1.8 PL MK2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

czarek1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 03:15
Lokalizacja: Stalowa Wola

1.8 PL MK2

Post autor: czarek1982 » pn sty 12, 2009 01:51

czesc

wlasnie wczoraj skonczylem składanie silnika.

na pierwszy rzut oka wszystko ok.

ale po 1 dniu zauważyłem kilka spraw.

-auto na cieplym silniku po jeździe ze stałą prędkościa po przejściu na jałowe przydławia się
-jadąc np na 4 biegu, wrzuceniu luzu i hamowaniu gaśnie
-dziwnie nisko trzyma obroty na jałowym
-podejzewam tez ze poprzedni właściciel chyba zbyt sumiennie dokręcał swiecę i na jednym z otworów w głowicy zepsuł gwint, bo aż kable podnosi na nim :(((((

co było robione
-panewka na wałku pośrednim
-skrzynia
-cały silnik był rozebrany na części prócz bloku
-wymieniany popychacz

myślę że to przygasanie autka ma związek z jedną ze spraw:

1)jeden z tych kabli mógł być przed wyciągnięciem silnika ułamany. wszystkie zastąpiłem nowymi.
Obrazek


2)ten wężyk przed wyciągnięciem silnika był "martwy" nic się z nim nie działo. nie syczał, nie dmuchał ani nie ciągnął powietrza. a teraz zasysa powietrze i trochę mnie to martwi. W silniku KR widziałem jak ten wężyk idzie do odmy, a ta z kolei do filtra powietrza. Widac to na tej focie
Obrazek
podobno to podciśnienie odchyla kiedy silnik jest zimny. kiedy jest ciepły niby tego podciśnienia ma nie być (ale u mnie i na zimnym i na ciepły zasysa powietrze)
Obrazek

3)z rzeczy które regulowałem to aparat zapłonowy (choć z powrotem niby ustawiłem na te same znaki) i srubka na kolektorze na zdjęciu ( miałem nadzieję że to od obrotów na zimnym)
Obrazek

4)jest jeszcze jedna rzecz ale nie mam fotki.
rozbierałem też liczniki i prawdopodbnie coś ruszyłem oprócz nich. jest tam taki cienki czarny wężyk z ciśnieniem powietrza delikatnym. nie wiem gdzie go podłączyć (a przypuszczam że może też mieć związek z tym o czym pisałem wcześniej). ciśnienie niknie kiedy przyspieszam, a pojawia się kiedy ściągam nogę z gazu lub mam poniżej 2k rpm)


chłopaki dajcie znać jeśli macie pomysły-najlepiej oczywiście sprawdzone albo poparte wiedzą. jeśli macie pomysł na tą świecę bez rozkręcania i tulejowania głowicy to również będę zobowiązany.



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pn sty 12, 2009 08:11

Ten wężyk przy zegarach to powinien być podłączony do zegarów (jest od MFA) be niego MFA będzie głupoty pokazywać (spalanie) a poza tym łapie tamtędy lewe powietrze. Tylko w tym wężyku (według mnie) powinno być podciśnienie a nie nadciśnienie.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

czarek1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 03:15
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: czarek1982 » pn sty 12, 2009 09:14

zodiak pisze:Ten wężyk przy zegarach to powinien być podłączony do zegarów (jest od MFA) be niego MFA będzie głupoty pokazywać (spalanie) a poza tym łapie tamtędy lewe powietrze. Tylko w tym wężyku (według mnie) powinno być podciśnienie a nie nadciśnienie.
możliwe... jak składałem środek to już byłem troszeczkę zmarnięty :P
i nie wiem czy ssie czy dmucha :)



Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » pn sty 12, 2009 11:10

czarek1982 pisze:-jadąc np na 4 biegu, wrzuceniu luzu i hamowaniu gaśnie
szukaj lewego powietrza
czarek1982 pisze:-dziwnie nisko trzyma obroty na jałowym
szukaj lewego powietrza lub ewentualnie pzreregulowanie
czarek1982 pisze:-podejzewam tez ze poprzedni właściciel chyba zbyt sumiennie dokręcał swiecę i na jednym z otworów w głowicy zepsuł gwint, bo aż kable podnosi na nim :( ((((
gwint do naparwy bo tak być niemoze - pzrez to prawie niepracuje na jeden gar i to też może byc wina tych problemów z obrotami. Prawidłowo ściąga się głowice i wstawia tulejke do nprawy gwintu ale ejst opcja z takim czymś jak spręzynka taka specjalna - wtedy i tylko wtedy kiedy jest gwint a swieca wchodzi za luźno
czarek1982 pisze:2)ten wężyk przed wyciągnięciem silnika był "martwy" nic się z nim nie działo. nie syczał, nie dmuchał ani nie ciągnął powietrza. a teraz zasysa powietrze i trochę mnie to martwi. W silniku KR widziałem jak ten wężyk idzie do odmy, a ta z kolei do filtra powietrza. Widac to na tej focie

podobno to podciśnienie odchyla kiedy silnik jest zimny. kiedy jest ciepły niby tego podciśnienia ma nie być (ale u mnie i na zimnym i na ciepły zasysa powietrze)
to jest od tak zwanego zaworu powietrza dodatkowego
czarek1982 pisze:3)z rzeczy które regulowałem to aparat zapłonowy (choć z powrotem niby ustawiłem na te same znaki) i srubka na kolektorze na zdjęciu ( miałem nadzieję że to od obrotów na zimnym)
ta śrubka to zderzak przepustnicy - odpowiada za ustawienie pzrepustnicy na biegu jałowym - można zrobic tak że przepustnica bedzie lekko uchylona i bedą wyższe obroty


18K4F inside... RWD car :)

czarek1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 03:15
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: czarek1982 » pn sty 12, 2009 12:08

czarek1982 napisał/a:
-jadąc np na 4 biegu, wrzuceniu luzu i hamowaniu gaśnie
szukaj lewego powietrza
czyli lewe powietrze w moim przypadku mogą to być 2 rurki zasysające-jedna om MFA a druga ta rurka od tak zwanego zaworu powietrza dodatkowego
-dziwnie nisko trzyma obroty na jałowym
szukaj lewego powietrza lub ewentualnie pzreregulowanie

jak i gdzie regulować? bardzo proszę Cię o poradę, wskazówkę
ta śrubka to zderzak przepustnicy - odpowiada za ustawienie pzrepustnicy na biegu jałowym - można zrobic tak że przepustnica bedzie lekko uchylona i bedą wyższe obroty
czyli ta rurka ma wpływ na obroty tak?

jeszcze jedna sprawa. podczas demontowania silnika, rozpadl sie czujnik (jak sie domyslam) spalania stukowego-jest przykrecony do bloku silnika na wysokosci tłoków od frontu silnika-zamienilem go na inny czujnik (hmm chyba z bmw)
Ostatnio zmieniony pn sty 12, 2009 23:27 przez czarek1982, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 143 gości