czujnik temp.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
vafel1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pn paź 13, 2008 19:45
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: vafel1990 » pn sty 05, 2009 19:55

kalosh, To nie jesteśmy sami :bigok:


zapraszam do oceniania i komentowania mojego MKII http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=194898

Gallus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 10:12
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Gallus » pn sty 05, 2009 23:50

kalosh pisze:To jest taki:
http://moto.allegro.pl/item519038087_cz ... puter.html ??
taki czujnik jak się dobrze orientuję to się wkręca do kolektora z tyłu... a tu raczej chodzi o czujnik z króćca na wodę... z przodu.

pozdro



kalosh
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: czw sty 01, 2009 21:38
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: kalosh » wt sty 06, 2009 17:27

Czy czujnik, który odpowiada za wolne obroty na zimnym silniku znajduje się tutaj: Obrazek
Odpiąłem od niego kostkę i okazał się być czarnym, a nie niebieskim. Jaki (kolor) w związku z tym mam kupić?



pmc3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: śr gru 17, 2008 23:14
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: pmc3 » śr sty 07, 2009 00:49

Witajcie koledzy, dziś zgłębiałem temat tych czujników i mam kilka informacji. Może wspólnie do czegoś dojdziemy?? Podepne swój problem żeby było jasne dla wszystkich może mi też coś doradzicie po tych przejściach Waszych??

Mój problem: Witajcie, Mam golfa II 1,8 GT 66KW 1988r. z instalacją Lovato IIgen.

Od pewnego czasu, najprawdopodobniej zima(im zimniej tym problem bardzoiej znaczący) zawieszają mi się obroty (na 1300 do 1800). Zauważyłem że gdy jest ciepło powiedzmy ponad 5 stopni to gdy silnik się zgasi i jest już rozgrzany to za drugim odpaleniem obroty utrzymują się już w przybliżonych prawidłowych wartościach. Problem znika w lecie gdy auto stoi na ciepłym powietrzu. na benzynie wszystko chodzi idealnie, jedynie co to przy odpaleniu po nocy kilkanaście razy wachluja mu się obroty.

Gdzie szukac przyczyny?
Niebieski czujnik od temparatury może mieć wpływ?
Prosze o pomoc, jeśli ktoś już miał taki sam problem to będe bardzo wdzięczny za odpisanie.

Chciałbym dodać że dziś sprawdziłem czujnik temperatury wody, (niebieska wtyczka) i
gdy silnik jest zimny to:
wpięty-ssanie (w normie) obroty około 1200
wypięty-bez różnicy tak samo jak wyżej
gdy silnik jest nagrzany:
wpięty-normalna praca (900obr.)
wypięty-obroty falują aż do zgaszenia.

podane informacje dotyczą testowania tylko na benzynie!!

teraz gdy samochód jest na gazie to czy zimy czy ciepły nie ma znaczenia czy ten czujnik jest wpięty czy nie.

Dodam, że gdy przełącze na gaz przy nienagrzanym silniku to wchodzi na obroty 1500 i nie schodzi nawet po dłuższej jeździe (150km). A gdy przełącze na gaz dopiero na nagrzanym silniku to obroty są w normie (1000), ale i tak wzrastają po przejechaniu kilkunastu kilometrów.

Pozdrowienia dla wszystkich Forumowiczów:)
Ostatnio zmieniony śr sty 07, 2009 00:55 przez pmc3, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
rafus
Grupa Świętokrzyska
Grupa Świętokrzyska
Posty: 584
Rejestracja: pn maja 26, 2008 21:39
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna TSK
Kontakt:

Post autor: rafus » śr sty 07, 2009 00:58

a w PN te gaźniki 2ee to jest shit, wiem bo mam. Juz drugi wsadzilem i mam takie same objawy co w tamtym, jakas elekronika siada czy cus. Ja mu gaz a on zgasł o i tyle. Ja mysle ze powinienes przy gazniku cos pogrzebac.



Gallus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 10:12
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Gallus » wt sty 13, 2009 16:20

pmc3 po jakim czasie silnik zgasł gdy wyjąłes niebieski czujnik na ciepłym silniku?

pozdro



Awatar użytkownika
To_masz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 13:14
Lokalizacja: WL

Post autor: To_masz » wt sty 13, 2009 17:14

Gallus, mam identycznie, a mam wtrysk jednopunktowy więc grzebanie przy gazniku bym odłozył, mysle że to jeden z czujników czerwony lub niebieski robi te całe zamieszanie, mam w zapasie niebieski, postaram sie go podmienić i dam znać



Awatar użytkownika
aregus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: wt maja 27, 2008 17:48
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Post autor: aregus » wt sty 13, 2009 23:06

vafel1990 pisze:kalosh, To nie jesteśmy sami :bigok:


to teraz do trzech ostatnich panów....na gazie szaleje na biegu jałowym bo parownik jest jeszcze zimny i przymarza...dopiero jak silnik nagrzeje ciecz która ogrzewa parownik to objawy falowania zanikają ponieważ lpg się wtedy dobrze rozpręża



kalosh
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: czw sty 01, 2009 21:38
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: kalosh » śr sty 14, 2009 00:19

Dzięki Aregus ale na benzynie na zimnym silniku mam wrażenie że nie gadają wszystkie gary. Jak się rozgrzeje to idzie jak burza;)


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/314911.html][img]http://images.spritmonitor.de/314911.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
To_masz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 13:14
Lokalizacja: WL

Post autor: To_masz » śr sty 14, 2009 16:55

aregus pisze:na gazie szaleje na biegu jałowym bo parownik jest jeszcze zimny i przymarza
jak na gazie go odpale to jest ok, tu chodzi tylko o benzyne


podmieniłem czujnik niebieski i wydaje mnie sie ze sytuacja sie poprawiła, ,,wydaje mnie sie'' bo mam krokowy niepełnosprawny, nie utrzymuje obrotów, trzpień jest zablokowany na stałe i nie reguluje ssaniem. Po wymianie tego czujnika nie trzesie autem jak wcześniej

pozdro
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony śr sty 14, 2009 16:57 przez To_masz, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 177 gości