Problem z włączaniem 2 biegu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mojama
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob cze 23, 2007 17:21
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: mojama » sob sty 10, 2009 13:20

Pojawił się problem. Byłem w ASO dokupić te dwa elementy żeby mieć komplet na wymianę. Podetknąłem panu wydruki ze strony skodaczesci.pl, prosząc jeszcze o potwierdzenie czy będzie pasować do mojego. On poprosił o numer nadwozia. Po wklepaniu go poinformował mnie, że do mnie te części pasować nie będą. Nawet ta część, którą już kupiłem wcześniej pasować nie będzie. Pofatygował się ze mną na parking do auta i zaglądając w silnik potwierdził swoją teorię.

Może mi ktoś powiedzieć jak to jest w 1.8t agu?
Dziwne tylko, że kilka dni temu mój mechanik gdy pokazałem mu rysunek tej części którą już kupiłem potwierdził mi, że mam coś takiego (dzień wcześniej wymieniał mi sprzęgło).
Kto tu ma racje?



Awatar użytkownika
Pablitto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw lip 20, 2006 22:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Pablitto » sob sty 10, 2009 16:07

mojama,
Ci w serwisie opierają się na Etce, a ona nie zawsze mówi wszystko. Nie wiem jaki dostęp jest w 1.8T, ale w 1.6 od góry widać tą część. Zawsze możesz spróbować wyjąć tą starą część, i porównać. Wg. chyba etki (tylko że dla audi) ta część (i reszta chyba też, ale nie wiem) są to części naprawcze dla skrzyń cięgnowych (są jeszcze ze na linkach).
Oto opis etki dla audi A3 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/712 ... 0155f.html
drążek przełączania, to to co kupiłeś. Tu jest podane że dla silników 1.6
Natomiast dla VW Bora jest coś takiego http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c9b ... 32823.html. Nic tu nie ma o silnikach 1.8.



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » sob sty 10, 2009 16:40

wygłądem mogą być takie same różnice bywają w długościach tych łączników nawet 0,5 cm i po herbacie .Wejśc wejdzie ale biegi do wrzutki to gehenna więc warto posprawdzać przed zakupem dość wnikliwie . :jezor: :hmm:


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » pn sty 12, 2009 10:18

Z drugiej strony nie może być pod jednym numerem części o różnych długościach. JA zakupiłem w Skodzie wymieniłem i są identyczne. 2003 rok silnik BCB skrzynia ERT. Oprócz zniknięcia problemów z haczeniem, biegi wchodzą zdecydowanie precyzyjniej, drążek jakgdyby przestał latać w sposób bliżej nieokreślony. Największą różnicę czułem przy wymianie tych krótkich odcinków, plastikowego i metalowego z przegięciem o 90 stopni. Trzeba uważać przy zakładaniu bo żeby zacisnąć cięgna na te kulki to trzeba dużo siły. Proponuję nie używać młotka tylko czegoś w rodzaju ścisku. W tym metalowym plastikowe gniazdo latało w cięgnie, że tak powiem.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » pn sty 12, 2009 13:12

Panowie bierzemy stare na wzór i walimy do sklepu dobieramy na zasadzie porównania i wracamy do domu gdzie przystępujemy do montażu i po sprawie po co tyle ceregieli czy to firma czy numer czy zamiennik czy oryginał .Chyba że ktoś ma keszu jak lodu i za cztery plastiki lub plastikowo metalowe łączniki w serwisie zostawi pare stuwek za wymiane ikoszt części ,ale to już jego indywidualna decyzja.W takim układzie z resztą nie on martwi się czy będzie pasować .


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Awatar użytkownika
zpoe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: śr cze 06, 2007 11:00
Lokalizacja: Mysłowice - Silesia
Kontakt:

Post autor: zpoe » śr sty 14, 2009 21:14

koledzy mam pytanie czy te 3 części o które bylo pisane wcześniej tzn:
- 2x łącznik stabilizatora 1J0711803C,
- 1x łącznik mechanizmu wybierania 1J0711596E,
- 1x wspominana wcześniej część, drążek przełączania 1J0711183D.

czy będą pasować do Golfa TDI 2002 rok silnik ASZ 130km skrzynia 6-cio biegowa.

W moim przypadku podobnie jak u kolegów, tzn. przy wyłączonym silniku biegi mają mały opór 1 i 2 w sumie mało wyczuwalny.

Przy zapalonym silniku 1 i 2 oraz czasami 3 mają opór. Najgorzej 2 bieg. Przy zwalnianiu i redukcji na 2 bieg straszny opor jest.

W cieple dni było lepiej także przy mocnym mrozie jaki ostatnio był tez była poprawa. Olej sprawdzany w ASO jest OK. Przepsikałem elementy od lewarka przez okolo miesiąc było lepiej.

Według ETKI są 2 typy "układ ciegien zmiany biegow dla wersji z popychaczowym mechanizmem zmiany biegow (model PR-0G)" oraz "układ ciegien zmiany biegow dla wersji z ciegniowym mechanizmem zmiany biegow (5/6 biegowa sk. manualna"

patrzac na obrazek wersja 2 wyglada jak u mnie tzn patrzac na lewarek ale tam nie widze tych elementów wypisanych w poscie.

co o tym myslicie??


[img]http://img294.imageshack.us/img294/5923/21442947bnm0.jpg[/img] [img]http://img167.imageshack.us/img167/2686/2144294604if2.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Pablitto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw lip 20, 2006 22:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Pablitto » śr sty 14, 2009 21:55

Na razie wymieniłem tylko tę "poskręcaną" część - w silniku 1.6 samemu bez problemu od góry to zmieniłem. Przydały się szczypce do rur - klucz nastawny. Efekt jak na razie żaden. Kupie pozostałe elementy i wymienię, zobacze co wtedy. Polecam wymieniać wszystko na raz, bo ta skręcona część zasłania tę plastykową - żeby ją wymienić trzeba będzie ją znów zdejmować. Co do tych dłuższych drążków nie wiem, nie zauważyłem ich przy wymianie.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » czw sty 15, 2009 10:17

Te długie to tylko ze strony kanału od góry ich nie sięgniesz. Ten plastikowy zajął mi godzine nie mogłem zacisnąć nowego. Od dołu prawie nie podejdziesz.

[ Dodano: 16 Sty 2009 13:53 ]
A tak przy okazji ktoś kuma i może przetłumaczyć o co chodzi?

http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... opic=70330


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
zpoe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: śr cze 06, 2007 11:00
Lokalizacja: Mysłowice - Silesia
Kontakt:

Post autor: zpoe » pt sty 16, 2009 21:55

Jacek75 tutaj masz tłumaczenie

łopatologicznie ale zawsze coś :bigok:


[img]http://img294.imageshack.us/img294/5923/21442947bnm0.jpg[/img] [img]http://img167.imageshack.us/img167/2686/2144294604if2.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » sob sty 17, 2009 11:58

o jezu.... ale powinienem temat zgłębić, bo chodź biegi chodzą ok po wymianie łączników, to cały ten mechanizm tłucze się jak w tym poscie..


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
zpoe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: śr cze 06, 2007 11:00
Lokalizacja: Mysłowice - Silesia
Kontakt:

Post autor: zpoe » sob sty 17, 2009 13:31

udzieli mi ktoś odpiowiedzi na moje pytania powyzej???


[img]http://img294.imageshack.us/img294/5923/21442947bnm0.jpg[/img] [img]http://img167.imageshack.us/img167/2686/2144294604if2.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » sob sty 17, 2009 15:01

Jak zauważyłeś są 2 mechanizmy: popychaczowy (wg. mojej ETKI nie ma różnych wersji tego mechanizmu) o którym tu rozmawiamy i cięgnowy, który tych elementów nie posiada i na forum jest opisane jak wyregulować biegi w tym drugim przypadku.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
zpoe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: śr cze 06, 2007 11:00
Lokalizacja: Mysłowice - Silesia
Kontakt:

Post autor: zpoe » sob sty 17, 2009 16:51

Jacek75 a w mk4 były 2 różne mechanizmy? powie mi ktoś jaki jest w 6-biegowej skrzyni w TDI 130km 2002 rok? bo wg Etki nie potrafię tego stwierdzić


[img]http://img294.imageshack.us/img294/5923/21442947bnm0.jpg[/img] [img]http://img167.imageshack.us/img167/2686/2144294604if2.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » sob sty 17, 2009 17:56

Pisałem właśnie o mk4. Może źle się wyraziłem: wg mojej Etki jest jedna wersja popychaczowa i jedna cięgnowa. Pozostałe wypadki to skrzynia biegów automatyczna. Jeżeli nie możesz zidentyfikować jednoznacznie swojego mechanizmu - to sprawdź wlepke z kodami w bagażniku. Na forum jest wyjaśnienie bodajże w FAQ tych kodów 3 literowych. ETKA nie pokaże którą masz wersję, czy cięgnową czy popychaczową, a jeśli nie to niech mnie ktoś poprawi.
Tak wygląda cięgnowa i regulacja: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... +regulacja


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 296 gości