Jak sprawdzić czujnik temp cieczy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

moderns
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: wt paź 30, 2007 14:46
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Jak sprawdzić czujnik temp cieczy

Post autor: moderns » sob sty 10, 2009 21:44

Witam, mam problem gdyż na zimnym silniku na benzynie strasznie telepie i się dusi. Jak sprawdzić czy czujnik temp 4 pinowy zółty jest sprawny czy też nie?jest jakiś sposób na jego sprawdzenie przed wymianą.pozdrawiam



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » sob sty 10, 2009 21:58

moderns pisze:jest jakiś sposób na jego sprawdzenie przed wymianą.pozdrawiam
jest :bigok: poszukaj bo było duzo tematów i jeszcze wiecej postów na ten temat miernik w dłon i do dzieła kolego :bigok:
ps
odłacz go na pracującym zimnym silniku i daj znac co jest grane
Ostatnio zmieniony sob sty 10, 2009 22:00 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



moderns
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: wt paź 30, 2007 14:46
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: moderns » sob sty 10, 2009 22:00

miernika brak :)dzieje sie tak tylko na zimnym silniku na lpg a moze by rozgrzac go zeby pracowal dobrze na benzynie bo jak sie nagrzeje to jest ok i wtedy odlaczyc czujnik?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » sob sty 10, 2009 22:04

jak zachowuje się na benzynie ???



moderns
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: wt paź 30, 2007 14:46
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: moderns » sob sty 10, 2009 22:09

ups sorki dzieje sie tak tylko na benzynie na gazie jest wszsytko ok pomylilem sie. na benzynie chodzi dobrze dopiero jak sie nagrzeje



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » sob sty 10, 2009 22:14

wymien czujnik i wszystko wróci do normy ! :bigok:

[ Dodano: Sob Sty 10, 2009 21:15 ]
ale tak dla pewności to ?
dziejo pisze:ps
odłacz go na pracującym zimnym silniku i daj znac co jest grane



moderns
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: wt paź 30, 2007 14:46
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: moderns » sob sty 10, 2009 22:24

juz wymienilem kupilem w ic fae czy jakos tak to teraz w gratisie temp osiaga 100c i wentylator sie niewlacza i wlasnie nie wiem czy ten czujnik nowy jest od razu popsuty czy moze nie tu tkwi problem - moze podlaczenie do kompa cos da?



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » ndz sty 11, 2009 10:30

moderns, A co rewelacji się spodziewałeś po jakimś rzemieślniczym czujniku?? Zauważyłem że czujniki tej firmy z reguły pokazują 100 stopni. Wiatrak ma oddzielny czujnik więc raczej włączy się kiedy trzeba.


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » ndz sty 11, 2009 10:45

moderns, tak sprawdzasz czujnik temp

Specyfikacje napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze) opór: 2.000 - 3.000 omów / 20 °C opór: 200 - 300 omów / 90 °C Diagnostyka Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub
połączenie. Sprawdzić opór: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika. Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 1 i 3 czujnika. Porównać z podanym oporem. Sprawdzić napięcie zasilania: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika. Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 1, 3 złącza a ujemną
wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie,
Sprawdzić podłączenie do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania a odpowiednią
być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. Sprawdzić uziemienie: Sprawdzić na schemacie czy połączenie uziemienia zostało podłączone do
Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć
pomiędzy końcówką złącza uziemienia a ujemną końcówką akumulatora. Powinien
to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia a odpowiednią końcówką
om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie sprawdzić ECU.

niestety z tymi czujnikami co kupiłeś różnie bywa,z hellą nie ma problemu,koszt ok 90 zł,a za właczenie wentylatora odpowiada termowłącznik na chłodniy



moderns
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: wt paź 30, 2007 14:46
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: moderns » ndz sty 11, 2009 12:44

a czy te poranne duszenie na zimnym silniku na pb to tylko czujnik temp odpowiada czy może cos innego być?np przepustnica,wtrysk, krokowiec?



Awatar użytkownika
macbu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 444
Rejestracja: pt lis 03, 2006 22:43
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: macbu » ndz sty 11, 2009 19:31

wez poprostu wyciagnij wtyczke z czujnika i odpal ... jak bedzie rowno pracowal to czujnik jest do smieci...


Macbu

Awatar użytkownika
BzyTek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 18:57
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: BzyTek » ndz sty 11, 2009 20:57

Witam.
Spróbuj najpierw zrobić reset komputera odłączając akumulator na pół godziny. Jeżeli po tym zabiegu będzie ok to znaczy, że komputer łapie błędy od LPG.
Pozdrawiam


[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/5496][img]http://www.motostat.pl/user_images/5496/icon4.png[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]

Awatar użytkownika
Edition's
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pt paź 05, 2007 09:41
Lokalizacja: podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Edition's » śr sty 14, 2009 18:37

[ Dodano: 14 Sty 2009 17:37 ]
Kolego moderns, napisz czy przestał telepać i co zrobiłeś. Bo u mnie jest to samo. Jak zimny to telepie nim przez jakiś czas.
Ostatnio zmieniony śr sty 14, 2009 18:39 przez Edition's, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
DrLupus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: pn gru 26, 2005 09:27
Lokalizacja: Mielec

Post autor: DrLupus » śr sty 14, 2009 20:02

palen pisze:czujniki tej firmy z reguły pokazują 100 stopni
Niespodzianka :) Mam założony czujnik za 20 zł (nie wiem jakiej firmy) i ostatnio zmieniłem termostat. Też mam 100 stopni... a wentylator milczy.


W 2010 założę sobie elektryczne szyby...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 418 gości