Wysoka temperatura silnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: śr gru 17, 2008 17:05
- Lokalizacja: lubków
Wysoka temperatura silnika
Witam
Od jakiegoś czasu podczas jazdy silnik bardziej się grzeje niż dotychczas. Na zimę zawsze musiałem przysłonić chłodnicę żeby się zagrzał a teraz nawet przy obecnych mrozach -10, -20 za bardzo się grzeje. Zauważyłem że im szybciej jadę to temperatura jest wyższa. Przyjdzie wiosna, potem lato, na termometrach więcej i będzie lipa.... 1.3i LPG
Od jakiegoś czasu podczas jazdy silnik bardziej się grzeje niż dotychczas. Na zimę zawsze musiałem przysłonić chłodnicę żeby się zagrzał a teraz nawet przy obecnych mrozach -10, -20 za bardzo się grzeje. Zauważyłem że im szybciej jadę to temperatura jest wyższa. Przyjdzie wiosna, potem lato, na termometrach więcej i będzie lipa.... 1.3i LPG
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: śr gru 17, 2008 17:05
- Lokalizacja: lubków
A wentylator sie wlacza??(chyba ze jezdzisz wiekszosc w trasie a nie miasto bo wtedy wentylator zastąpiony jest pedem powietrza)
[ Dodano: 14 Sty 2009 22:16 ]
wiec tak: pompa,przytkana chłodnica albo cos przytkane w obiegu
[ Dodano: 14 Sty 2009 22:16 ]
pszepraszam nie zauwazyłemtomekoperator pisze:Zauważyłem że im szybciej jadę to temperatura jest wyższa
wiec tak: pompa,przytkana chłodnica albo cos przytkane w obiegu
Ostatnio zmieniony śr sty 14, 2009 23:12 przez hanys, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: śr gru 17, 2008 17:05
- Lokalizacja: lubków
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Wskaźnik temperatury lub czujnik utracił częściowo swoje parametry...Pokazują i tak tylko w przybliżeniu - można się przyzwyczaić.Na istotne pytanie - czy się gotuje i kiedy włącza się wentylator - odpowiedziałeś.
Mycie chłodnicy z zewnątrz ma sens wówczas gdy przy włączonym wentylatorze może się zagotować lub gotuje...ale to oczywiście jest sekwencja:mały obieg - termostat - chłodnica - wentylator.
Nie ma czym się martwic...
Mycie chłodnicy z zewnątrz ma sens wówczas gdy przy włączonym wentylatorze może się zagotować lub gotuje...ale to oczywiście jest sekwencja:mały obieg - termostat - chłodnica - wentylator.
Nie ma czym się martwic...
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
Ja widzę jeszcze jeden powód mianowicie sprawdź czy przy dużej temperaturze silnika chłodnica jest gorąca. Może się tak stać ze płyn stracił swoje parametry i zamarza, a jeżeli już zamarza to najszybciej zamarźnie w chłodnicy i żadne wymiany termostatów nie pomogą. Będziesz wtedy musiał wstawić fure do garażu albo gdzieś gdzie jest dodatnia temperatura poczekać aż rozmarźnie i spuścić płyn. Następnie sprawdź czy płyn trzyma swoje parametry. Mechanicy mają przeważnie do tego specjalny przyrząd (sorry zapomniałem jak się nazywa). I będziesz wiedział czy to wina płynu. Ja tak opstawiam.
Ja bym zrobił prosty test: odpal silnik poczekaj aż wentylatory się włączą i zobacz jaką masz temperaturę, powinna być ok 95 stopni - jeśli będzie inna znaczy że czujnik przekłamuje (jeśli jednak nie włączą sie do 105 stopni - przerwij test, i podjedź do mechanika by Ci sprawdził temperaturę w zbiorniczku - wtedy będziesz wiedział czy wskazania nie są zafałszowane).Dobrze też doradza hanys, z przepłukaniem chłodnicy. Co do parametrow płynu niezgodzę się z tym, bo jak płukałem chłodnicę zrobiłem w sumie kilkadziesiąt kilometrów na wodzie destylowanej i wskazania były idnetyczne jak po zalaniu dynagelem.
[quote="bulek888"]Owszem mogłeś jździć na wodzie destylowanej, ale jak byś zostawił samochód na noc i była by temp -20 Rano po odpaleniu silnik moment by się zagrzał i nic by ci nie dała ta woda gdyż miałbyś lód w układzie chłodzenia. Takze ja zostaje przy swojej diagnozie.
Proponuje żebyś sam zalał tej wody do swojego gofra, jak się ciepło zrobi. Napisz na tylko jak długo pompa wody ci wytrzymała. W płynie jest glikol który ja smaruje.
Proponuje żebyś sam zalał tej wody do swojego gofra, jak się ciepło zrobi. Napisz na tylko jak długo pompa wody ci wytrzymała. W płynie jest glikol który ja smaruje.
A ja proponuje iść na tą lekcję fizyki którą opuściłeśbulek888 pisze:Owszem mogłeś jździć na wodzie destylowanej, ale jak byś zostawił samochód na noc i była by temp -20 Rano po odpaleniu silnik moment by się zagrzał i nic by ci nie dała ta woda gdyż miałbyś lód w układzie chłodzenia. Takze ja zostaje przy swojej diagnozie. Bajo
Wez se miszczu,piwo w butelce wraz na noc do zamrażarki i zobacz co bedzie z nim rano
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 278 gości