przy zwalnianiu gaśnie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
przy zwalnianiu gaśnie
Witam,
Może ktoś spotkał się w swoim golfie z podobnym problemem, otóż:
wsiadam rano do autka rozgrzewam jakieś 5-10 minut i ruszam, problem pojawia się przy dojeżdżaniu do skrzyżowań lub zakrętów czyli wtedy gdy muszę zwolnić. Wtedy auto traci obroty i gaśnie. Gdy szybko wcisnę sprzęgło i dodam gazu to przytrzymuje obroty i chodzi znów ok do kolejnego skrzyżowania i to samo. Czasem nie da się przytrzymać i auto gaśnie co staje się uciążliwe zarówno dla mnie jak i jadących za mną. Mało tego ostatnio miałem przypadek że przy dohamowaniu gdy prędkość spadła do ok 20km/h podczas skrętu auto zgasło i zablokowało kierownicę! Aż strach pomyśleć jak takie manewry mogą się skończyć.
Obiło mi się o uszy że to może być wina przepustnicy ale pewności nie mam. Jak auto pochodzi dłużej problem znika. Czy to wina mrozu? Czy jakaś konkreta wada?
Bardzo proszę o rady, może ktoś miał taki problem albo wie w czym problem?
Może ktoś spotkał się w swoim golfie z podobnym problemem, otóż:
wsiadam rano do autka rozgrzewam jakieś 5-10 minut i ruszam, problem pojawia się przy dojeżdżaniu do skrzyżowań lub zakrętów czyli wtedy gdy muszę zwolnić. Wtedy auto traci obroty i gaśnie. Gdy szybko wcisnę sprzęgło i dodam gazu to przytrzymuje obroty i chodzi znów ok do kolejnego skrzyżowania i to samo. Czasem nie da się przytrzymać i auto gaśnie co staje się uciążliwe zarówno dla mnie jak i jadących za mną. Mało tego ostatnio miałem przypadek że przy dohamowaniu gdy prędkość spadła do ok 20km/h podczas skrętu auto zgasło i zablokowało kierownicę! Aż strach pomyśleć jak takie manewry mogą się skończyć.
Obiło mi się o uszy że to może być wina przepustnicy ale pewności nie mam. Jak auto pochodzi dłużej problem znika. Czy to wina mrozu? Czy jakaś konkreta wada?
Bardzo proszę o rady, może ktoś miał taki problem albo wie w czym problem?
-
- Użytkownik
- Posty: 251
- Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
- Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: przy zwalnianiu gaśnie
U sąsiada ostatnio było to samo. Okazał się że szwankuje silniczek krokowy. Przeczyszczenie go pomogło.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 699
- Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
- Lokalizacja: sucha beskidzka
- Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
- Silnik: CXSA
kasmi, ja miałem tak samo z tym że w MK 4 ale też silnik 1.4. Vag błędów nie pokazywał a silnik gasł przy dojeździe do krzyżówki lub zaraz po odpaleniu. Najgorzej było właśnie gdy gasł podczas skręcania i znikało wspomaganie. Wyczyszczenie przepustnicy pomogło więc zacznij od tego. Podpięcie pod vaga mu nie zaszkodzi jeśli nie wykaże żadnych błędów to myślę, że przyczyna leży właśnie w przepustnicy.
Ostatnio zmieniony czw sty 08, 2009 22:07 przez looki8329, łącznie zmieniany 1 raz.
Lepiej stracić sekundę z życia, niż życie w ciągu sekundy...
kasmi, mk3 1,4 to pewnie ABD. Masz bardzo podobny wtrysk jak np silniki ABS, AAM, lub RP w mk2 i podobny silnik silnik krokowy otwierający lub przymykający przepustnicę i to on właśnie powodować może twoje problemy. W nim także jest czujnik zamknięcia przepustnicy. Czasem pomaga oczyszczenie styków w jego wnętrzu, ale to upierdliwa robota (szczególnie rozbiórka) i nie zawsze daje efekt.
Podczas pracy silnika powinno być widać, lub dać się wyczuć pracę silnika krokowego, czyli wysuwanie i chowanie się trzpienia na, którym opiera się przepustnica (po gwałtownym otwarciu przepustnicy). Jak ten trzpień jest nieruchomy to kupa i trzeba by sprawdzić cały element po wymontowaniu i oczywiście instalację pomiędzy nim a ECU.
Podczas pracy silnika powinno być widać, lub dać się wyczuć pracę silnika krokowego, czyli wysuwanie i chowanie się trzpienia na, którym opiera się przepustnica (po gwałtownym otwarciu przepustnicy). Jak ten trzpień jest nieruchomy to kupa i trzeba by sprawdzić cały element po wymontowaniu i oczywiście instalację pomiędzy nim a ECU.
Ostatnio zmieniony pt sty 09, 2009 23:35 przez Jarowo, łącznie zmieniany 1 raz.
JaroW
przy zwalnianiu gaśnie
Miałem to samo w swoim 1.4 ABD. Pojechałem na diagnostykę, nic nie wykazała, żadnych błędów ale facet wyczyścił i wyregulował zapłon i od tej pory problem rozwiązany.
Pzdr
Pzdr
--
vw360
- dawniej Golf Mk3
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]
vw360
- dawniej Golf Mk3
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]
Miałem kiedyś tak w ABU 1.6 pojechałem do elektro mech przeczyścił wszystko ale problem był dalej i kupiłem taki środek stp do czyszczenia układu paliwowego i pomogło
Ostatnio zmieniony pt sty 09, 2009 13:48 przez Drogojad, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki Wam wszystkim za porady, jutro zabieram się za robotę, może uda mi się rozwiązać problem.
Dziś o mało nie wyleciałem z jezdni. Gdy zwalniałem zbliżając się do skrzyżowania nagle auto straciło moc, zapaliły się kontrolki: akumulatora i oleju i auto zgasło. Kierownica się zablokowała i ledwo wyhamowałem na awaryjnych, za mną sznur aut a ja staję na środku krzyżówki i to jeszcze na drodze szybkiego ruchu.
Makabra.
Dziś o mało nie wyleciałem z jezdni. Gdy zwalniałem zbliżając się do skrzyżowania nagle auto straciło moc, zapaliły się kontrolki: akumulatora i oleju i auto zgasło. Kierownica się zablokowała i ledwo wyhamowałem na awaryjnych, za mną sznur aut a ja staję na środku krzyżówki i to jeszcze na drodze szybkiego ruchu.
Makabra.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości