mcperson

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marbuick
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn cze 23, 2008 11:18
Lokalizacja: Tczew

mcperson

Post autor: marbuick » czw sty 08, 2009 20:57

Pytanie odnośnie kolumn mcpersona. Sorki jesli cos przekrece. Chodzi mi o to, ze spojrzalem dzis na srube i nakretke od mcpersona od strony silnika pod maska i jest tak: nakretka na srubie i ona jest na imbus. I teraz moje GŁÓWNE pytanie brzmi: czy biorac klucz powinno sie dac przekrecic ta srube ( ja sprobowalem i obraca sie lacznie z guma naokolo)??



Awatar użytkownika
adpap
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: sob paź 25, 2008 20:29
Lokalizacja: Sztum

Post autor: adpap » czw sty 08, 2009 21:12

tak, da sie obracac..
dlatego w srodku jest zrobione na klucz impusowy, jak chcesz odkrecic to musisz imbusem przytrzymac (jakims takim niewymiarowy, ja szlifowalem) i odkrecac nakretke kluczem chyba 21, pamietam, ze tez musial rozpilowac jakis oczkowy....



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw sty 08, 2009 21:17

marbuick pisze: ( ja sprobowalem i obraca sie lacznie z guma naokolo)??
z oporem ?? czy luzno ?



Awatar użytkownika
marbuick
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn cze 23, 2008 11:18
Lokalizacja: Tczew

Post autor: marbuick » czw sty 08, 2009 21:17

A jak sprawdzic czy nie ma tam za duzego luzu? Chodzimi o to czy np mozna bardziej naciagnac srube?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw sty 08, 2009 21:19

marbuick pisze:Chodzimi o to czy np mozna bardziej naciagnac srube?
mozna spróbować mocniej dokrecić ale musisz koniecznie zaopatrzyć się w naprawdę dobry inbus( 7-8 )jak się nie myle
oczywiście klucz rurkowy
ps
a dlaczego chcesz dociągnąc ????



Awatar użytkownika
marbuick
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn cze 23, 2008 11:18
Lokalizacja: Tczew

Post autor: marbuick » czw sty 08, 2009 21:21

No wlasnie obraca mi sie nie z zadnym tam oporem tylko tak normalnie nie wiem jak to napisac podobno wymienili mi gumy od mcpersona wiec to sa chyba te (bo nie wiem) i sęk w tym, że wlasnie normalniem ozna obrocic kluczem



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw sty 08, 2009 21:24

marbuick pisze:podobno wymienili mi gumy od mcpersona wiec to sa chyba te (bo nie wiem)
czy robiono ci (ustawienie kątów ) zwrotnicy ?

[ Dodano: Czw Sty 08, 2009 20:25 ]
marbuick pisze:normalniem ozna obrocic kluczem
spoko nic się nie martw i tak jest to wszystko na łozysku (tak ma być )



Awatar użytkownika
marbuick
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn cze 23, 2008 11:18
Lokalizacja: Tczew

Post autor: marbuick » czw sty 08, 2009 21:28

Ha no wlasnie nie wiem czy to w kolumnie czy gdzie indziej, bo juz wczesniej na forum probowalem uzyskac jakies info odnosnie mojego problemu. Przypomne moze Ty mi poradzisz. Od pewnego czasu mialem jakies stukanie niby to wkole niby nie wiem gdzie - dzwiek metaliczny, postukalo i przestalo i zawsze na prostej rownej drodze sie zaczynalo. Po pewnym czasie zaczelo w czasie stukania dodatkowo blokowac - szarpac kierownica gwaltownie raz na lewo raz na prawo. bylem na szarpakach zadnych luzow nie ma niby. tarcze to tez nie sa bo jak hamuje to dalej stukalo. wiec nie wiem co to.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw sty 08, 2009 21:37

odkrec koła z przodu i sprawdz czy masz blaszki zabezpeiczające klocki (widac je odrazu na zaciskach z góry i dołu }
Ostatnio zmieniony czw sty 08, 2009 21:38 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marbuick
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn cze 23, 2008 11:18
Lokalizacja: Tczew

Post autor: marbuick » czw sty 08, 2009 21:41

blaszki mam sprawdzalem klocki tez grube z lekka juz zjechane sa tarcze hamulcowe bo zrobil sie narost i wyplywka na rancie jesli tak mozna to nazwac usunalem to ale to chyba nie to bo zaczynalo stukac dopiero po przejechaniu jakiegos kawalku drogi np 30 km a nie od razu.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw sty 08, 2009 21:44

trudno to na oko zdiagnozować ale przypatrz się czy klocki sa równomiernie wytarte
z prawej i lewej strony

[ Dodano: Czw Sty 08, 2009 20:46 ]
marbuick pisze: zaczynalo stukac dopiero po przejechaniu jakiegos kawalku drogi np 30 km a nie od razu.
kiedy np tarcze się zagrzeja
przyczyną np moze równiez być stary płyn hamulcowy



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 364 gości