Problem z włączaniem 2 biegu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » czw gru 18, 2008 21:12

Tu masz troche informacji o tym elemencie z intercars

Drążek/dźwignia zmiany biegów
TOPRAN
108 840
Drążek/dźwignia zmiany biegów
Informacje Inter Cars o towarze
indeks: HP108 840
Cena brutto: 8,82 zł
nazwa: Zest. napr. dzwigni zmiany biegów
opis : 1J0711183D cięgno zmiany biegów Audi A3 (8L1)
1.6,1.8,1.8 quattro,1.8 T,1.8 T quattro,1.9
TDI,1.9 TDI quattro,S3 quattro;SEAT LEON (1M1) 1.4
producent: HANS PRIES
W MAGAZYNIE: 1
Ograniczenia
Strona zabudowy: z przodu
stosowane w:
GOLF IV (1J1)
1.4 16V
1.6
1.6
1.6 16V
1.9 SDI

[ Dodano: 18 Gru 2008 20:16 ]
http://sklep.intercars.com.pl/993532564 ... c=0&moto=0 tu moższe zobaczyć jak to wygląda



Awatar użytkownika
Pablitto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw lip 20, 2006 22:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Pablitto » czw gru 18, 2008 23:06

bibi466,
Znalazłem to. Tyle że tam przy tej części nie ma opisu, że nadaje sie do golfa/bory. Takowe są, ale o innych numerach i inaczej wyglądają. Jednak jak pamiętam, to tam przy skrzyni coś takiego było, taki "wichajster" wygięty :-)
Powiedz mi jeszcze czy łatwo to wymienić, czy trzeba rozbierać kupe rzeczy? Ile może to zająć mechanikowi i ile w przybliżeniu może kosztować wymiana? bo koszt części to grosze..
No i oczywiście serdecznie dziękuje za pomoc :helm:



Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » czw gru 18, 2008 23:17

Powinna pasować na stronie intercarsu przy każdej częsci jest zakładka stosowane w... no ztego wynika że do 1.6 pasuje. Wymiana bardzo prosta nie wiem jak w 1.6 ale u mnie dostęp bardzo łatwy jak otworzysz maskę to napewno w okolicach skrzyni biegów je znajdziesz zdejmujesz stare cięgło i zakładasz nowe i tyle. Tylko to nowe u mnie było znacznie ciaśniejsze i trzeba troche siły użyć

[ Dodano: 30 Gru 2008 01:08 ]
Jak ktoś będzie zakładał ten element to proponuje dać odrobinę smaru w te zatrzaski bo u mnie po paru dniach działania na sucho ledwo lewarkiem mogłem ruszyć. Po nasmarowaniu jest ok



Awatar użytkownika
mojama
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob cze 23, 2007 17:21
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: mojama » śr sty 07, 2009 16:02

Natchniony tym wątkiem kupiłem tą część, oto fotka do archiwum:

Obrazek

W piątek będę miał wymieniane, mam nadzieję, że poczuję różnicę.



Awatar użytkownika
Pablitto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw lip 20, 2006 22:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Pablitto » pt sty 09, 2009 13:31

bibi466,
Wymieniałeś to od "góry" czy z kanału? Bo jak pamiętam, to ustrojstwo siedzi dość nisko. Da się to ręcznie wyjąć czy przydatny jest jakiś łom czy też jakieś bardziej subtelne narzędzie do zdjęcia/ założenia tej części? Jak na razie wożę ją od wczoraj w aucie..



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » pt sty 09, 2009 14:09

Oprócz elementu na zdjęciu powyżej (ten jest metalowy), są jeszcze w tym mechaniźmie 2 podobne części tylko bez tego przekręcenia w połowie i dłuższe, też metalowe poprzecznie do silnika, też mają tego typu gniazda. Najgorszy z kolei element to plastikowy drążek obok tego metowego ze zdjęcia umiejscowiony zgodnie z linią samochodu (też posiada takie gniazda na kulkę).
To jedyne elementy do kupienia służące do reparacji mechanizmu. Pasują części od Skody Octavi - są identyczne (numery też) przynajmniej jak u mnie.
Luzy w gniazdach w tych 4 elementach powodują problemy z załączaniem biegów - haczenie i opory. Co ciekawe czasem przy małych luzach przy niskiej temperaturze objaw ustępuje - plastik się kurczy.
Tu w sklepie są zdjęcia:
http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1152#
http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1702#
http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1701#
mogę dać wieczorem rysunek z ETKA
Ostatnio zmieniony pt sty 09, 2009 14:17 przez Jacek75, łącznie zmieniany 1 raz.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
Pablitto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw lip 20, 2006 22:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Pablitto » pt sty 09, 2009 14:35

Jacek75,
Dzięki za te info :-) Ceny są tak niskie,że warto może od razu wymienić wszystko.
Mam kilka pytań
- dlaczego ta mała część plastykowa jest najgorsza? O co chodzi?
- Czy takie same (bądź podobne) ceny mają w ASO skoda? Bo na tej stronie to rozumiem zamienniki są?
- Czy wymiana tych pozostałych części jest tak samo prosta jak tej opisywanej wyżej?

Porównałem z cenami w IC, wygląda na to że są to części TOPRANa, są jeszcze FEBI BILSTEIN, tyle że 2x droższe.
Stąd pytanie - czy wymieniać wszystkie elementy od razu, jeśli tak to które zamienniki lepsze, czy też może brać oryginały (niektóre zamienniki jak wiadomo są o kant d**y rozbić)
Ostatnio zmieniony pt sty 09, 2009 14:44 przez Pablitto, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » pt sty 09, 2009 14:47

W tym sklepie oznaczenie literowe na końcu oznacza czy jest to zamiennik, czy oryginał producenta, czy na pierwszy montaż. Obejrzyjcie stronę sklepu dokładnie, są wszystkie objaśnienia.
2szt długie są głęboko z tyłu i najciężej się dostać (długie ręce zarówno z kanału i od góry) Plastikowa jest najgorsza bo to plastik nie metal :) u mnie miała wyczuwalny luz na metalowych raczej się nie wyczuwało.
Wybrałem ten sklep bo mi najbliżej i mieli na magazynie. Koszt raczej żaden. Do Foty, Intercarsu czy dealera mam daleko.
U mnie przy 87tys. (zaraz po sprowadzeniu) 2 przy powolnym toczeniu auta była nie do włożenia, (czasem opór był też na jedynce przy lekkim toczeniu). Wchodziła prawidłowo na postoju i przy szybszej jeździe. Myślałem że to synchro.
Dodatkowo oczyściłem i nasmarowałem cały mechanizm smarem silikonowym (oprócz części wchodzącej do skrzyni).
ZAZNACZAM, że sprzęgło było ok. Biegi NIE zgrzytały, tylko haczyły lub stawiały opór.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » pt sty 09, 2009 18:04

Pablitto pisze:Wymieniałeś to od "góry" czy z kanału
od góry u u mnie w 1.4 łatwy dostęp do tego jest ze zdjęciem nie było problemów wystarczyło pociągnąć i zeszło a z założeniem było gorzej trzeba mieć kombinerki z dużym rozstawem zęby to ścisnąć ja u siebie użyłem klucza nastawnego w kształcie litery T skręcając klucz wcisnąłem ten zaczep na łeb tylko jak wspominałem odrobinę smaru nie zaszkodzi przed montażem



Awatar użytkownika
Pablitto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw lip 20, 2006 22:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Pablitto » pt sty 09, 2009 18:14

Czyli z tego co widzę, należało by wymienić komplet, czyli:
- 2x łącznik stabilizatora 1J0711803C,
- 1x łącznik mechanizmu wybierania 1J0711596E,
- 1x wspominana wcześniej część, drążek przełączania 1J0711183D.

Na razie zobacze, może uda mi się samemu od góry zmienić ten drążek co mam 1J0711183D. Jak nie pomoże zakupie pozostałe części - podejrzewam,że aby je wymienić kanał będzie niezbędny.. Tylko muszę poczekać aż temperatura troche pójdzie w górę..
Co do smaru, mam taki ŁT4 do łożysk (wygląda jak bezbarwny tawot), w tubce. Nada się?
Ostatnio zmieniony pn sty 12, 2009 11:35 przez Pablitto, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » pt sty 09, 2009 18:16

Pablitto pisze:Co do smaru, mam taki ŁT4 do łożysk (wygląda jak bezbarwny tawot), w tubce. Nada się?
może być chociaż lepszy byłby grafitowy



Awatar użytkownika
mojama
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob cze 23, 2007 17:21
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: mojama » pt sty 09, 2009 19:28

bibi466 pisze:
Pablitto pisze:Wymieniałeś to od "góry" czy z kanału
od góry u u mnie w 1.4 łatwy dostęp
U mnie będzie od dołu, przynajmniej tak mi zapowiedział mechanik. Niestety dzisiaj nie mógł mnie załatwić i muszę jeszcze poczekać. Jutro spróbuję u innego, a jak nie to może w poniedziałek :)
Ja narazie wymieniam tylko tą część z fotki. Jak nie będzie poprawy to pomyślę o tych innych.



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » pt sty 09, 2009 19:44

Warto wymienić cały komplet łączników to mały koszt w sumie ale zato jaka ulga u siebie po wymianie praca lewarka iwrzutka biegów jak w nowiżnie - polecam.


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » sob sty 10, 2009 00:12

Obiecany rysunek, części 24 - 2szt, 27, 30 Obrazek
Ostatnio zmieniony sob sty 10, 2009 00:14 przez Jacek75, łącznie zmieniany 3 razy.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 282 gości