co do wymiany w zacisku hamulca tylnego?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sewooo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: czw paź 25, 2007 10:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

co do wymiany w zacisku hamulca tylnego?

Post autor: sewooo » czw sty 08, 2009 09:35

Witam
Autko MK2 1,8 RP, pytanie do ludzi którzy to robili. Co jest do wymiany w zacisku hamulca tylnego- (Z tyłu tarcze) przy depnięciu nogą na pedał hamulca wszystkie 4 łapią, natomiast po zaciągnięciu ręcznego prawy tył nie hamuje, z tego co zauważyłem to nie odbija dźwignia w zacisku trzymająca główkę linki. Ruszyłem ją młotkiem ale jest dość zapieczona żeby sprężyna spowodowała powrót dźwigni z linką. I teraz chciałem to zrobić tylko czy musze rozbierać cały zacisk?? Dodam że linki hamulca są nowiutkie.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » czw sty 08, 2009 10:31

Wymienic ten zacisk .



Awatar użytkownika
MackoMan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 22:50
Lokalizacja: Człuchów
Kontakt:

Post autor: MackoMan » czw sty 08, 2009 10:39

Rozebrać i wyczyścić



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » czw sty 08, 2009 10:49

kolego sew poszukaj, wczoraj był obszerny wątek na ten temat, w faq jest opis jak zregenerować zacisk itd.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

jasiocorrado
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: śr gru 17, 2008 14:55
Lokalizacja: lubelskie

Re: co do wymiany w zacisku hamulca tylnego?

Post autor: jasiocorrado » czw sty 08, 2009 11:41

sew1 pisze:Witam
Autko MK2 1,8 RP, pytanie do ludzi którzy to robili. Co jest do wymiany w zacisku hamulca tylnego- (Z tyłu tarcze) przy depnięciu nogą na pedał hamulca wszystkie 4 łapią, natomiast po zaciągnięciu ręcznego prawy tył nie hamuje, z tego co zauważyłem to nie odbija dźwignia w zacisku trzymająca główkę linki. Ruszyłem ją młotkiem ale jest dość zapieczona żeby sprężyna spowodowała powrót dźwigni z linką. I teraz chciałem to zrobić tylko czy musze rozbierać cały zacisk?? Dodam że linki hamulca są nowiutkie.
witam
da sie zregenerowac i jest to nie duzy koszt,jak masz pojecie o mechanice to se poradzisz.
kupujesz zestaw gumek na caly zacisk koszt z 15zł,wyjmujesz zacisk i do dzieła.



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » czw sty 08, 2009 11:47

jasiocorrado, taj jasne szczególnie dużo mu da wymiana gumek jeśli zacisk jest szczelny a problem tkwi w mechanizmie ręcznego :goof:


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
sewooo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: czw paź 25, 2007 10:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: sewooo » czw sty 08, 2009 13:40

mate64, dzięki za info- sory za przegapienie tematu- to usunięcia



jasiocorrado
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: śr gru 17, 2008 14:55
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: jasiocorrado » czw sty 08, 2009 13:56

mate64 pisze:jasiocorrado, taj jasne szczególnie dużo mu da wymiana gumek jeśli zacisk jest szczelny a problem tkwi w mechanizmie ręcznego :goof:
jak by był szczelny to reczny by dzialal.zapiekła sie dzwignia od recznego w zacisku bo jest nie szczelny.rozebrac wyczyscic podsmarowac i bedzie dzialac,mialem to u siebie w mkII.
sew1 napisal"z tego co zauważyłem to nie odbija dźwignia w zacisku trzymająca główkę linki",to jaki jest problem w mechanizmie ręcznego?????????



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » czw sty 08, 2009 14:09

jasiocorrado pisze: jak by był szczelny to reczny by dzialal.zapiekła sie dzwignia od recznego w zacisku bo jest nie szczelny.rozebrac wyczyscic podsmarowac i bedzie dzialac,mialem to u siebie w mkII.
sew1 napisal"z tego co zauważyłem to nie odbija dźwignia w zacisku trzymająca główkę linki",to jaki jest problem w mechanizmie ręcznego?????????
Sama wymiana gumek może jednak nie wystarczyć. Rozbierałem już swoje raz, teraz będe rozbierał 2 raz ponieważ wymiana gumek i smarowanie nie pomogło. Problemem może być sprężyna wodzika, mechanizm samoregulacji w tłoczku, sama przekładnia w tłoczku skorodowany wałek wodzika.
Sew tłoczek ma szczelny (bo inaczej uciekałby mu płyn), zewnętrzny simering na wałku dźwigni nie ma nic wspólnego ze szczelnością układu hydraulicznego tłoczka.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
sewooo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: czw paź 25, 2007 10:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: sewooo » czw sty 08, 2009 15:11

mate64, a jest mozliwość wymontowania wałka bez ściągania zacisku czy nie warto w ten sposób kombinować i wymienić od razu wszystkie gumki w całym zacisku- wogóle nie cieknie



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » czw sty 08, 2009 15:42

Nie ma możliwości rozebrania czegokolwiek w zasadzie bez ściągnięcia tego z auta i wykręcenia tłoczka. Czytałeś faq o regeneracji zacisku?

Jeśli z zacisku nie cieknie i tłok nie jest zapieczony to wymiana samych gumek nie ma najmniejszego sensu. Rozebranie, i czyszczenie to minimum. czy wszystko jest ok zobaczysz jak będziesz miał zacisk na stole w cześciach.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Yahoo [Bot] i 31 gości