Spalanie oleju w 1.4 16V

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

lapek85

Post autor: lapek85 » wt lip 29, 2008 23:28

moj golf na 15tys km(od wymiany do wymiany) spala około 400-500ml oleju, sprawdzielem to juz 3 razy, silnik zalewany Castrolem 10W-40, przebieg leciutko ponad 150tys km.



Awatar użytkownika
Lidka99
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt wrz 29, 2006 22:30
Lokalizacja: Koło

Pomocy 1 litr oleju na 100km

Post autor: Lidka99 » ndz sty 04, 2009 19:56

WITAM!!!!
Pięknie piszecie , że dwie setki na 6000 czy litr na 1000. Jam mam znacznnie wieszy problem i proszę o pomoc. Po awarii związanej z rozrządem zostały wymienione zawory , uszczelniacze zaworów , dotarte gniazda oraz wymiana filtra i oleju na połsyntetyk na jakim jeździłem dotyczczas i wtedy zuzycie sięgało 1 litr na 1500 km. Obecnie po przejechaniu 600 km musiałem po trasie dolewać co 100km w SUMIE 5 LITRÓW OLEJU SŁOWNIE 5 LITRÓW OLEJU NA 600 KM !!! POMOCY !!!!!!!co jest grane, Pozatym przy rozgrzanym silniku włącza się buzer i miga kontrolka od oleju / poziom zachowany/ zwłaszcza dzieje się to jak ruszam z pod świateł lub zmieniam biegi i przyspieszam. Na wolnych obrotach jest cicho , nic nie piszczy i nie mróga. Co jest grane- ponowna rozbiórka silnika ???. Przebieg 115 000 km 1,4 16 V

[ Dodano: 04 Sty 2009 19:07 ]
jablonski89 nie przybywało oleju tylko co 100 km brakowało 1 litr // tragedia/// :grrr:
Ostatnio zmieniony ndz sty 04, 2009 19:59 przez Lidka99, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » ndz sty 04, 2009 21:34

No to już jest tragedia. Może najpierw spróbuj ustalić którędy ci ten olej bierze. Albo masz źle zrobioną górę albo pierścienie w najlepszym wypadku nie trzymają.



Awatar użytkownika
Lidka99
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt wrz 29, 2006 22:30
Lokalizacja: Koło

Post autor: Lidka99 » ndz sty 04, 2009 22:15

bibi466 pisze:No to już jest tragedia. Może najpierw spróbuj ustalić którędy ci ten olej bierze. Albo masz źle zrobioną górę albo pierścienie w najlepszym wypadku nie trzymają.
Może coś więcej jak ustalić którędy bierze ??? . Co masz na myśli żle zrobiona góra



Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » pn sty 05, 2009 01:14

Trzeba zmierzyć ciśnienie w cylindrach,zrobić próbę olejową i wtedy wyjdzie gdzie jest nieszczelność. A źle zrobiona góra to miałem na myśli głowicę. Piszesz że wymieniono zawory a czy prowadnice też były wymieniane?.



Awatar użytkownika
Lidka99
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt wrz 29, 2006 22:30
Lokalizacja: Koło

Post autor: Lidka99 » pn sty 05, 2009 16:52

Prowadnice nie były wymieniane , tylko zawory i uszczelniacze trzonków zaworów, Przed robieniem głowicy brał litr na 1 000 - 1 200 km teraz 1 na 100 km to mi sie wydaje, że przyczyna nie jest po stronie prowadnic czy pierscieni , sprężanie było sprawdzane po remoncie i około 1 godzninie pracy silnika - bobrze rozgrzany, miał bardzo wysokie rzędu 14 atmosfer. Czy ktoś miał już taki przypadek ?????



pogromca62
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt cze 27, 2008 23:09
Lokalizacja: krakow

Post autor: pogromca62 » wt sty 06, 2009 23:27

kiss, Mam zapytanie-jak ustawic krzywki w glowicy w silniku 1.4 Zerwał mi sie pasek. Co teraz. Zrywac glowice?


pogromca62

haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » wt sty 06, 2009 23:29

pogromca62 pisze:Mam zapytanie-jak ustawic krzywki w glowicy w silniku 1.4 Zerwał mi sie pasek. Co teraz. Zrywac glowice?
skoro zerwal sie pasek to kaszanka, prawdopodonie tloki spotkaly sie z zaworami, ciekawe tylko ile sztuk..ale to sie okaze jak zrzucisz glowice.. bo o ile mi wiadomo VW nie zrobil niekolizyjnego motoru 1.4 o ile w ogole jakis byl..



pogromca62
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt cze 27, 2008 23:09
Lokalizacja: krakow

Post autor: pogromca62 » wt sty 06, 2009 23:49

A ja uważam że 1.4 służy do spokojnej jazdy i jest ok. A wadą jest ciągły wyciek z tych silników i złe uszczelnienie pokrywy z wałkami zaworów. Można to łatfo uszczelnic.

[ Dodano: 06 Sty 2009 22:52 ]
A co z ustawieniem krzywek?


pogromca62

Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » śr sty 07, 2009 17:53

Nawet jak na ten silnik takie zużycie oleju to szok. Chyba bez rozbierania silnika się nie obejdzie bo nieszczelność musi być czymś spowodowana. A ten silnik normalnie zapała i pracuje? bo przy takim spalaniu to powinien mocno kopcić
Ostatnio zmieniony śr sty 07, 2009 17:53 przez bibi466, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lidka99
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt wrz 29, 2006 22:30
Lokalizacja: Koło

Post autor: Lidka99 » śr sty 07, 2009 20:38

O to chodzi, że silnik odpala / nawet przy obecnym mrozie / bez problemów chociaż pracuje bardzo głośno podobnie jak dissel, jednak ciągnie dobrze. Z tyłu nie widać ciemnej chmury dymu tylko czuć spalony olej, zero wycieków na posadzkę w garażu a także jak stoi na śniegu- suchutko pod autkiem, w miejscu gdze trafiają spaliny z tłumika ciemna okopcona plama.



f4f
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob gru 27, 2008 19:50
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: f4f » ndz sty 11, 2009 10:43

Witam wszystkich, mam ten sam problem z silnikiem 1.4 16V. Przy normalnej jezdzie po miescie ( podkreslam ze w okresie swiatecznym i przy tych mrozach ) sprawdzalem spalanie oraz poziom oleju, tak wiec na 100km spalil mi 7 litra a oleju nic nie ubylo. Autko sprowadzone z niemiec jestem jego 2 uzytkownikiem ale sadze ze ma dosyc cofniety licznik. ( 127 000 ) w momecie zakupu. Ostatnio jechalem nim do austrii i robiac w obie strony 800km spalil mi trochu oleju ( jechalem mometami 150, srednio na autobanie 120 ) wiec sprawa mnie troche zaniepokoila. Mysle nad wymiana pierscionkow, do tego klepie jak diesel. Mechanik zasugerowal ze to zawory inny natomias ze to panewki ( dodam ze nigdy nie swiecila mi sie kontrolka stanu oleju ) Pali na tyk nie ma problemow z osiaganiem obrotow, nie przerywa jak na 75KM zbiera sie chyba normalnie ( to moje pierwsze autko ) na wolnych obrotach troszke nim narywa. Martwi mnie najbardziej ten klekot gdzies pod klawiatura. Czy ktos z was sie orientuje jaki jest koszt czesci oraz robocizny. Dzieki za wszelka odpowiedz


Zicher jest Zicher, pedziol pan Romek i zmontowol Zicherong

greg

Post autor: greg » ndz sty 11, 2009 11:50

f4f, słuchaj - jełsi ni espala ci przy spokojnej jeździe tak do 120km/h a tylko przy deptaniu to w tym silniku jets to częsty przypadek (mój też tak ma) i ja się tym nie przejmuję - bo nie waidomo czy poprawisz coś tymi wymianami - po za szczupłością portfela. Co do przebiegu - mój ma 140 tys. a kupowałem go 2 lata temu - miał w Niemczech 102tys z książką prowadzoną do końca - sprawdzałem w VW. Więc przebieg może i taki być

[ Dodano: Nie Sty 11, 2009 10:51 am ]
f4f pisze:Martwi mnie najbardziej ten klekot gdzies pod klawiatura
to normalne w tym silniku - poczytaj na forum



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » ndz sty 11, 2009 12:52

f4f, tak jak greg pisze, nie ma się co martwić. Mój też przy 140km'h na autobanie pali olej. Te silniki tak mają, z klekotaniem tak samo. Także możesz spać spokojnie.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 221 gości