Kto zna odpowiedz na to pytanie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Hill
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn gru 06, 2004 16:26

Kto zna odpowiedz na to pytanie

Post autor: Hill » pt gru 10, 2004 15:02

Co morze byc przyczyna nierównej pracy silnika na wolnych obrotach,,golf 2 1,3i digijet,zaznaczam ze zmieniłem kopułke i palec rozdzielacza na nowe,za pomoc z góry dziekuje :? :(

od Quatro7: uprzejmie prosi się o precyzowanie tematów



Awatar użytkownika
cyarnz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 470
Rejestracja: śr sie 18, 2004 10:49
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: cyarnz » pt gru 10, 2004 16:29

przydaloby sie jeszcze swiece i przeowdy ale to i tak pewno nie pomoze>:)) , stawiam na regulace dodatkowym powietrzem ew. czyszczenie przepustnicy moze cos da



dioob
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 18:20
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: dioob » pt gru 10, 2004 16:33

U mnie tez tak było do momentu jak szlak trafił sonde lambda, spróbuj odłaczyc sonde na pare minut i sprawdż jak bedzie chodził silnik.
Jak ja odłączyłem silnik po paru chwilach zaczynał chodzić idealnie.
Spróbuj nic mu sie nie stanie bo przełaczy sie na tryb awaryjny.
Ja też wymieniałem świecei i inne pierdoły, filtr paliwa i kicha co sie okazało Sonda.


...pomału do celu......w planach Suka GS 500, na początek oby sił wystarczyło :hmm:

Awatar użytkownika
cyarnz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 470
Rejestracja: śr sie 18, 2004 10:49
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: cyarnz » pt gru 10, 2004 16:36

no tak tez moze byc racja :bigok:



Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » sob gru 11, 2004 02:11

A ja miałem i sonde walniętom i za moło powietrza (śrubka po prawej stronie przepustnicy.



Ari

Post autor: Ari » sob gru 11, 2004 16:27

RZEWODY SPRAWDZISZ NAJLEPIEJ W NOCY-CZY NIE MA PAJECZYNKI PRZEBIC,SWIECE WZROKOWO PO RZEJECHANIU PARU KM A LAMBDE MOZESZ ZMIERZYC--TYLKO GDZIE JA MAM TE PARAMETRY:) POSZUKAM..



Awatar użytkownika
Ceki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob paź 23, 2004 17:58
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Ceki » sob gru 11, 2004 17:55

Mam to samo tylko że ja wymieniałem sonde, katalizator, przewody, świece, kopułke i nic to nie dało, podejrzewam przepływomierz powietrza a może nawet kopmputer ?



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » czw gru 16, 2004 20:05

Ari pisze:RZEWODY SPRAWDZISZ NAJLEPIEJ W NOCY-CZY NIE MA PAJECZYNKI PRZEBIC,SWIECE WZROKOWO PO RZEJECHANIU PARU KM A LAMBDE MOZESZ ZMIERZYC--TYLKO GDZIE JA MAM TE PARAMETRY:) POSZUKAM..
Taa, sam sprawdzam kable po ciemku. Czasami nawet słychać, jak gdzieś przeskakuje iskra. Metoda dotykowa bywa mocno nieprzyjemna, ale też działa :) .Jeszcze żyję :helm:


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Awatar użytkownika
guli
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:07
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: guli » pt gru 17, 2004 20:51

sprawdź, czy wahania obrotów nie następują po zapaleniu świateł lub stopu :) Może to po prostu za niskie obroty.
Swoją drogą chętnie się dowiem jak sprawdzić sondę.



MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Re: Kto zna odpowiedz na to pytanie

Post autor: MaLiBU » pt gru 17, 2004 22:32

Hill pisze:Co morze byc przyczyna nierównej pracy silnika na wolnych obrotach,,golf 2 1,3i digijet,zaznaczam ze zmieniłem kopułke i palec rozdzielacza na nowe,za pomoc z góry dziekuje :? :(
1.
sprawdz odme, te silniki sa na tym punkcie dosyc wrazliwe, odma jest z tylu silnika pod kolekorem ssacym, zobaczy czy przypadkiem nie jest gdzies przerwana. W 3na5 przypadkow to jest przyczyna
2.
Ja polecam czyszczenie przepustnicy, w moim NZ zrobilem to pod sam koniec jego eksploatacji a gdybym na to wczesniej sie zdecydowal
oszczedzilbym kupe pracy, kasy i nerwow. Rozbierz do czesci pierwszych,
przeczysc benzynka np, dokladnie wszystkie wejscia/wyjscia podcisnienia.
3. Sprawdz wszystkie przewody podcisnieniowe czy sa na swoich miejscach, na stonie Alberta www.golf2.prv.pl w dziale download sa ksiazki serwisowe, sciagnij do mk2 Haynessa. Masz tam dokladny schemat calego ukladu Digijeta. Mozesz poprobowac odlaczac poszczegolne uklady, jak po odlaczeniu ktoregos praca sie wyrowna moze to wskazywac na awarie tego ukladu ale UWAGA: po odlaczeniu prawidlowego komp przejdzie w stan awaryjny i wzbogaci mieszanke, co w przypadku gdy powodem nierownosci pracy jest zla mieszanka spowoduje jej wyrownanie.

Reasumujac
1. Odma
2. Wymyj przepustnice
3. Sprawdz poszczegolne uklady

ja bym tak to zrobil. mojego Digijeta rozebralem do czesci pierwszych
i troche wiedzy mam, wiec jakbys mial z czyms problemy to wal na gg czy jak tam wolisz prv.,


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » pt gru 17, 2004 22:34

Ceki pisze:Mam to samo tylko że ja wymieniałem sonde, katalizator, przewody, świece, kopułke i nic to nie dało, podejrzewam przepływomierz powietrza a może nawet kopmputer ?
w jakich granicach wachaja Ci sie te obrotki?


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

jo55
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 14:09
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: jo55 » ndz sty 30, 2005 22:47

Właśnie w jakim zakresie wahają się obroty biegu jałowego. Niewielkie regularne wahanie jest objawem zdrowia silnika i jego sterowania. Po zakupie też się niepokoiłem jak to inżynier. Serwis fabryczny VW nawet sprawdzał. Sondę lambda podmieniali i falowało dalej. Powiedzieli że nie wiedzą. A ja już wiem bo mam program serwisowy w laptopie :satan:. i oglądam sobie wykresy np. składu spalin. To normalny cykl pracy programu sterownika wtrysku, który na paliwo jest centuś (jak ja) Sprawdza sondę lamda i znienacka zmniejsza dawkę paliwa, po kilku sekundach (bo odległość wtryski - sonda) sonda lambda alarmuje, że mieszanka za uboga. No to sterownik daje większą dawkę, a za chwilę znów znienacka ... juz wiecie. I tak w koło. Zresztą mało kto wie że dokładnie tak samo faluje skład mieszanki tyle że szybko w czasie normalnrj jazdy. Koniec wymądrzania się :bajer: . Pozdrawiam


MIŁEGO DNIA ew NOCY ;)

MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » ndz sty 30, 2005 22:57

jo55 pisze:Właśnie w jakim zakresie wahają się obroty biegu jałowego. Niewielkie regularne wahanie jest objawem zdrowia silnika i jego sterowania. Po zakupie też się niepokoiłem jak to inżynier. Serwis fabryczny VW nawet sprawdzał. Sondę lambda podmieniali i falowało dalej. Powiedzieli że nie wiedzą. A ja już wiem bo mam program serwisowy w laptopie :satan:. i oglądam sobie wykresy np. składu spalin. To normalny cykl pracy programu sterownika wtrysku, który na paliwo jest centuś (jak ja) Sprawdza sondę lamda i znienacka zmniejsza dawkę paliwa, po kilku sekundach (bo odległość wtryski - sonda) sonda lambda alarmuje, że mieszanka za uboga. No to sterownik daje większą dawkę, a za chwilę znów znienacka ... juz wiecie. I tak w koło. Zresztą mało kto wie że dokładnie tak samo faluje skład mieszanki tyle że szybko w czasie normalnrj jazdy. Koniec wymądrzania się :bajer: . Pozdrawiam
dokaldnie 1.3NZ maja to do siebie ze "delikatbnie" faluja im obroty,
z tego co kiedys slyszlame uklad jest stary i nie jest w stanie idelanie trzymac obrotow zgopdnoie z oczytami z sondy, za wolno dziala,
ten typ tak ma po prostu...


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

jo55
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 14:09
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: jo55 » ndz lut 06, 2005 18:19

Popatrz w mój post w temacie LPG do NZ1,3. Tam są wykresy sondy lambda przy wolnych obrotach na benzynie.


MIŁEGO DNIA ew NOCY ;)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 333 gości