Słaby silnik

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Himen88 mk4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob kwie 28, 2007 20:54
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Himen88 mk4 » czw sty 15, 2009 12:37

Tak bezpośredni po naprawie.



ranek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz lis 30, 2008 18:03
Lokalizacja: Stetinum
Kontakt:

Post autor: ranek » sob sty 17, 2009 13:47

Czy to uszkodzenie katalizatora może się jeszcze objawiać takim jakby buczeniem przy zmniejszaniu obrotów silnika? Coś takiego zacząłem u siebie obserwować, na razie jest to dość ciche. No i auto szarpie mi coraz bardziej


Aktualnie podpisu brak

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » sob sty 17, 2009 14:43

Zmiany wewnątrz puszek (katalizator, tłumik) objawiaja sie drżeniem całego wydechu pod podłogą. Najlepiej obserwowalne w przypadku opróżnienia puszki kata lub np. wymiana plecionki na wydechu pod silnikiem (uniwersalna) co u mnie daje takiego basa i drzenie na 2 biegu przy hamowaniu silnikiem, że 2 razy jeszcze szukałem czy nie mam gdzieś dziury. Sprawdziłeś te rurki o których pisałem w tym drugim poscie?!


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

ranek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz lis 30, 2008 18:03
Lokalizacja: Stetinum
Kontakt:

Post autor: ranek » sob sty 17, 2009 18:54

To nie tego typu dźwięk, ani drżenie. To tak jakby coś ocierało. I nie jest to jednostajny dźwięk, tyko pulsuje równomiernie z szarpaniem. Szarpanie ustaje po 2100 obr i dźwięk też. Zaczynam się obawiać, że to skrzynia, bo i teraz na jedynce mi szarpie.

Nie miałem zbyt czasu oglądać rurek ale tak pobieżnie oglądając i naciskając je nic nie widać. W wtorek oddaje auto do warsztatu gdzie mi rozrząd robili może ta coś znajdą. Zlecę im sprawdzenie wydechu, zobaczymy.
Ostatnio zmieniony sob sty 17, 2009 18:57 przez ranek, łącznie zmieniany 1 raz.


Aktualnie podpisu brak

woj-tek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 00:13
Lokalizacja: Wyszogród
Kontakt:

Post autor: woj-tek » pn sty 19, 2009 22:51

okazało ze katalizator sie skruszył. Został wybebeszony i autko jeździ jak nowe:) Pozdrawiam

widzę że moje podejrzenie było dość trafne. i odnoszę wrażenie że mechanik wykruszył wszystko i dlatego chodzi głośniej czasami jest lepiej zwykłą rurę wspawać to może znacznie ciszej pracować niż pusty katalizator.



ranek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz lis 30, 2008 18:03
Lokalizacja: Stetinum
Kontakt:

Post autor: ranek » wt sty 20, 2009 13:33

Panowie u mnie skrzynia się rozsypała :/ Ma ktoś kontakt do dobrego regeneratora? Czy coś wiecie może na temat tego zakładu?

http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=10445292


Aktualnie podpisu brak

Awatar użytkownika
Robson83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw gru 25, 2008 18:09
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: Robson83 » wt sty 20, 2009 17:26

Witam podepnę się pod temat.

Tak przed 2000obr lubi się "zadławić".
Myślałem ze wszystko jest ok do czasu jak nie przejechałem się kolegi golfem z takim samym silnikiem.
Nie moglem uwierzyć ze ma tyle samo koni. Szedł jak burza. I stwierdziłem ze mój golfik coś słabawy jest, nie nie ma tej "nerwy". A i głos jego silnika jest taki bym powiedział bardziej metaliczny a mój taki przytłumiony.
CZy na gazie czy na benzynie nie ma różnicy.
Myślicie że to może być katalizator? Autko kupiłem parę miesięcy temu i nie wiem czy kiedykolwiek coś było przy katalizatorze robione. Moje pytanko brzmi: czy sam jakoś mogę sprawdzić stan tego katalizatora i drożności wylotu? I czy jak bym się już dostał do katalizatora to czy mogę go wywalić z mojego auta. Co mi po nim. Nie zanieczyszczam środowiska bo mam LPG :)



ranek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz lis 30, 2008 18:03
Lokalizacja: Stetinum
Kontakt:

Post autor: ranek » pn lut 02, 2009 12:08

Ja rozwiązałem swój problem, i opisałem go tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375619#2375619

Pozdrawiam


Aktualnie podpisu brak

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 180 gości