Bierze olej!!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Valdi1104
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn lis 28, 2005 09:42
Lokalizacja: Lublin

Bierze olej!!!

Post autor: Valdi1104 » wt gru 06, 2005 22:49

Witam wszystkich!
Mam Golfa II 1,8 GTI, 1991r. Zauważylem ze od pewnego czasu zaczął mi brać troche oleju. Odkąd go kupilem, zrobilem ponad 20 tys. km. Przez pierwsze 10 tys nie dolałem ani grama oleju a póżniej nagle samochód zaczął troche dymić na niebiesko i zauważylem ze bierze olej (ok 2 l/10000km). Auto ma przejechane ok 220tys. km. Co może być przyczyną? Zużyte gumki na zaworach czy moze pierścienie do wymiany?
Dzięki za odp.



Awatar użytkownika
marcinb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pn maja 02, 2005 10:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: marcinb » wt gru 06, 2005 22:53

Przy tym przebiegu chyba troszkę za wczesnie na pierścienie , raczej uszczelniacze ale warto skontrolowac obydwie rzeczy



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt gru 06, 2005 22:57

A gdzie ten olej wycieka dokladnie w ktorym miejscu ??? popatrzyles ?? czy wogole wycieka ?? czy napewno go beirze ?? A nie zauwazyles braku mocy tzn czy auto nie jest troszko slabsze ????



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt gru 06, 2005 22:58

0,2 l/100km to jeszcze w normie (no na granicy normy) ale już oznacza zużycie silnika, a powiedz zaraz po kupieniu wymieniałeś olej - czy te pierwsze 10kkm jeździłej na oleju poprzednika?


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt gru 06, 2005 23:20

Sprawdz jeszcze czy nie ubywa ci plynu chlodniczego (niebieskie spaliny) jeslie tak to bierz sie za glowice:// i sprawdz cisnienie cylindrow jesli bedzie niskie to pierscienie ://:)) powodzenia 1.8 gti chyab powinien miec ok 11 ale nie jestem pewien popytaj sie jeszcze ://



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt gru 06, 2005 23:25

To_mas pisze:Sprawdz jeszcze czy nie ubywa ci plynu chlodniczego (niebieskie spaliny) jeslie tak to bierz sie za glowice:// i sprawdz cisnienie cylindrow jesli bedzie niskie to pierscienie ://:)) powodzenia 1.8 gti chyab powinien miec ok 11 ale nie jestem pewien popytaj sie jeszcze ://
no co Ty - niebieskie spalinki to w 90% (a teoretycznie w 100%) przypadkow olej



Awatar użytkownika
spek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 357
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 15:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: spek » wt gru 06, 2005 23:31

Ja stawiam na pierścienie na 98%


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=90278][b]Mój Golf MK3 nowe fotki str.3[/b][/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/abcf7e3dfb9eede9.html][img]http://images31.fotosik.pl/119/abcf7e3dfb9eede9m.jpg[/img][/url]

Valdi1104
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn lis 28, 2005 09:42
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Valdi1104 » śr gru 07, 2005 10:43

Olej napewno nie wycieka z silnika czyli silnik jest na 100% szczelny. Płyn chłodniczy takze nie ubywa, ani motor sie nie grzeje więc głowica jest ok.
Pierwszy raz olej wymienilem jak go tylko kupilem. To był Shell mineralny taki w białej bańce. I tak jak mowilem do nastepnej wymiany nie zauwazylem ubytku oleju. Później nagle samochod zaczął dymić na niebiesko (szczegolnie przy rozruchu) no i zaczął ubywać olej. Było to dla mnie troche zaskoczenie bo wczesniej nie brał mi wogóle.
Nie zauważyłem zadnego spadku mocy czy osiągów, z rozruchem rano tez nie ma najmniejszych problemów. Troche mnie to drażni bo lubie jak w aucie wszystko gra jak trzeba.



tomekzG
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 21:10
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: tomekzG » śr gru 07, 2005 11:20

zmierz ciśnienie sprężania z proóbą olejową.



barnej19

Post autor: barnej19 » śr gru 07, 2005 11:23

dołącze się do rozmowy ja mam mk3 sinik1,8 90km abs instalacia lpg niech ce mi palić na dwuch garach sprawdzałem i ma ok 9 na 3 cylindrach a na 4 cylindrze ma ok 10 bierze niedłużo oleju czy to morze byc przez te ciśnienie

[ Dodano: Sro Gru 07, 2005 10:23 ]
na dwuch środkowych cylindrach nie pali



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » śr gru 07, 2005 11:36

Mogą być pierścienie, mogą też uszczelniacze zaworów. Ja stawiam na uszczelniacze.
Valdi1104, napisał, że stało się to nagle. Pierścionki to raczej nagle nie padają, a uszczelniacze prędzej.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 403 gości