"ogrzewanie postojowe"

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Malkub_2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt gru 06, 2005 10:37
Lokalizacja: Skoczów

"ogrzewanie postojowe"

Post autor: Malkub_2 » wt gru 06, 2005 16:40

Witam jestem na tym forum nowym uzytkownikiem więc się ze wszystkimi witam. :pub:
Od niedawna jeżdżę Golfem III TDI chciałem zapytać czy ktoś domowym sposobem próbował zamontować do ukł. chłodzenia grzałkę elektryczną? Wiem że są do kupienia takowe ale nie chce mi się płacic ok. 150zł za grzałkę która wygląda na taką za 20zł.
"grzałkę należy wkręcić do bloku silnika w miejsce zaślepki" czy ktoś się orientuje gdzie taka zaślepka w silniku jest?
Pozdrawiam



greg

Post autor: greg » wt gru 06, 2005 17:44

o jakiej grzałce mówisz, na ile Volt? daj linka to obejrzę



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt gru 06, 2005 17:52

moim zdaniem jesli juz, to taka grzałka może wspomagac rozruch zimnego silnika - w nowszych TDi są, ale to o czym piszesz nie spelni funkcji webasta, bo musiałbyś to podłaczyć pod 220V i dodatkowo jakoś napedzić pompę wody.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » wt gru 06, 2005 17:57

czy jest sens takiej operacji ?? masz tdi który powinien palić lepiej jak mój stary kibel (AAZ) TD a jak na razie najnisza temp(-5) i garażowanie pod obłoczkiem nie wpłynęły na to jak pali mi rano przed pracą. Propozycja moja jest taka żebyś zrobił porządny przeglądzik, posprawdzał wszystko a zobaczysz że nie ma potrzeby montować czegoś co stosuje mój dziadek w swoim C 330


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt gru 06, 2005 18:18

pasiak, ale on pisze o 'ogrzewaniu postojowym'


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

fend18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: pt lis 04, 2005 15:01
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: fend18 » wt gru 06, 2005 20:39

tylko co takie ogrzewanie daje? na noc bys zostawial taka grzalke? czy to ma jakis czujnik temp i wie kiedy sie wylaczyc? lepiej zainwestowac w dobry termostat gdzie po 5 min pracy silnika bedziesz juz mial cieplo w kabinie, albo w webasto ale to juz duzo drozsza sprawa.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt gru 06, 2005 22:21

widzialem i wiem że kiedyś sie montowalo i montuje grzalki ale w misie olejowej na 220V z zasilania zewnętrznego, ale to się robi w krajach skandynawskich i ZSRR.. (tylko tam troszkę inne napięcie jest chyba :grin: )


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
vszywiec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: sob sty 29, 2005 01:05
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: vszywiec » wt gru 06, 2005 22:56

zakladalem w busie webasto za wszystko czyli cos co przypomina faraelek tyle tylko ze jest na rope i ma wbudowany termostat oraz za kompuiterek w ktorym sie wszystko ustawia dalem 4200zl robocizna oczywiscie wliczona


sprzedam mk2 1,6 td ---------> 696-494-279
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=56922

woojas25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 23:46
Lokalizacja: z libiąża

Post autor: woojas25 » wt gru 06, 2005 23:59

defa albo defta to są takie grzałki które montujesz w miejsce zaslepki bloku ale nie wienm czy jest sens to robic bo np w moim tdi 1 z są trzy dodatkowe swiece zarówe do podgrzewania plynu ktory idzie do nagrzewnicy ,minute autko postoi zapalone i juz przyjemnie dmucha



Malkub_2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt gru 06, 2005 10:37
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Malkub_2 » śr gru 07, 2005 10:53

Uściślę sprawe. Montaż takiej grzałki traktuję jako doświadczenie jak montaż grzałki 220V sterowanej programatorem wpłynie np. na pracę zimnego silnika, spalanie itp.
Nie myslę o wymuszeniu obiegu płynu gdyż wydaje mi się że grzalka zamocowana w bloku jej energia zostanie dobrze rozprowadzona poprzez dobre przewodnictwo cieplne aluminium i cieczy chłodzącej znajdującej się w bloku.Fakt że obieg cieczy byłby wzkazany lecz mocno komplikuje sprawę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » śr gru 07, 2005 11:34

Malkub_2 pisze:Uściślę sprawe. Montaż takiej grzałki traktuję jako doświadczenie jak montaż grzałki 220V sterowanej programatorem wpłynie np. na pracę zimnego silnika, spalanie itp.
Nie myslę o wymuszeniu obiegu płynu gdyż wydaje mi się że grzalka zamocowana w bloku jej energia zostanie dobrze rozprowadzona poprzez dobre przewodnictwo cieplne aluminium i cieczy chłodzącej znajdującej się w bloku.Fakt że obieg cieczy byłby wzkazany lecz mocno komplikuje sprawę.
Grzałka zawsze pomoże, zaszkodzić nie powinna. Nie wiem czy patent mocowania grzałki w bloku jest najszczęśliwszy, bo grzeje.... tylko blok. Blok masz żeliwny, a nie aluminiowy. Według mnie lepiej byłoby grzać olej w misce. Ale ciepły blok to łatwiejszy rozruch, olej troszke lepiej nagrzany. Silnik sie będzie mniej męczył ze smarowaniem zimnym olejem. Po odpaleniu szybciej motorek dojdzie do temp. pracy, ale czy spadnie Ci spalanie...??? Jak robisz krótkie trasy to troszke tak, ale bez cudów. Jak to już wspomniałem napewno rano na mrozie będziesz miał łatwiejszy i ładniejszy rozruch.



pajakgdynia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: pt gru 30, 2005 14:15
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pajakgdynia » pt gru 30, 2005 14:38

Powiem tyle.
Kuzynka ze Szwecji ma w swojej "bryce" (noo.. Audi 100) ogrzewanie elektryczne. Pierwszego dnia mi marudziła, że nie ma się gdzie podłączyć, że nie zna miasta.. Pojechałem z nią do sklepu. Ledwo co wyjechałem z podwórka (czy każda benzyna zdycha poniżej 2.5tys?). Wieczorem zrobiłem jej prąd. Następnego dnia.. furka bryknęła prawie na płot (jednak nie, przy 2.5tys niektóre chcą latać.. dobrze że Krysia tego nie widziała ;)
W autku od razu ciepło, chodzi naprawdę rewelacyjnie. Spalanie zimą rośnie (u nich) tylko o jakieś 0.4l/100! Ręce nie przymarzają do kierownicy, nie trzeba skrobać (chmurka..)..
U niej w samochodzie jest całe sterowanie (termostaty, nawiewy i inne bajery), rewelka. Ale z rozmowy z jej mężem wynikało, że sama grzałka w bloku też była niezła. Teraz mają "full assemby" na 220 na płyn chłodzący (+akumulator).
Za całość płacił koło 1500 koron (~750zł), zwraca się to u nich (za samo paliwo!) po 2-3 sezonach!
Próbuje teraz zamontować "domorosła" grzałkę z Allegro. Po Nowym Roku mój diselek też będzie cieplutki jak podusia ( i tłok zmiany biegów nie będzie przymarzał do ręki;)

[ Dodano: Pią Gru 30, 2005 13:52 ]
A odnośnie grzałek w bloku.. Trzeba częściej wymieniać olej bo coś tam (niestety szwedzkiego nie znam, a Gustav nie wiedzial jak to powiedzieć po angielsku). Dogrzewanie "wodne" podobno jest znacznie lepsze (i droższe :( ).



Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » pt gru 30, 2005 23:34

Malkub_2 pisze:Uściślę sprawe. Montaż takiej grzałki traktuję jako doświadczenie jak montaż grzałki 220V sterowanej programatorem wpłynie np. na pracę zimnego silnika, spalanie itp.
Nie myslę o wymuszeniu obiegu płynu gdyż wydaje mi się że grzalka zamocowana w bloku jej energia zostanie dobrze rozprowadzona poprzez dobre przewodnictwo cieplne aluminium i cieczy chłodzącej znajdującej się w bloku.Fakt że obieg cieczy byłby wzkazany lecz mocno komplikuje sprawę.
sory kolego za uwagę ale ta grzałka wygląda jak stare ruskie grzałki do parzenia herbatki w kubku :rotfl: (swoją drogą co zrobisz z kablem od tej grzałki podczas jazdy)?

pozdrawiam powodzenia!!!



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt gru 30, 2005 23:52

Adamtd pisze:widzialem i wiem że kiedyś sie montowalo i montuje grzalki ale w misie olejowej na 220V z zasilania zewnętrznego, ale to się robi w krajach skandynawskich i ZSRR.. (tylko tam troszkę inne napięcie jest chyba :grin: )
dokładnie w skandynawi to standard, takie dogrzewanie aut
akurat u takiego mojego przyszywane szwagra kilka lat temu widziałem w jego golfie II
takie cudactwo i było to wmontowane w wyjście z bloku płynu chłodniczego i kable były
wyprowadzone w zdzerzaku przednim, mówił że w ich CPN-ach są kable do podłączania
do tego, ale po co to to sam nie wiem... , przecież to nie jest ogrzewanie a jakieś
podtrzymywanie silnika przy życiu ;-) - jak kiepski olej albo wode zamiast jakiegoś normalnego chłodziwa .


uściślę nie kable a gniazdo w zderzaku jednak do tego gniazda właśnie doprowadzone były kable od tej grzałki (póki co nie widziałem i nie słyszałem o doprowadzaniu bezprzewodowym prądu do odbiorików) :P
Ostatnio zmieniony sob gru 31, 2005 11:40 przez RobertP, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 414 gości