problem z 1.8 1P pompa paliwa i ecu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dj241
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 14:14
Lokalizacja: Knyszyn / Białystok
Kontakt:

problem z 1.8 1P pompa paliwa i ecu

Post autor: dj241 » sob lis 15, 2008 18:20

problem dotyczy silnika 1.8 1P .
po swapie nie dam rady go odpalic . przy wyjetym silniku postanowielm wymiec pasek rozrzadu . rozrzad jako ze mialem zle ustawiony przestawilem go na znaki jak fabryka kazala . wymienilem aparat zaplonowy - padnieta halla
wszystko mam popdlaczane i nie dam rady go odpalic . ciezko go przelamac ( jakby cos go blokowalo ) obiaw jak przy padnietym aku . - aku mam dobry naladowany trzyma 12.7V
jesli uda sie go przelamac to kreci rozrusznik , a slnik zachowuje sie jak by zaczynal pracowac . gdy odpuszcze kluczyk w stacyjce praca silnika sie konczy
Ostatnio zmieniony ndz sty 11, 2009 21:16 przez dj241, łącznie zmieniany 2 razy.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob lis 15, 2008 19:04

mozliwe ze i tak masz zle ustawiony rozrzad
mozesz miec walek rozrzadu przestawiony o 180 stopni
objawem tego jest ssanie pzez tlumik a dmuchnie przez przepustnice
druga mozliwosc jest taka ze jak ustawisz wszystko na punkty i pierwszy tlok jest w gorze to jak sciagniesz kopolke zaplonowa to palec musi byc w tym miejscu gdzie jest przewod od pierwszego tloka
skoro mowisz ze silnik niby pracuje jak krecisz to wydaje mi sie ze ta druga opcja jest prawdopodobna - niech ktos wtedy kreci silnikiem a ty obracaj pololi aparat zaplonowy w lewo lub praw do momentu az auto zapali



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lis 15, 2008 19:30

dj241, a pompy beny? dałeś od tego silnika?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
dj241
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 14:14
Lokalizacja: Knyszyn / Białystok
Kontakt:

Post autor: dj241 » sob lis 15, 2008 22:32

a dlaczego moze nie dac rady przelamac ?
cos mi sie zdaje ze to bedzie wina rozrzadu ... mozliwe ze ktos kiedys przestawil kolo na walku rozrzadu ... i z tad ten problem . - podczas ustawiania rozrzadu zeby trafic na pkt kolem od walka rozrzadu . musialem obrucic go o jakies 130 stopni .
i tu moze byc problem
a ponadto nie wiem dlaczego , ale mialem przewody zaplonowe poprzestawiane tzn przesuniete w prawa , pierwszy byl na mijescu drugiego itd...
pompy paliwa sa wyjete z tego auto co i silnik . pompuja zalewaja swiece przez nie udane proby odpalania
przed swapem wszystko dzialalo . instalacja elektryczna rowniez przerzucona
Ostatnio zmieniony sob lis 15, 2008 22:34 przez dj241, łącznie zmieniany 1 raz.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » ndz lis 16, 2008 11:16

kolejnosc zaplonu: 1-3-4-2
moze to ci pomoze

Obrazek

[ Dodano: 16 Lis 2008 10:28 ]
zrob tak
ustaw wal na punkt co jestna kole pasowym - pierwszy tlok musi byc w gorze
sciagnij pasek i ustaw walek rozrzadu na punkcie - sprawdz wtedy czy zawory na pierwszym tloku sa pozamykne (pierwszy tlok jest od strony rozrzadu a nie skrzyni) - krzywki na walku nie moga wciskac zadnego z popychaczy na pierwszym tloku - istnieje mozliwosc ustawienia walka na punkcie ale krzywki moga wtedy wpychac popychacz od zaworu i wtedy na 4 tloku sa pozamykane zawory a nie na pierwszym tak jak powinno byc - wiec tu moze byc twoj problem
ustaw walek od aparatu na punkcie
zaloz pasek
sprawdz w ktorym miejscu jest palec w aparacie - powinien wskaywac na przewod ktory idzie na pierwszy tlok-jezeli tak nie jest to poluznij aparat i ustaw go tak zeby palc pokazywal pierwszy przewod - jak nie da rady tyle obkrecic aparatem to musisz go wyciagnac i troche obrecic i go wlozyc spowrotem
rozrzad masz teraz ok
niech ktos kreci silnikiem - jak zpali to jest ok, jezeli nie to ruszaj powoli aparatem jak ktos kreci - powinien wtedy zapalic bo moze byc przestawiony troche zaplon
jak odpali dociagnij aparat i jedz do kogos zeby ci ustawil zaplon na lampach


pamietaj o walku rozrzadu - pierwszy tlok w gorze i na paunktach, walek rozradu na punktach i ZAWORY MUSZA BYC POZAMYKANE - jezeli nie sa to obroc walek o 180 stopni

mysle ze teraz autko musi zapalic



Awatar użytkownika
dj241
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 14:14
Lokalizacja: Knyszyn / Białystok
Kontakt:

Post autor: dj241 » ndz lis 16, 2008 13:22

zrobilem foto polozenia walka rozrzadu i popychaczy dla poszczegulnych tlokow.
moze na podstawie tych foto zdolacie mi pomoc :crazy:
oraz dołączam foto ustawienia aparatu zaplonowego . palec pokrywa sie z polozeniem przewodo zaplonowego na 1 cyliner ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
.na foto jest zanaczony przedow od podcisnienia ktory nie byl do niczego podpiety - czy to moze byc powod ?

agrala walek rozrzadu mam inaczej ustawiony u mnie nie ma na obudowie pkt OT ja ustawelem na znak po pewnetrznej stroni kola na wysokosci glowicyObrazek
Ostatnio zmieniony ndz lis 16, 2008 13:34 przez dj241, łącznie zmieniany 1 raz.



simon_w
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: wt lip 25, 2006 09:08
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Kontakt:

1p

Post autor: simon_w » czw sty 08, 2009 10:53

Witam, miałem to samo po przełorzeniu silnika problem z zapaleniem. okazało się iż górne koło od wałka nie pasuje na znak, trzeba ustawić wg górnego ustawienia wałka:

- 1 tłok w górze
- wałek od zaworów pierwszy garb patrzy w pród drugi w tył.



Awatar użytkownika
dj241
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 14:14
Lokalizacja: Knyszyn / Białystok
Kontakt:

Post autor: dj241 » czw sty 08, 2009 18:15

juz odpalil winny byl apatat zaplonowy ;)
teraz mam kolejny problem z nim . prawdopodobnie siadl mi ecu - pompa paliwy sie nie wylacza po kilku sekundach po przekreceniu stacyjki


mój potworek http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=211569

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw sty 08, 2009 20:01

sprawdz czy nie skleily sie styki od przekaznika od pompy
jezeli przekaznik jest sprawny to odlacz akumulator, odlacz wtyczke od ecu,podlacz akumulator i zobacz wtedy czy przekaznich dziala - jezeli dziala to nie wina ecu



Awatar użytkownika
dj241
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 14:14
Lokalizacja: Knyszyn / Białystok
Kontakt:

Post autor: dj241 » czw sty 08, 2009 20:33

przekaznik od pompy oraz cala skrzynke bezpiecznikow podstawilem inna i to samo . przy odpietym kompie pompa sie nie wlacza wcale - oczywiste bo nie ma zasilania ktore idzie od kompa


mój potworek http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=211569

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » ndz sty 11, 2009 20:42

odepala z ta pompa?
wyglada na to ze uwalone ECU chyba ze hall podaje jakies impulsy a ECU mysli ze silnik pracuje i dlatego zalacza pompe



Awatar użytkownika
dj241
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 14:14
Lokalizacja: Knyszyn / Białystok
Kontakt:

Post autor: dj241 » ndz sty 11, 2009 21:14

jezdze na samym lpg . pompa i wtryski odpiete tzn wyjety przekaznik odpowiedzialny za pompe i zdieta wtyczka z listwy wtryskowej . chwilowo tak pojezdze . na samym lpg ladnie pracuje , ciag ma :bigok:


mój potworek http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=211569

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 117 gości