montaż sterownika do seryjnego centralnego zamka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kraja87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 547
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 18:00
Lokalizacja: Olecko
Kontakt:

montaż sterownika do seryjnego centralnego zamka

Post autor: kraja87 » wt sty 13, 2009 00:04

Cześć! Chciałbym zamontować jakiś sterownik do ori centralnego żeby mieć sterowanie z pilota. Poczytałem trochę na forum i trochę jestem zmieszany.... Niektórzy mówią że trzeba wsadzać jakiś siłownik w drzwi kierowcy, niektórzy mówią że nie.

Jak wkońcu z tym jest? Nie wystarczy kupić sterownika i wpiąć się gdzie trzeba? Jeżeli konieczne jest jakieś dodatkowe rzeźbienie to powiedzcie konkretnie i prosto co trzeba zrobić żeby wszystko działało.

Słyszałem też że gdy rezygnuje się z otwierania drzwi kluczykiem, a otwiera się tylko pilotem wtedy montaż jest prostszy :)

Proszę doradźcie mi coś szybko, bo jest trochę wolnej kaski i nie wiem czy uda mi się zrobić sterowanie z pilota. Jeżeli dojdą jakieś siłowniki lub bardziej rozbudowane zestawy z alarmem wtedy nici z tego bajeru :) Pozdrawiam!


Golf sprzedany, ale w planie powrót do VW :) Chwilowo Mondeo kombi w dieselku :)

Awatar użytkownika
rakczek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 530
Rejestracja: sob cze 03, 2006 04:02
Lokalizacja: Leicester(UK)

Post autor: rakczek » wt sty 13, 2009 00:30

Hej ja zakupilem takie cos wlasnie http://allegro.pl/item525810487_sterown ... sklep.html

Ale bede mial to za dopiero ok 3 tyg i wtedy bede montowal

Zamierzam podpac to pod pompke centralnego jesli nie pojdzie bezposrednio to wtedy na przekaznikach zrobie uklad- imitacje styku otwarcia i zamkniecia dzwi...

Mysle ze jest to do zrobienia bez wkladania dodatkowego silownika w jedne z dzwi. I dzialac bedzie tez na otwieranie z klucza

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » wt sty 13, 2009 00:33

W 90% mk2 z seryjnym, pneumatycznym centralnym zamkiem nie ma w drzwiach kierowcy silownika, a jedynie stycznik. Stad wepniecie sie w instalacje nic nie da, bo nadal nie bedziesz mial zamykanych drzwi kierowcy.
Najprosciej dolozyc elektryczny silownik w drzwi kierowcy, polaczyc z centralka uniwersalna.
Silownik bedzie ciagnac sztange ze stycznikiem co spowoduje zamkniecie reszty zamkow.
Najtanszy i najprostszy sposob w mk2



Awatar użytkownika
rakczek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 530
Rejestracja: sob cze 03, 2006 04:02
Lokalizacja: Leicester(UK)

Post autor: rakczek » wt sty 13, 2009 00:43

Dzieki Storm masz racje... Jakos nie pomyslalem nad tym ze dzwi od kierowcy przeciez zamyka sie kluczem czyli fakr nie ma silownika.

No ale nic zapodam w takim razie taki silownik


Dzieki raz jeszcze


http://motors-leicester.co.uk
K.P.J. Motors
Unit 8-9 Jarvis Street
LE3 5BN
Leicester
e-mail: kpj.motors@wp.pl
Mobile: 07515651171

Awatar użytkownika
kraja87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 547
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 18:00
Lokalizacja: Olecko
Kontakt:

Post autor: kraja87 » wt sty 13, 2009 14:38

Kurcze ale nei jestem za bardzo przekonany do siłowników elektrycznych. Kumpel zakładał cały centralny na siłownikach elektrycznych w mk2 i działało bez problemu... aż do pierwszego poważnego mrozu :/

SToRM, czyli jeśli ciebie dobrze rozumiem to w drzwiach jest tylko stycznik, i gdy przekręcasz kluczyk wtedy z tego stycznika idzie jakiś sygnał do pompy która zamyka resztę drzwi? Nie da się jakoś teg obejść bez montarzu siłownika?


Golf sprzedany, ale w planie powrót do VW :) Chwilowo Mondeo kombi w dieselku :)

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » wt sty 13, 2009 18:28

kraja87 pisze:Kurcze ale nei jestem za bardzo przekonany do siłowników elektrycznych. Kumpel zakładał cały centralny na siłownikach elektrycznych w mk2 i działało bez problemu... aż do pierwszego poważnego mrozu :/
Kupic porzadny, drogi silownik 6kg. Bedzie dzialac lata. Tani Tajwan czy inne Chinskie wyroby to shit i pada szybko...
kraja87 pisze:SToRM, czyli jeśli ciebie dobrze rozumiem to w drzwiach jest tylko stycznik, i gdy przekręcasz kluczyk wtedy z tego stycznika idzie jakiś sygnał do pompy która zamyka resztę drzwi?
Dokladnie.. Przekrecasz klucz - zapadka w klamce pcha jezyczek przy zamku w dol. Na jezyczku przymocowany jest pret ktory odchodzi do stycznika, ktory umocowany jest w polowie drzwi. Ten zwiera odpowiednie styki i juz pompka robi reszte roboty :)
kraja87 pisze:Nie da się jakoś teg obejść bez montarzu siłownika?
Bez nie da rady...
Ewentualnie jak uczulony jestes na elektryke, to zaloz w drzwi kierowcy, pneumatyczny silownik z drzwi pasazera (napewno gdzies wyrwiesz na allegro)
Podepnij go w instalacje powietrza z pompki, a sama pompke wysteruj jakims ukladem.



Awatar użytkownika
kraja87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 547
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 18:00
Lokalizacja: Olecko
Kontakt:

Post autor: kraja87 » wt sty 13, 2009 18:55

no jeżeli się nie da bez siłownika to trzeba będzie tak jak mówisz, jakiegoś lepszego poszukać. W pompki chyba się nie będę bawił bo za dużo z tym roboty a efekt i tak taki sam ;) Swoją drogą szkoda że nie da rady wpiąć sie poprostu w pompkę i pilotem dawać jej sygnał do zamknięcia/otwarcia....

[ Dodano: 13 Sty 2009 18:06 ]
Hej panowie ale znalazłem taki sterownik centralnego:

"Urządzenie steruje dwoma plusami, dwoma minusami, zamkiem pneumatycznym oraz siłownikami"

Czyli to w czym podobno jest problem w mk2 czyli że pompka zamka zasilana jest jakoś dziwnie naprzemiennie 2x z + czy jakoś tak.

aukcja:
http://moto.allegro.pl/item523405408_st ... uczyk.html

To też nie zadziała?...


Golf sprzedany, ale w planie powrót do VW :) Chwilowo Mondeo kombi w dieselku :)

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » śr sty 14, 2009 00:38

kraja87 pisze:To też nie zadziała?...
ej, stary...
czy ty rozumiesz co do Ciebie pisze? :P

Jasne ze tym wysterujesz - ale jak chcesz zamykac drzwi kierowcy, skoro nie masz tam silownika? Tylko stycznik - mechaniczny - ktory nie ma w sobie nic, co by pomagalo zamykac sie automatycznie tym drzwiom...



Awatar użytkownika
kraja87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 547
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 18:00
Lokalizacja: Olecko
Kontakt:

Post autor: kraja87 » śr sty 14, 2009 00:55

SToRM, no teraz już rozumiem hehe :oops: Czyli jakbym to dał pod pompę to zamykałyby się drzwi pasażera i klapa ale nie drzwi kierowcy :)

Jutro jeszcze sprawdzę czy mam może jakimś cudem siłownik od kierowcy zamykając drzwi pasażera od środka (z powodu rozwalonego zamka nigdy nie zamykałem od pasażera)

A tak swoją drogą to VW się posempił trochę, bo często jest tak że bliżej masz do drzwi pasażera żeby je zamknąć, a wtedy od kierowcy nie zadziała...


Golf sprzedany, ale w planie powrót do VW :) Chwilowo Mondeo kombi w dieselku :)

Awatar użytkownika
krzemyk99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: pn paź 20, 2008 17:06
Lokalizacja: Kielce

Post autor: krzemyk99 » śr sty 14, 2009 08:28

A tak swoją drogą to VW się posempił trochę, bo często jest tak że bliżej masz do drzwi pasażera żeby je zamknąć, a wtedy od kierowcy nie zadziała...
Biorąc pod uwagę w jakich latach produkowano mk2 wydaje mi się, że to i tak jest dużo :)



Awatar użytkownika
marcinello123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr sty 07, 2009 22:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marcinello123 » śr sty 14, 2009 17:30

witam, a jak sprawa wygląda w MK3? bo tez zastanawiam sie nad sterownikiem centralnego



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » śr sty 14, 2009 18:01

marcinello123 pisze:witam, a jak sprawa wygląda w MK3? bo tez zastanawiam sie nad sterownikiem centralnego
Zupelnie inaczej..
Dwa przekazniki do wysterowania pompki i juz.
Ewentualnie centralka ktora tutaj ktos powyzej pokazal
http://moto.allegro.pl/item523405408_st ... uczyk.html



Awatar użytkownika
marcinello123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr sty 07, 2009 22:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marcinello123 » śr sty 14, 2009 21:15

dodatkowow oprocz tego musze cos kupowac? w ogole da sie to samemu ogarnac czy lepiej isc do jakiegos fachmana. zielony jestem w tym temacie



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 346 gości