przy zwalnianiu gaśnie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kasmi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: wt lip 29, 2008 16:37
Lokalizacja: Koszalin

przy zwalnianiu gaśnie

Post autor: kasmi » śr sty 07, 2009 21:52

Witam,
Może ktoś spotkał się w swoim golfie z podobnym problemem, otóż:
wsiadam rano do autka rozgrzewam jakieś 5-10 minut i ruszam, problem pojawia się przy dojeżdżaniu do skrzyżowań lub zakrętów czyli wtedy gdy muszę zwolnić. Wtedy auto traci obroty i gaśnie. Gdy szybko wcisnę sprzęgło i dodam gazu to przytrzymuje obroty i chodzi znów ok do kolejnego skrzyżowania i to samo. Czasem nie da się przytrzymać i auto gaśnie co staje się uciążliwe zarówno dla mnie jak i jadących za mną. Mało tego ostatnio miałem przypadek że przy dohamowaniu gdy prędkość spadła do ok 20km/h podczas skrętu auto zgasło i zablokowało kierownicę! Aż strach pomyśleć jak takie manewry mogą się skończyć.
Obiło mi się o uszy że to może być wina przepustnicy ale pewności nie mam. Jak auto pochodzi dłużej problem znika. Czy to wina mrozu? Czy jakaś konkreta wada?
Bardzo proszę o rady, może ktoś miał taki problem albo wie w czym problem?



Ernest24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr sty 07, 2009 16:05
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: Ernest24 » czw sty 08, 2009 00:05

kolego ja mialem idetyczny problem w swoim aucie.najpierw falowały mi obroty a jakeś miesiac później gasł jak dojeżdzlem do skrzyzowania.problemem była zanieczyszczona przepustnica.
masz u siebie instalacje lpg?


ERNEST

Awatar użytkownika
kasmi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: wt lip 29, 2008 16:37
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: kasmi » czw sty 08, 2009 21:02

Nie mam lpg.
Benzyna 1.4


[img]http://images39.fotosik.pl/87/2626b9e2452cdcc6med.jpg[/img]

tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Re: przy zwalnianiu gaśnie

Post autor: tomch » czw sty 08, 2009 21:26

U sąsiada ostatnio było to samo. Okazał się że szwankuje silniczek krokowy. Przeczyszczenie go pomogło.



Awatar użytkownika
kasmi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: wt lip 29, 2008 16:37
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: kasmi » czw sty 08, 2009 21:47

myślicie że vag wskaże skąd problem?


[img]http://images39.fotosik.pl/87/2626b9e2452cdcc6med.jpg[/img]

robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

Post autor: robert14-83 » czw sty 08, 2009 21:51

Vag wykluczy Ci ewentualne błędy elektryki czyli czujników. Natomiast jeśli to wina nie jest po stronie czujników to problem musisz sam poszukać i usunąć go mechanicznie...



Awatar użytkownika
looki8329
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 07:32
Lokalizacja: VWlkp

Post autor: looki8329 » czw sty 08, 2009 22:04

kasmi, ja miałem tak samo z tym że w MK 4 ale też silnik 1.4. Vag błędów nie pokazywał a silnik gasł przy dojeździe do krzyżówki lub zaraz po odpaleniu. Najgorzej było właśnie gdy gasł podczas skręcania i znikało wspomaganie. Wyczyszczenie przepustnicy pomogło więc zacznij od tego. Podpięcie pod vaga mu nie zaszkodzi jeśli nie wykaże żadnych błędów to myślę, że przyczyna leży właśnie w przepustnicy.
Ostatnio zmieniony czw sty 08, 2009 22:07 przez looki8329, łącznie zmieniany 1 raz.


Lepiej stracić sekundę z życia, niż życie w ciągu sekundy...

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » czw sty 08, 2009 23:25

kasmi, mk3 1,4 to pewnie ABD. Masz bardzo podobny wtrysk jak np silniki ABS, AAM, lub RP w mk2 i podobny silnik silnik krokowy otwierający lub przymykający przepustnicę i to on właśnie powodować może twoje problemy. W nim także jest czujnik zamknięcia przepustnicy. Czasem pomaga oczyszczenie styków w jego wnętrzu, ale to upierdliwa robota (szczególnie rozbiórka) i nie zawsze daje efekt.
Podczas pracy silnika powinno być widać, lub dać się wyczuć pracę silnika krokowego, czyli wysuwanie i chowanie się trzpienia na, którym opiera się przepustnica (po gwałtownym otwarciu przepustnicy). Jak ten trzpień jest nieruchomy to kupa i trzeba by sprawdzić cały element po wymontowaniu i oczywiście instalację pomiędzy nim a ECU.
Ostatnio zmieniony pt sty 09, 2009 23:35 przez Jarowo, łącznie zmieniany 1 raz.


JaroW

Ernest24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr sty 07, 2009 16:05
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: Ernest24 » pt sty 09, 2009 11:51

vag ci bedzie potrzebny po wyczyszczeniu przepustnicy,bo po wyciagnieciu wyskozy ci błąd silnika(u mnie przynajmniej tak było)a potem trzeba zaadoptowa przepustnice zeby wszystko grało.


ERNEST

Awatar użytkownika
vw360
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: wt paź 09, 2007 16:41
Lokalizacja: VWrocław

przy zwalnianiu gaśnie

Post autor: vw360 » pt sty 09, 2009 12:12

Miałem to samo w swoim 1.4 ABD. Pojechałem na diagnostykę, nic nie wykazała, żadnych błędów ale facet wyczyścił i wyregulował zapłon i od tej pory problem rozwiązany.


Pzdr


--
vw360
- dawniej Golf Mk3
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]

Awatar użytkownika
Drogojad
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 21:24
Lokalizacja: Kryg
Kontakt:

Post autor: Drogojad » pt sty 09, 2009 13:27

Miałem kiedyś tak w ABU 1.6 pojechałem do elektro mech przeczyścił wszystko ale problem był dalej i kupiłem taki środek stp do czyszczenia układu paliwowego i pomogło
Ostatnio zmieniony pt sty 09, 2009 13:48 przez Drogojad, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kasmi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: wt lip 29, 2008 16:37
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: kasmi » pt sty 09, 2009 23:32

Dzięki Wam wszystkim za porady, jutro zabieram się za robotę, może uda mi się rozwiązać problem.
Dziś o mało nie wyleciałem z jezdni. Gdy zwalniałem zbliżając się do skrzyżowania nagle auto straciło moc, zapaliły się kontrolki: akumulatora i oleju i auto zgasło. Kierownica się zablokowała i ledwo wyhamowałem na awaryjnych, za mną sznur aut a ja staję na środku krzyżówki i to jeszcze na drodze szybkiego ruchu.
Makabra.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » pt sty 09, 2009 23:46

sprawdz rurkę podcisnienia dochodzącą do serva lubi sparciec i peknąc problemy wygladaja podobnie falowanie obrotów i gaśnięcie


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
kasmi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: wt lip 29, 2008 16:37
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: kasmi » sob sty 10, 2009 13:06

a czy te wszystkie objawy mogą mieć coś wspólnego z brakiem płynu chłodzącego w chłodnicy? Dziś zauważyłem że brakuje mi około 2 litrów. Gdy dolałem objawy jakby ustąpiły. Nie powiedziane że nie powrócą ale jak na razie jest ok.


[img]http://images39.fotosik.pl/87/2626b9e2452cdcc6med.jpg[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości