Tuleje metalowe
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Christopherek
- Forum Killer
- Posty: 812
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 18:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Audi a4 b6 cabrio
- Silnik: Bfb
- Kontakt:
Tuleje metalowe
witam mam problem tzn. kupiłem auto w Niemczech, ma zawieszenie supersport.Po niemieckich drogach prowadziło się super.W Polsce okazało się, że na koleinach wiszę wahaczami i misą olejową więc wjechałem na kanał i autko podniosłem w górę tak że wkońcu mogłem założyć wkońcu hokeja. Po tych zabiegach normalnie mogłem jechać po naszych dróżkach.Ale po jakimś czasie pojawił się problem, mianowicie zaczęły dobiegać z zawiechy stuki i tak jakby guma ocierała.Więc znów na kanał i wymieniłem gumę z łożyskami od góry amorków bo w/g mnie łożyska miały zbyt duży luz.Wszystko było ok po 1tys km znów zaczęło najpierw trzeć a teraz stuka.Ale ciekawe bo tylko w prawym kole.I tu moje pytania:czy możliwe że miał na to jakiś wpływ iż auto poszło trochę w gorę, czy mogą się szybko wyrabiać tuleje metalowe, które wchodzą w ta gumę z łożyskiem?z góry dziekujż za pomoc bo wkurzają mnie te stuki i jeszcze trochę stracę cierpliwość i zawiecha wyląduje na złomie a włożę serię......dzięki
Coś się wybiło, najszybciej szlag trafia tuleje na wahaczach, te przy tylnym podparciu wahacza. Ale mogłeś też n.p. przyhaczyć wahaczem w asfalt i utrącić kawałek łącznika stabilizatora przy wahaczu. I łącznik lata luźno.
Jak zmieniasz wysokość zawiechy, to wszystkie połączenia wahacz-belka (4 szt.) powinno się poluzować, pobujać auto i dopiero wtedy dokręcić.
A w ogóle jak "podniosłeś" auto??? Poluzowałeś wahacze, podniosłeś na żądany poziom i skręciłeś na tulejach???? No to wtedy tuleje wahaczy to ino moment....
Jak zmieniasz wysokość zawiechy, to wszystkie połączenia wahacz-belka (4 szt.) powinno się poluzować, pobujać auto i dopiero wtedy dokręcić.
A w ogóle jak "podniosłeś" auto??? Poluzowałeś wahacze, podniosłeś na żądany poziom i skręciłeś na tulejach???? No to wtedy tuleje wahaczy to ino moment....
MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!
- Christopherek
- Forum Killer
- Posty: 812
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 18:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Audi a4 b6 cabrio
- Silnik: Bfb
- Kontakt:
stuki
sprawdz sobie czy nie masz przypadkiem odkreconego przegubu,spojrz na łaczniki stabilizatora a tuleje jak beda wyjechane to jak kopniesz z przodu w kolo to bedzie skakac,zwroc tez uwage na sworznie.pozdrawiam.
- Christopherek
- Forum Killer
- Posty: 812
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 18:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Audi a4 b6 cabrio
- Silnik: Bfb
- Kontakt:
Jak uniosłem maskę i próbowałem nim bujnąć (choć nie jest łatwo bo jest okropnie sztywny) to tam gdzie zmieniłem te gumy z łożyskami to właśnie w tym gnieździe cały czas puka i nigdzie indziej.mi to wygląda jakby tulejka się wyrobiła ale w tak krótkim czasie?bo reszta(tzn. cały dół) jest spoko bo był sprawdzany i jest jak być powinno.poza tym co zauważyłem to właśnie w tych gniazdach gdzie są amorki na tych gumach które zmieniłem są jeszcze takie nie wiem jak nazwać"talerzyki" na które idzie śruba i ona przykęca do tego amorki.i właśnie na jednej stronie nie kręci się wogóle a na tej co puka kręci się. w sumie to ni wiem czy powinny się kręcić bo przecież amorek obraca się właśnie dzięki łożyskom w owej gumie.teraz to już zupełnie zgłupiałem.nie chce mi się bo zimno ale chyba poświęcę dzień wolny od pracy i podłączę jeszcze dopałe i tubę to wtedy już nic mi nie będzie pukało bo tak to mam wrażenie że zaraz coś mi odleci
to wez imbusa i dokrec ten talerz bo to musi buc kur%$%$% sztywne od obracania sa lozyska mcpersona dokrecisz i bedzie git.daj znac jak co
[ Dodano: Pon Gru 05, 2005 19:35 ]
imbusa i oczywiscie klucz 22 do tej sruby imbusem tylko przytrzymujesz amora.pozdro
CENZURA OBOWIĄZUJE TAKŻE CIEBIE !!!
Kasiunia
[ Dodano: Pon Gru 05, 2005 19:35 ]
imbusa i oczywiscie klucz 22 do tej sruby imbusem tylko przytrzymujesz amora.pozdro
CENZURA OBOWIĄZUJE TAKŻE CIEBIE !!!
Kasiunia
- Christopherek
- Forum Killer
- Posty: 812
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 18:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Audi a4 b6 cabrio
- Silnik: Bfb
- Kontakt:
tak mi się właśnie wydawało że to musi byc sztywne skoro z drugiej strony wogóle ręką nie mogłem tego ruszyć.na pewno dam znać jak i co w związku z tym.a może jednak pojeżdżę jeszcze tymi taczkami:-).w sumie to nie bardzo chce sie przesiadać na coś miekkiego bo mnie będzie bujało jak w Titanicu dzięki........
Są-Vw Passat b6 variant 2.0 cbbb i Audi a4 b6 cabrio 1.8t bfb
Były-Vw golf mk3 1.8 aam, Vw golf mk4 1.9 arl, Vw golf mk3 2.0 ady, Vw polo 6n 1.6 ajv,Vw golf mk3 1.8 adz cabrio,Audi a4 b5 avant 1.9 avg, VwNew Beetle 1.8Tawv, Vw New Beetle 1.8T awu,Vw Passat b5fl variant 1.9avf
Były-Vw golf mk3 1.8 aam, Vw golf mk4 1.9 arl, Vw golf mk3 2.0 ady, Vw polo 6n 1.6 ajv,Vw golf mk3 1.8 adz cabrio,Audi a4 b5 avant 1.9 avg, VwNew Beetle 1.8Tawv, Vw New Beetle 1.8T awu,Vw Passat b5fl variant 1.9avf
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 205 gości