Wtyczka dochodzaca do przedniego czujnika abs

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

damiannn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: pt sie 01, 2008 21:40
Lokalizacja: Jarosław/Kraków

Post autor: damiannn » ndz sty 04, 2009 22:28

I pupa ;/ dzisiaj wsiadlem swieci sie abs i esp, przejechalem pol km, zgasilem auto ze 2 czy 3 razy za ktoryms razem zostal tylko abs przejechalem kawalek, zgasl i dziala. Oczywiscie znowu dziwnie lapie przy zatrzymywaniu sie. Przejechalem 120 km, zgasilem auto odpalam za minute (kibel na stacji benzynowej) przejechalem pare metrow i abs i esp sie zapalil. przejchalem kolejne 100 km. Wpinam w kompa i tu w sterowniku electrical fault in ciurcuit i mechanical fault. Probuje wykasowac daje sie tylko wykasowac mechanical fault. To drugie zostaje caly czas (auto caly czas stalo w miejscu). Tutaj znalazlem co nieco o szczegolach bledu:
http://wiki.ross-tech.com/index.php/00283

Tylko przed moja ingerencja dostawalem tylko o niewiarygodnym sygnale sporadzycznie ( a wiec to co jest powodem tego ze gdy sie delikatnie zatrzymuje i tak abs sie zalacza). Po mojej ingerencji te 2 nowe bledy sie pojawiaja. Czy mozliwe ze peknieta obudowa (jak juz pisalem jak probowalem wyciagnac czujnik peklo troche obudowy na ramieniu pomiedzy czesc z otworem na srube a reszta czujnika) tego czujnika to powoduje?

Aha przy drugim podejsciu do naprawy sprawdzalem czy jest zamkniety obowod miernikiem na tych 2 kabelkach co dochodza do czujnika i wychodzilo na to ze nie jest zamkniety. Czy on zamyka ten obwod dopiero po wlaczeniu zaplonu?
Probowalem wtedy rowniez mierzyc opornosc na samym czujniku (na jego wtykach a nie przy pompie) i dostawalem rozne wyniki. Raz 900 z hakiem, raz ok 400 Ohmow.

Pozostaje mi kupic drugi czujnik, i szukac calego kabla z rozbitka. :/
Ostatnio zmieniony ndz sty 04, 2009 23:05 przez damiannn, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » pn sty 05, 2009 12:22

wejdz w bloki pomiarowe i zobacz jak zlicza sygnały względem innych czujników .Gdy zlicza z błędem tylko wymiana czujnika


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

damiannn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: pt sie 01, 2008 21:40
Lokalizacja: Jarosław/Kraków

Post autor: damiannn » wt sty 06, 2009 16:31

To juz robilem 'setki' razy i jak dziala to jest ok, a ja swieca kontrolki to 0km/h.
Zamowilem czujnik. Miedzyczasie rozgladam sie za nowa koncowka. Kable sa tak zaizolowane ze nie ma bata zeby cos z nimi bylo nie tak. Stawiam na to ze peknieta obudowa czujnika, wprowadza jakies przerwy w obwodzie.

Jakby ktos potrzebowal kiedy to rozpiska pinow i diagnostyka dla ukladu Mark 60 ABS:
http://volkswagen.msk.ru/brake/abs_mark_60.zip

W ogole ta stronka to kopalnia wiedzy :)

[ Dodano: 17 Sty 2009 15:56 ]
Po poszukiwaniach z rozbitkow, ASO VW juz stracilem nadzieje na dostanie samej wtyczki ale natknalem sie na ASO Skody i sukces mieli nowa sama wtyczke za 13 zł:). W w VW pokazuje mi facet ETKE i rysunek ktory mam tez u siebie i mowi ze tylko cala wiazka za 130 zł.
ASO Skody:
Wtyczka 13 zl + 10 cm wiazki z pinami 10 zł = 23 zł!:)
Czujnik siemens ( "posiadajacy wszystkie znamiona oryginalnosci" - opis z aukcji :D = 11 zł.
Radość z zaoszczędzenia 200 zł - bezcenna :)


Moze glupie pytanie ale jaka najlepsza metoda na polaczenie kabli? Zrobic splot, zagiac calosc wzdluz jednego z kabli, na to opaska termokurczliwa i na to tasma, czy moze najpierw lutowac ?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 241 gości