres czasu więc nie będą znaczne i wystarczy parę razy go przepłukać.



Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » pt sty 16, 2009 23:02

a czemu by go i tak nie naprawic lub jak kto woli nazywac zregenerowac?
ja też niedawno kupiłem silnik PB a jeszcze przed kupnem podjąłem decyzję ,że profilaktycznie go wyremontuję.
Koszt regeneracji głowicy w Piasecznie to ok 400zł (planowanie,wymiana prowadnic,regeneracja zaworów,szlifowanie gniazd,słowem komplet do założenia do bloku łącznie z umyciem głowicy)

Kosztu remontu bloku jeszcze nie znam ale pewnie też ok 300zł,ale przynajmniej mam pewnowśc nowych częsci i tego ,że jeśli będzie wszystko dobrze złożone to pochulam na silniku ładnych kilometrów.Do kosztów należy doliczyc pewnie ładnych kilka złotówek na pierdoły eksploatacyjne tupu filtry paski itp ale myślę ,że to bardziej opłaalne niż przy odpalaniu myślenie jak długo jeszcze pojeżdżę


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » sob sty 17, 2009 01:14

pytam o to bo wlasciciel ma faktury z lutego tamtego roku na remont tego motoru(od czerwca stoi) tzn glowica cała i w bloku wymienione panewki i pierscienie
i zastanawiam sie czy cos moglo kwiknac od stania
i jeszcze jedno jak zdejme glowice to konieczne jest planowanie jesli wymienie uszczelke??
Ostatnio zmieniony sob sty 17, 2009 01:15 przez zajac, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » sob sty 17, 2009 07:58

zajac, samo planowanie nie jest drogie a ma na celu wyrównanie powierzchni głowicy,a nie celowy zabieg tuningowy.nie zaszkodzi a raczej pomoże.
Jeśli były robione panewki i pierścienie to sporo kosztów odhodzi ale raczej profilaktycznie warto zając się głowicą.
Ogólnie myślę ,że warto się zainteresowac w/w silnikiem


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » sob sty 17, 2009 09:31

Leon_Wechtel, ale skoro silniczek dopiero co był remontowany dlaczego byś chciał jeszcze raz go rozbierać ? Za częste rozbieranie nie jest dobre



Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » sob sty 17, 2009 10:02

rozebrac go mysle zeby zobaczyc co jest w srodku(czy cylindry sa ok , zanim strace kase i czas na przekladanie go, raz juz sie zrobilem wlozyłem silnik stracilem 5dni i troche kasy i okazalo sie ze silnik jest kaput


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » sob sty 17, 2009 17:23

W takim razie sprawdź, tylko pamiętaj o tym by go dokładnie złożyć z powrotem, by założyć nowe szpilki od głowicy itd...



Awatar użytkownika
Gangst3R
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: ndz sie 27, 2006 00:03
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Post autor: Gangst3R » sob sty 17, 2009 21:11

zajac, ja kupiłem silnik, który stał nieużywany przez dwa lata (zamontowany w aucie). Założyłem go na żywca tzn. jak stał. Mi sie udało i działa bez zarzutów ale przy pierwszym uruchomieniu byłem w strachu. Przez pierwsze 15min tak niemiłosiernie klekotał, że już sie zastanawiałem czy ja przypadkiem diesla nie wsadziłem :bigok:
Ale po 15 min ucichł i do dziś nie usłyszałem żadnego klekotania (nawet na mrozie).
A co do profilaktycznego rozbierania to po co to robić przed włożeniem, chyba że się jest w stanie wizulanie ocenić stan silnika (ja nie potrafię). A jak sie okaże coś nie tak to głowicę da się przecież bez problemu zdjąć przy zamontowanym silniku. Takie moje zdanie.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]

Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » sob sty 17, 2009 22:53

Gangst3R, wiesz szkoda mi wydac hajs na olej plyn chlodniczy swiece kopułke itd zeby okazalo sie ze nie warto robic.


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 200 gości