witam ... sprawa wyglada tak
w samochodzie mam silnik 1.8 AAM Golf III, przy nim pracuje rozdzielacz zapłonu chyba VALEO .... ktory jest uszkodzony .... ma bardzo duze luzy na wałku.
chce kupic apartat do niego ... wedlug intercars powinien isc tam aparat
BOSCH 0 237 520 036 czymu bosch .... bo tylko takie maja
z tego co wiem to mozna podmienic aparaty VALEO z BOSCH ....
niby ok ale jest maly problem ... niezabardzo widzi mi sie wydac 450zl wiec poszukuje uzywki ....
znalalem do silnika 1.8 podobno pasuje do mk3 ale pochodzi od Golfa 2 1.8 PB oznaczenie to BOSCH 0 237 520 010 .....
i teraz pytanie czy mozna zamiast 0 237 520 036 wstawic 0 237 520 010 z wygladu sa takie same .... 4 naciecia w aparacie i podobno chwytnik i walek w silniku taki sam co o tym myslicie ??
aha PB ma 112KM wiec roznica spora .... czy to te aparaty mozna podmieniac ??
Róznica w rozdzielaczach zapłonowych ...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- tomyart
- Gadatliwa bestia
- Posty: 677
- Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 16:50
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Prawdopodobnie wszystko będzie ok. Na 100% różnią się ustawieniem kopułki (jest tam takie nacięcie tak jakby zamek) w które wchodzi kopułka. Jak ja zmieniałem aparat to: Z Valeo na Boscha nr 0237 520 035 Jak sprawdzałem to róznica była mięzy tym co mieli w sklepach a dokumentacjami (ETKA itp.) widocznie Bosch zmieniając jakąś część w aparacie (np. inny rodzaj plastiku) zmienia numer dlatego raczej tym bym się nie przejmował) W aparacie umieszczony jest czujnik Halla ale on też raczej nie powinien mieć wpływu.
Skoro mocowanie i zębatka jest taka sama to powinien pasować i działać prawidłowo
Sory pomyliłem się wg EtKI ma być 0237 520 035 a ja mam zamontowany 0237 520 005
Skoro mocowanie i zębatka jest taka sama to powinien pasować i działać prawidłowo
Sory pomyliłem się wg EtKI ma być 0237 520 035 a ja mam zamontowany 0237 520 005
- tomyart
- Gadatliwa bestia
- Posty: 677
- Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 16:50
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Dasz rade
Musisz ściągnąć zaślepke na skrzyni i ustawić punkt "0" na kole zamachowym (ściągasz całą zaślepke nie tylko korek , wtedy widać wskaźnik na skrzyni) aparat zapłonowy palec ma wskazywać nacięcie na obudowie aparatu (Takie ciękie nacięćie) tj. pierwszy cylinder. Jak tak ustawisz to masz zapłon ustawiony na 0 stopni, samochód musi odpalić możęsz jeszcze ew. ustawić na słuch gdyby nie równo chodził czy coś no i dalej lampa.
Ja od miesiąca nie moge dojechać na dokładne ustawienie, ustawiłem na słuch i chodzi dobrze
Musisz ściągnąć zaślepke na skrzyni i ustawić punkt "0" na kole zamachowym (ściągasz całą zaślepke nie tylko korek , wtedy widać wskaźnik na skrzyni) aparat zapłonowy palec ma wskazywać nacięcie na obudowie aparatu (Takie ciękie nacięćie) tj. pierwszy cylinder. Jak tak ustawisz to masz zapłon ustawiony na 0 stopni, samochód musi odpalić możęsz jeszcze ew. ustawić na słuch gdyby nie równo chodził czy coś no i dalej lampa.
Ja od miesiąca nie moge dojechać na dokładne ustawienie, ustawiłem na słuch i chodzi dobrze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 69 gości