Problem z Golfem mk4 1,6 16v
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z Golfem mk4 1,6 16v
Witam wszystkich fanów Golfa
Mam problem i zwracam się o pomoc.
Jestem w posiadaniu Golfa mk4 1,6 16v niestety pali olej w ilości 1 l / 1000 km. Przebieg auta jest autentyczny i wynosi 165 000 km.
Będąc u mechanika stwierdził, że "żyga olejem" w filtr powietrza. Zastanawiam się co warto byłoby z tym zrobić. Pojawiło się kilka opcji:
1. Zrobienie tego silnika
2. Kupienie takiego samego i przełożenie osprzętu ze starego
3.Wymiana silnika na jakieś TDI lub mocną benzynę 1,8 lub 1,8T
Nie bardzo orientuje się w kosztach poszczególnych opcji ( koszt robocizny i części, oczywiście chodzi o koszta orientacyjne ).
Golfa sprzedać nie mogę, ponieważ dostałem go po tacie.
Co byście polecali zrobić w takiej sytuacji ?
Nie ukrywam że mocy mi trochę mało, tym bardziej że mam Varianta.
Poza opisanym uszkodzeniem czeka mnie w najbliższym czasie wymiana skrzyni biegów bo już pada.
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi
Pozdrawiam
qmalin21
Mam problem i zwracam się o pomoc.
Jestem w posiadaniu Golfa mk4 1,6 16v niestety pali olej w ilości 1 l / 1000 km. Przebieg auta jest autentyczny i wynosi 165 000 km.
Będąc u mechanika stwierdził, że "żyga olejem" w filtr powietrza. Zastanawiam się co warto byłoby z tym zrobić. Pojawiło się kilka opcji:
1. Zrobienie tego silnika
2. Kupienie takiego samego i przełożenie osprzętu ze starego
3.Wymiana silnika na jakieś TDI lub mocną benzynę 1,8 lub 1,8T
Nie bardzo orientuje się w kosztach poszczególnych opcji ( koszt robocizny i części, oczywiście chodzi o koszta orientacyjne ).
Golfa sprzedać nie mogę, ponieważ dostałem go po tacie.
Co byście polecali zrobić w takiej sytuacji ?
Nie ukrywam że mocy mi trochę mało, tym bardziej że mam Varianta.
Poza opisanym uszkodzeniem czeka mnie w najbliższym czasie wymiana skrzyni biegów bo już pada.
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi
Pozdrawiam
qmalin21
czyżby silniczek z serii AZD?
jeśli tak to najprawdopodobniej szlag trafił gniazda zaworowe (wypaliły sie), potem idzie lawina -motor zaczyna palić olej.
nie wyczuwasz żadnych wibracji na silniku? jak postawisz auto pod lekkim kątem.
robota silnika może cie kosztować nawet 3tyś -ale jeśli sie na to zdecydujesz wszystkie części i naprawy zleć po rozebraniu silnika.
a to "żyganie" olejem do filtra to z odmy może być.
jeśli tak to najprawdopodobniej szlag trafił gniazda zaworowe (wypaliły sie), potem idzie lawina -motor zaczyna palić olej.
nie wyczuwasz żadnych wibracji na silniku? jak postawisz auto pod lekkim kątem.
robota silnika może cie kosztować nawet 3tyś -ale jeśli sie na to zdecydujesz wszystkie części i naprawy zleć po rozebraniu silnika.
a to "żyganie" olejem do filtra to z odmy może być.
dzieki, a co bys mi doradzil? bo niewiem co mam robic.
wibracje wyczuwam jak jade na wysokim biegu i malych obrotach to tak lekko trzesie budą (myslalem ze to od skzrzyni)
jak wymienie badz naprawie ta odme to nie bedzie pluc tym olejem ?
niewiem czy AZD auto jest z konca roku 2000 czyli poczatki produkcji
wibracje wyczuwam jak jade na wysokim biegu i malych obrotach to tak lekko trzesie budą (myslalem ze to od skzrzyni)
jak wymienie badz naprawie ta odme to nie bedzie pluc tym olejem ?
niewiem czy AZD auto jest z konca roku 2000 czyli poczatki produkcji
z tym olejem ten typ tak ma. chlapie do filtra i już. chyba że masz tam całe bajoro oleju (ze dwie szklanki -to bym sie martwił). jeśli chcesz się z tym bawić to proponuje sprawdzić ciśnienie sprężania w cylindrach -sporo sie dowiesz o motorku. a potem zadecydujesz co dalej.
tak apropos Golf MK4 był produkowany od 1998 roku (chyba -ale mogę się mylić, pewnie ktoś mnie poprawi).
tak apropos Golf MK4 był produkowany od 1998 roku (chyba -ale mogę się mylić, pewnie ktoś mnie poprawi).
tak sobie mysle że problemem może być głowica. mogły sie posypać uszczelniacze zaworowe albo prowadnice zaworów. tą droga mase oleju wcieka do cylindrów.
zabawne jest to że VW do motoru AZD nie ma prowadnic jako części zamiennej -proponują całą głowice za chyba 6tyś?
jakby co to te prowadnice ci zamontują w każdym przyzwoitym zakładzie zamującym sie tą tematyka.
pzdr
zabawne jest to że VW do motoru AZD nie ma prowadnic jako części zamiennej -proponują całą głowice za chyba 6tyś?
jakby co to te prowadnice ci zamontują w każdym przyzwoitym zakładzie zamującym sie tą tematyka.
pzdr
w najblizszym czasie wybiore sie na pomiar cisnienia w garkach i zobaczymy co z tym fantem wyjdzie
[ Dodano: 08 Sty 2009 16:28 ]
zapomanielm dodac ze mam gaz ale zamierzam go wywalic bo i tak nei dziala a nikt nie potrafi go zrobic. Dodam jeszcze ze mam chyba strate na mocy bo wiecej niz 170 niechce jechac no moze po 5 minutach dojdzie do 180 z gorki wydaje mi sie malo chociaz to variant
[ Dodano: 08 Sty 2009 16:28 ]
zapomanielm dodac ze mam gaz ale zamierzam go wywalic bo i tak nei dziala a nikt nie potrafi go zrobic. Dodam jeszcze ze mam chyba strate na mocy bo wiecej niz 170 niechce jechac no moze po 5 minutach dojdzie do 180 z gorki wydaje mi sie malo chociaz to variant
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 278 gości