Wymiana termostatu w silniku AEE 1.6

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Eso
--------
--------
Posty: 396
Rejestracja: czw wrz 18, 2008 21:59
Lokalizacja: Tarnów Opolski/Opole
Kontakt:

Post autor: Eso » ndz sty 11, 2009 22:50

dziejo pisze:w zasadzie powinno sie dac nowy oring na termostat
a ten króciec (strzałka ) to zaslepka (gniazdo takie jak w czujniku temp tez jest na oringu
często krócce te od termostatu ulegają zniekrztałceniu na płaszczyznie styku z głowicą warto potraktowac to miejsce cienką warstwą silikonu lub przed wymainą termostatu załozyć oring który jest wciśniety w króciec
i dokrecać na przemian
Tu masz napisane:)


MÓJ MKIII
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2308992#2308992

ZAPRASZAM: http://automobile-breffka.otomoto.pl/

[img]http://images49.fotosik.pl/214/4f047f3f2485d59b.jpg[/img]

kazekk84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr lut 04, 2009 19:25
Lokalizacja: jasienica

termostat, czy mam problem?

Post autor: kazekk84 » śr lut 04, 2009 19:27

Witam
Zainstalowano mi termostat ok polroku temu. Chcialbym Was spytac, czy jest on wadliwy czy nie.
Problem moj polega na tym iz, silnik rozgrzewa sie do 15minut, a pomiar temperatury silnika, nigdy nie podniosl mi sie wyzej niz 80stopni. Czy zainstalowano mi uszkodzony termostat?? Jakiej jest marki nie wiem.

Pozdrawiam



galazka87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: wt gru 02, 2008 23:47
Lokalizacja: Łuczyce

Post autor: galazka87 » pt lut 06, 2009 18:27

Skoro mówisz ze tak bylo od początku to być może zamontowany został termostat ze niższa temperatura otwarcia. Jeśli wyjmiesz termostat to powinno na nim pisać jaka ma temperaturę otwarcia.



kazekk84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr lut 04, 2009 19:25
Lokalizacja: jasienica

Post autor: kazekk84 » pt lut 06, 2009 19:38

Termostat jest wadliwy na 90%. Puszcza od razu duży obieg. Jutro postaram się wymienić i napiszę jaki był wynik końcowy. Kupiłem Wahlera.



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » pt lut 06, 2009 19:58

Witam

Ja miałem podobny problem (w Cordobie 1,6 AEE) tmp wskakiwała mi na 70 st i koniec, wymieniłem termostat... Ale problem pozostał, ciągle nie dogrzewało mi silnika 70-75 st i koniec. Potem zaczął mi uciekać płyn.
I okazało się że pęknięta jest obudowa termostatu. (Taki plasik gdzie siedzi czujnik tmp i dochodzą węże od chłodnicy)

Po wymianie wszystko wróciło do normy...

Więc jak po wymianie macie ten sam problem to proponowałbym sprawdzić właśnie obudowę.

Pozdrowienia
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

kazekk84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr lut 04, 2009 19:25
Lokalizacja: jasienica

Post autor: kazekk84 » pt lut 06, 2009 20:04

koszt takiego plastyku ok 10zl. Z tego co wiem trzeba uwazac zakladajac go na termostat, bo lubi pekac wewnetrzny fragment tego plastyku. Podobno mozna tez uszkodzic przez to sam termostat



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » pt lut 06, 2009 20:49

kazekk84 pisze:koszt takiego plastyku ok 10zl. Z tego co wiem trzeba uwazac zakladajac go na termostat, bo lubi pekac wewnetrzny fragment tego plastyku. Podobno mozna tez uszkodzic przez to sam termostat
Nie chodzi mi o ten plastik...

Chodzi mi o ten cały plastik który jest przykręcony do bloku silnika i dopiero w nim siedzi termostat. Koszt tego plastiku przekracza 100 pln.

Chodzi mi o coś takiego podaje to jako przykład i ten element (jak w temacie nie pasuję do silnika 1,6 AEE) chociaż jest bardzo podobny.

http://moto.allegro.pl/item540035689_vw ... ostat.html
Ostatnio zmieniony pt lut 06, 2009 20:59 przez PAPAYOS, łącznie zmieniany 1 raz.


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
sarejn
Bziummmmm
Bziummmmm
Posty: 39
Rejestracja: pt paź 27, 2006 20:23
Lokalizacja: Gdańsk/Ustka
Kontakt:

Post autor: sarejn » śr lut 11, 2009 11:01

hryniew pisze:ok ale termostat założyłem nowy i od początku nie uszczelnia.
Ja mam ten sam problem co Ty w silniku AEE. Kupiłem nowy termostat Wahlera plus całą tą obudowę plastikową (210 zł w IC) w której jest termostat, czujnik itd. i chyba trafiłem na wadliwy termostat, bo od początku załącza mi duży obieg i silnik jest kompletnie niedogrzany jak jadę. Sprawdzałem rury i faktycznie jest ciepła zanim silnik osiągnie temp. otwarcia termostatu, a nawet o wiele wcześniej. Musiałem wrzucić karton przed chłodnicę bo nie dało się jechać.... a na postoju oczywiście zagrzewa się szybko. Nie wiem teraz czy reklamować ten termostat czy może został źle zamontowany, co w zasadzie wykluczam, bo robił to mechanik o którym nie słyszałem jeszcze złej opinii a poza tym nigdy nie narzekałem na jakość jego usług. Może jest jakiś sposób na sprawdzenie wadliwości tego termostatu?? Ma ktoś jakiś pomysł


[size=150][b]SPRZEDAM BOCZKI OD CL'a 3d[/b][/size]

hryniew
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt sie 16, 2005 12:41
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: hryniew » śr lut 11, 2009 11:32

Ja wymieniłem na koniec tylko króciec i uszczelniło cały układ. Bardziej posądzał bym obudowę a nie termostat. Spróbuj ją rozkręcić i zobacz czy ta szpila z termostatu wchodzi ciasno w króciec i czy dobrze go uszczelnia. Jeśli nie to trzeba ją lekko wcisnąć w termostat. Generalnie jak kupiłem króciec i przyłożyłem do niego termostat to szpila weszła ciężko w otwór a uszczelka dokładnie osiowo przylegała do krawędzi.



Awatar użytkownika
sarejn
Bziummmmm
Bziummmmm
Posty: 39
Rejestracja: pt paź 27, 2006 20:23
Lokalizacja: Gdańsk/Ustka
Kontakt:

Post autor: sarejn » śr lut 11, 2009 14:46

hryniew pisze:Ja wymieniłem na koniec tylko króciec i uszczelniło cały układ. Bardziej posądzał bym obudowę a nie termostat. Spróbuj ją rozkręcić i zobacz czy ta szpila z termostatu wchodzi ciasno w króciec i czy dobrze go uszczelnia. Jeśli nie to trzeba ją lekko wcisnąć w termostat. Generalnie jak kupiłem króciec i przyłożyłem do niego termostat to szpila weszła ciężko w otwór a uszczelka dokładnie osiowo przylegała do krawędzi.
Obudowę wymieniłem na nową, bo stara rozsypała się w drobiazg. Nie wiem czy chodzi ci o taki króciec ale w IC znalazłem taki z numerem FE18222
Da radę jakoś to wymienić bez zlewania całęgo płynu??? Co trzeba najpierw odczepić???


[size=150][b]SPRZEDAM BOCZKI OD CL'a 3d[/b][/size]

KrzysiekosH

Post autor: KrzysiekosH » śr lut 11, 2009 14:55

Witam
Też mam mały problem z termostatem może mi pomożecie, pisałem w innych postach:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=208091

termostat puszcza na duży obieg około 80 stopni, a zagrzewa się dość szybko 5-7 km , do 85 trzyma na postoju,okolo80 trzyma w czasie jazdy ( czasami spada do 70 ale na krotki czas) przy nie całych 90 raz zauważyłem ze wentylator załańcza się, a jak do wawy to mi olej czasami na niższych obrotach olej mrugał i piszczy ( co to może oznaczać) i jak zdiagnozować. Z olejem wcześniej w ogóle nie miałem problemu we wrześniu jechałem do Wisły i było Ok. To może być spowodowane że olej może być do wymiany, jak autko w czerwcu kupiłem to jeszcze nie wymieniłem a mam lotos semisyntetyc 10w40a już około 5 tys. Zrobiłem. Za wszelkie info dziękuje (szukajka coś mi nie działa)

Pozdrawiam



hryniew
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt sie 16, 2005 12:41
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: hryniew » śr lut 11, 2009 14:57

Tak, to jest to, tyle że w IC strasznie sobie drogo liczą. Ja zapłaciłem 10 zł w zwykłym motoryzacyjnym. Jeśli chodzi o płyn to ja robiłem tak:
1. Podstawiasz pod czujnik temperatury obciętą butelkę 2 litry
2. Wyciągasz czujnik temp. a co za tym idzie uwalniasz część płynu
3. Powinno Ci zlecieć jakieś 2-2,5 litra - może być konieczność szybkiego przelania z butelki do większego naczynia. Po tym zabiegu ja jeszcze wyciskałem rękami płyn z tych grubych węży.
4. Odkręcasz króciec i wylatuje jeszcze dosłownie odrobina płynu.
Metoda ta ma tą zaletę że nie wycieka płyn z całego układu a jedynie tylko część.
Powodzenia!!



Awatar użytkownika
sarejn
Bziummmmm
Bziummmmm
Posty: 39
Rejestracja: pt paź 27, 2006 20:23
Lokalizacja: Gdańsk/Ustka
Kontakt:

Post autor: sarejn » czw lut 12, 2009 10:32

hryniew pisze:Tak, to jest to, tyle że w IC strasznie sobie drogo liczą. Ja zapłaciłem 10 zł w zwykłym motoryzacyjnym. Jeśli chodzi o płyn to ja robiłem tak:
1. Podstawiasz pod czujnik temperatury obciętą butelkę 2 litry
2. Wyciągasz czujnik temp. a co za tym idzie uwalniasz część płynu
3. Powinno Ci zlecieć jakieś 2-2,5 litra - może być konieczność szybkiego przelania z butelki do większego naczynia. Po tym zabiegu ja jeszcze wyciskałem rękami płyn z tych grubych węży.
4. Odkręcasz króciec i wylatuje jeszcze dosłownie odrobina płynu.
Metoda ta ma tą zaletę że nie wycieka płyn z całego układu a jedynie tylko część.
Powodzenia!!
A jak wyjmę tą zaślepkę koło czujnika to płyn też wyleci, bo może lepiej spuszczać płyn w tym miejscu żeby przez przypadek nie uszkodzić czujnika??
Tak w ogóle to znalazłem w etce rysunki obudowy termostatu i je umieszczę aby zostało coś dla potomnych :]
Obrazek Obrazek


[size=150][b]SPRZEDAM BOCZKI OD CL'a 3d[/b][/size]

hryniew
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt sie 16, 2005 12:41
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: hryniew » czw lut 12, 2009 10:44

Powinno zadziałać tak samo - ja nie ruszałem zaślepki, bo mocno siedzi a czujnik miałem niedawno wymieniany. Co do rysunków to są ok poza szczegółem, że w AEE jest inny termostat, taki z bolcem opierającym się na króćcu a nie z szeroką obudową. Przynajmniej ja taki miałem i mam.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 231 gości